  • 51. Data: 2012-08-22 22:07:15
    Temat: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    > Tyle, ża najwyraźniej nikt nie próbuje.
    > Bo co do zasady jak wyżej (zgadzam się).

    A ja mam wrażenie, jakbyście tego nie czytali:

    Postępowanie w sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy
    za niedozwolone

    Art. 479 38 [przyp. mój: te dwie ostatnie cyferki, to odsyłacz do
    przypisu. Tak się wklejają jako "tekst niesformatowany"]. Powództwo w
    sprawach rozpoznawanych według przepisów niniejszego
    rozdziału może wytoczyć każdy, kto według oferty pozwanego
    mógłby zawrzeć z nim umowę zawierającą postanowienie,
    którego uznania za niedozwolone żąda się pozwem. Powództwo
    może wytoczyć także organizacja społeczna, do której zadań
    statutowych należy ochrona interesów konsumentów, powiatowy
    (miejski) rzecznik konsumentów oraz Prezes Urzędu Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów.
    Art. 47939. Z żądaniem uznania postanowienia wzorca umowy za niedozwolone
    można wystąpić również wtedy, gdy pozwany zaniechał jego
    stosowania, jeżeli od tego zaniechania nie minęło sześć miesięcy.
    Art. 47940. Zaniechanie przez pozwanego, po wytoczeniu powództwa, stosowania
    zaskarżonego postanowienia wzorca umownego nie ma
    wpływu na bieg postępowania.
    Art. 47941. W sprawach o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone
    sąd nie może wydać wyroku tylko na podstawie uznania powództwa.
    Niedopuszczalne jest też zawarcie ugody.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. SQLwiel

  • 52. Data: 2012-08-23 08:11:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Przestraszyłem się. Ryzykowne dla serca ;)
    >
    > Powiedzmy, że jechałem samochodem i musiałem zrobić awaryjne hamowanie -
    > większe zużycie opon, innych części zawieszenia, hamulców oraz paliwa.
    >
    > Tak, wiem, czepiam się ;)
    >
    > Ale czyż nie są to jakieś straty spowodowane przez olanie czerwonego?

    Są, rzeczywiście.
    Raczej piłem do prawdopodobieństwa uzyskania jakiejkolwiek sensownej
    kwoty odszkodowania.

    > ....których czasem nie powinna pokryć strona przegrywająca?

    Zapomniałeś o drobiazgu ;)
    "Z wnioskowanych 200 zł sąd uznaje słuszność roszczenia w wysokości
    20 zł i nakazuje stronom proporcjonalne pokrycie kosztów".
    No to przypadnie dopłacić.
    Było, przy okazji "uznania szkody" za naruszenie praw autorskich
    do zdjęcia, wycenione na jakąś śmieszną kwotę (co skonczyło się
    dopłaceniem przez poszkodowanego do adwokata sprawcy).

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2012-08-23 08:15:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Aug 2012, SQLwiel wrote:

    > A ja mam wrażenie, jakbyście tego nie czytali:

    A mogłeś skomentować, której części się czepiasz?

> [...]
    > mógłby zawrzeć z nim umowę zawierającą postanowienie,
    > którego uznania za niedozwolone żąda się pozwem.

    ...co jak rozumiem ma wykluczać "firemkę" z możliwości złożenia pozwu?
    Czy raczej przeciwnie, idzie właśnie o to:

    > Art. 47939. Z żądaniem uznania postanowienia wzorca umowy za niedozwolone
    > można wystąpić również wtedy, gdy pozwany zaniechał jego
    > stosowania, jeżeli od tego zaniechania nie minęło sześć miesięcy.

    ...i o to:

    > Art. 47940. Zaniechanie przez pozwanego, po wytoczeniu powództwa, stosowania
    > zaskarżonego postanowienia wzorca umownego nie ma
    > wpływu na bieg postępowania.

    ...co m.in. jest powodem problemu (no, jednym z powodów)

    pzdr, Gotfryd