  • 11. Data: 2011-07-28 18:12:03
    Temat: Re: Potrącenie a przedawnienie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/28/2011 1:18 AM, Maddy wrote:

    > "Teraz" to jest tydzień temu - już po upływie okresu przedawnienia.
    > Termin płatności tamtej należności to było 7 dni. Jakby się nie
    > gimnastykować, przeputane o 2,5 miesiąca.

    na to wygląda.

    chyba, ze gdzies w papierach znajdziesz coś co by świadczyło, że
    potwierdzili, że ta konkretna faktura nie jest zapłacona.
    to by przerwało bieg przedawnienia.

  • 12. Data: 2011-07-28 18:56:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jul 2011, witek wrote:

    > Olgierd już podał.
    >
    > Art. 502 kc -- wierzytelność przedawniona może być potrącona, o ile
    > przedawnienie nastąpiło po tym jak potrącenie stało się możliwe.

    A.
    Mea culpa, przepisy trzeba czytać literalnie.
    Thx. za wyjaśnienie (takoż dla Kamila i Olgierda).

    > żądenie nie jest, ale samowolka pod tytułem potrącenie

    O, to jest dobre określenie (ta "samowolka").
    Ciekawe czy z tytułu bezprawnej czynności podpada pod "doprowadzenie
    do niekorzystnego rozporządzenia mieniem" :] (chyba nie, ale
    tak na wszelki wypadek pytam).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-07-28 19:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, Maddy wrote:

    > Raz - nie ma żadnych formalnych przepisów doyczących "potwierdzania salda".

    Dziękuję, nie mam dalszych pytań!

    pzdr, Gotfryd