  • 1. Data: 2006-01-11 08:34:17
    Temat: Postępowanie wywoławcze
    Od: "kk" <k...@p...pl>

    Witam i proszę o radę.
    Co to jest postępowanie wywoławcze i jak je najlepiej przeprowadzić.
    Dla wyjaśnienia podaję, że chodzi o spadek w Polsce. Część spadkobierców
    przebywa (przebywała - chyba już nie żyją) za granicą (Niemcy), a ja nie mam
    żadnego kontaktu.
    Dzięki

  • 2. Data: 2006-01-11 22:30:55
    Temat: Re: Postępowanie wywoławcze
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    kk pisze:

> [...]
    > przebywa (przebywała - chyba już nie żyją) za granicą (Niemcy), a ja nie mam

    Postepowanie wywolawcze(Aufgebotsverfahren) ma na celu ochrone praw
    nieznanych wierzycieli spadku i zapewnienie im rownych praw z wierzycielami,
    o ktorych wie spadkobierca. W jego wyniku sporzadza sie liste wierzytelnosci
    i ustala zakres zaspokojenia kazdej z nich - takie uproszczone sit venia
    verbo postepowanie upadlosciowe. Oczywiscie dziala przede wszystkim na
    korzysc spadkobiercy, ktory poznaje stopien obciazenia spadku dlugami oraz
    umozliwia mu ograniczenie jego odpowiedzialnosc za dlugi.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov