  • 1. Data: 2008-10-20 14:59:23
    Temat: Postepowanie ws. niesolidnej ekipy remontowej
    Od: "Jarek Gozdzinski" <k...@d...pl>

    Witam,

    Wynajalem ekipe remontowa do kapitalnego remontu mieszkania. Przyszli,
    posiedzieli miesiac, wiele rzeczy zaczeli robic, niewiele skonczyli.
    Niestety dalem sie namowic na wyplate wynagrodzenia za niedokonczone prace
    (mieli je dokonczyc), ale w pewnej chwili sie zwineli i tyle. Na szczescie
    jest to firma (dzialalnosc gospodarcza) i podpisalem umowe (wraz z cennikiem
    za wykonanie poszczegolnych prac). Mam rowniez podpisy jednego z
    pracownikow, o przyjeciu gotowki (wynagrodzenia).

    Jakie mam szanse w postepowaniu cywilnym przeciwko tej firmie ? - chcialbym
    aby zwrocila mi pieniadze za niedokonczone prace. Mysle rowniez nad
    odszkodowaniem - nie wywiazali sie z umowy (byl okreslony termin wykonania
    prac), a ja musze przez kolejne miesiace zyc doslownie na gruzie (do czasu
    az znajde wolna nowa ekipe). W jaki sposob podejsc do sprawy, czy warto
    wziac rzeczoznawce, ktore oceni aktualny stan mieszkania i wykonanie
    poszczegolnych prac ? czy w przypadku wygranej sprawy bede mogl obciazyc ta
    firme kosztami rzeczoznawcy ? Czy samodzielne spisanie aktualnego stanu
    mieszkania i potwierdzenie go podpisem np. przez pracownika nowej ekipy,
    ktora rozpocznie prace + zdjecia + ew. zeznania jednego z pracownikow bylej
    ekipy wystarcza przed sadem ?

    Pozdrawiam

    Jarek Gozdzinski

  • 2. Data: 2008-10-20 18:23:23
    Od: "Wojtek" <w...@w...pl>

    > ktora rozpocznie prace + zdjecia + ew. zeznania jednego z pracownikow
    > bylej ekipy wystarcza przed sadem ?

    Oprócz tego i najpierw poinformuj ich że za 2 tyg złożysz donieś do prok o
    wyłudzenie jeśli nie oddadzą pieniędzy.
    Potem to zrób. Poinfruj ich rónież jw że złożysz doniesienie do US, że nie
    wystawili rachunku.

  • 3. Data: 2008-10-20 19:24:44
    Od: "Jarek Gozdzinski" <k...@d...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyłudzenie jeśli nie oddadzą pieniędzy.
    > Potem to zrób. Poinfruj ich rónież jw że złożysz doniesienie do US, że nie

    wezwanie juz poszlo (niestety potwierdzenie odbioru nie wrocilo,
    podejrzewam, ze gosciu w ogole nie odbierze tego pisma :(
    czy takie rzeczy kieruje sie do prokuratory czy bedzie to proces cywilny
    przed sadem ?

    Pozdrawiam
    Jarek Gozdzinski

  • 4. Data: 2008-10-20 19:40:25
    Od: "Wojtek" <w...@w...pl>

    > wezwanie juz poszlo (niestety potwierdzenie odbioru nie wrocilo,

    Nie chodzi p formalne wezwanie tylko o info np. przez sms albo telefon aby
    dać szansę oddać pieniądze zanim zaczniesz.
    Prokuratura i cywilny proces niewiele mają wspołnego.