  • Data: 2005-04-05 19:59:26
    Temat: Postępowanie spadkowe
    Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

    W zeszłym roku (powyżej 6 miesięcy) zmarł mi ojciec, był głównym najemcą
    (mieszkanie spółdzielcze własnościowe), mieszkanie nabyte w trakcie
    pożycia małżeńskiego, jedno dziecko (ja). W najbliższych dniach jest
    sprawa spadkowa i w związku z tym mam pytanie: chciałbym aby wszystko po
    nim (ojcu) odziedziczyła mama tzn. moją część spadku - część mieszkania
    została przepisana na moją mamę i co w związku z tym mam zrobić?
    Czy od tego będzie później do zapłacenia podatek? A może należy
    ustanowić zapisy (sorry za słownictwo - kompletny laik w tej dziedzinie)
    w sądzie inaczej, nie ukrywam że zależy mi na ewentualnym zapłacenie jak
    najmniejszego podatku a najlepiej w ogóle. Jeśli to coś może wnieść do
    sprawy to ja również jestem zameldowany w tym mieszkaniu ale jestem też
    współwłaścicielem innego mieszkania spółdzielczego.
    Po uregulowaniu wszelkich spraw w niedalekiej przyszłości mieszkanie
    planowane jest do sprzedaży.
    Proszę o pomoc bo za 2 dni sprawa a ja dalej "w lesie".
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    --
    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.