    From: "diok" <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Postepowania nakazowe a uproszczone upominawcze
    Date: Tue, 22 Jan 2008 14:24:21 +0100

    Witam,

    Mam hurtownię, mój dłużnik, właściciel sklepu nie zapłacił za fakturę.
    Zleciłem ściągnięcie długu firmie. Otrzymałem wyrok sądu (nakaz
    zapłaty), postanowienie komornika o bezskutecznej egzekucji i fakturę
    firmy na sporą sumę za usługę...

    Nie dawno nowy dłużnik mi nie zapłacić, taka sama sytuacja. Zarówno
    powód jak i pozwany to osoby fizyczne prowadzące działalność
    gospodarczą. Sam złożyłem do sądu pozew o wydanie nakazu zapłaty.
    Dołączyłem ksero faktury, przedsądowe wezwanie do zapłaty dłużnika,
    ksero potwierdzenia wysłania tego wezwania listem poleconyjm,
    potwierdzenie dokonania przelewu tytułem opłaty sądowej.

    Sąd wydał zarządzenie, że ze względu na to, że nie zachodzą przesłanki
    wskazane w art. 485 kpc brak jest podstaw do wydania nakazu zapłaty w
    postępowaniu nakazowym i że sprawa została zakwalifikowana do
    rozpoznania w postępowaniu uproszczonym - upominawczym. Jednocześnie
    wezwał do uiszczenia opłaty nainny numer konta bankowego.

    Czy ktoś mi może powiedzieć jak to zorbiła tamta firma, że ten sam sąd w
    takiej samej sprawie z tymi samymi dowodami (tamtej firmie dałem tylko
    fakturę) wydał inne decyzję?

    Co dla mnie (pozywającego) oznacza, postępowanie uproszczone -
    upominawcze? Czy będę musiał się stawić na rozprawie? Jakieś inne
    kłopoty?

    Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź,
    diok