  • 1. Data: 2002-11-25 20:41:33
    Temat: Poreczenie wekslowe -pracownik
    Od: "Robass" <r...@p...com.pl>

    Witam
    Mam pewien problem ,ktory pokrotce opisze:
    3,5 roku temu skonczylem prace u swojego pracodawcy, ktoremu, na poczatku
    pracy bylem zmuszony podpisac weksel in blanco (wypelniony na duza kwote
    pieniedzy), ktory mial buc zabezpieczeniem przed ewentualna defraudacja. Po
    obustronnym rozwiazaniu umowy o prace weksel nie zostal mi zwrocony. W dniu
    dzisiejszym otrzymalem "zawiadomienie o wszczeciu egzekucji z ruchomosci" z
    biura komornika, na wniosek mojego bylego pracodawcy.Kwota naleznosci
    glownej jest 3 x mniejsza niz na wekslu,ale dochodza do niej duze oplaty z
    tytulu innych kosztow komorniczych ,itp.
    W 4 miesiace po zakonczeniu pracy wytoczylem pracodawcy sprawe w sadzie
    pracy o zaplate zaleglych poborow.Sprawe wygralem, natomiast nalezna mi
    kwota nie zostala wyplacona do dnia dzisiejszego.
    Jakie sa szanse na unikniecie placenia nieslusznie zasadzonych naleznosci?
    Co powinienem zrobic? Jak to rozwiazac?
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-11-28 11:53:48
    Temat: Re: Poreczenie wekslowe -pracownik
    Od: "suffka" <i...@N...gazeta.pl>

    Robass <r...@p...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > glownej jest 3 x mniejsza niz na wekslu,ale dochodza do niej duze oplaty z
    > tytulu innych kosztow komorniczych ,itp.

    Takie są niestety skutki podpisywania weksli in blanco.
    M. zd. trzeba wnieść powództwo przeciwegzekucyjne i wniosek o wstrzymanie
    egzekucji. Nie dasz rady sam - idź do Kancelarii radcowskiej. Ale pośpiesz
    się - są terminy, których dotrzymanie jest konieczne.

    > W 4 miesiace po zakonczeniu pracy wytoczylem pracodawcy sprawe w sadzie
    > pracy o zaplate zaleglych poborow.Sprawe wygralem, natomiast nalezna mi
    > kwota nie zostala wyplacona do dnia dzisiejszego.

    Czy został skierowany wniosek do komornika o egzekucję tego wyroku
    (zasądzającego Ci roszczenia ze stos pracy)? Nie licz na to , że zapłaci z
    własnej woli.

    Pozdr
    ss