  • 1. Data: 2006-08-16 09:33:04
    Temat: Porady prawne za darmo - aplikant III roku
    Od: "prawnikzadarmo" <p...@w...pl>

    Witam,
    Wszystkim zainteresowanym chetnie udzielę online bezpłatnej porady z zakresu
    prawa karnego, karnego skarbowego lub prawa wykroczeń.

    pzdr

    www

  • 2. Data: 2006-08-16 11:04:18
    Temat: Re: Porady prawne za darmo - aplikant III roku
    Od: "adam ......." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    prawnikzadarmo <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    zakresu
    > prawa karnego, karnego skarbowego lub prawa wykroczeń.

    mam pytanie dotyczące prawa karnego:
    Mój kolega został z kilkoma innymi osobami 2 lata temu zatrzymany w związku
    z morderstwem. Trzem osobom /w tym i jemu/ postawiono zarzut współudziału,
    sprawa ciągnęła się 2 lata i zapadł wyrok - 15 lat dla każdego, w tym - dla
    mordercy. Morderstwo było kwalifikowane jako czyn ze szczególnym
    okrucieństwem, ale cosy nożem zadała tylko jedna osoba/znaleziono narzędzie
    zbrodni-jego nóż z jego odciskami palców/. Morderstwo zdrzyło się w trakcie
    awantury,wywołanej po alkoholu /była "imprezka"/, ale udowodniono, że
    morderstwo było przez mordercę zaplanowane /urządził imprezę z wódką, potem
    była bijatyka i nóż w uzyciu.../, reszta osób była chyba niechcący świadkami
    sytuacji...

    Kolega miał obrońcę z urzędu, który niezbyt się przykładał do obrony. Nie
    znam wielu innych szczegółów - ale czy w tym przypadku apelacja coś może
    dać?
    Czy morderca nie powinien dostać dożywocia?

  • 3. Data: 2006-08-16 11:20:57
    Od: "news.gazeta.pl" <s...@g...pl>

    Użytkownik "adam ......." <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    <ciach>
> [...]
    potem
    > była bijatyka i nóż w uzyciu.../, reszta osób była chyba niechcący
    <ciach>

    Nie bardzo wierzę, że nieświadomi swiadkowie zostali skazani za współudział
    i to na 15 lat. A co zrobili po morderstwie - pomogli zwłoki ukryć, czy
    pędem na policję pognali by zawiadomić, że kumpel psychopata, zabił drugiego
    kumpla? Myslę, że tam jest ich miejsce, gdzie się znajdują. A ty
    niepotrzebnie krew sobie psujesz, bo zapewne nie znasz wszelkich
    okoliczności sprawy. Zasadniczo w więzieniu ludzie siedzą za niewinność,
    same niewiniatka posadzone przez zły sąd, prokuratora nazistę i fałszywych
    swiadków....

    Zawsze mozna wnieść apelacje do wyższej instancji. Prawda sama się obroni.

    Akulka

  • 4. Data: 2006-08-16 11:42:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news.gazeta.pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swiadków....
    > Zawsze mozna wnieść apelacje do wyższej instancji. Prawda sama się obroni.

    Chyba pytającemu nie o to chodziło :-)))

  • 5. Data: 2006-08-16 11:59:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "adam ......." <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

    > czy w tym przypadku apelacja coś może dać?
    > Czy morderca nie powinien dostać dożywocia?

    Chcesz apelować w celu podwyższenia wyroku? Może jesteś prokuratorem? :)

  • 6. Data: 2006-08-16 14:12:26
    Od: "adam .........................." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "adam ......." <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

    > Chcesz apelować w celu podwyższenia wyroku? Może jesteś prokuratorem? :)

    Witam,
    nie jestem prokuratorem :), a zwykłym, pracującym człowiekiem. Dostałem
    niedawno list z więzienia od tego kolegi /wcześniej nie wiedziałem
    nawet,że "siedzi"/, i opisałem sprawę, jak znam z listu. Wiem też od niego,
    że dwaj pozostali obciążali się wzajemnie, a największe zarzuty współudziału
    podnosił właśnie morderca. Nie wiem, jaki był rzeczywisty udział kolegi w
    tej sprawie - chciałem jedynie wiedzieć, czy apelacja może tu ewentualnie
    pomóc /w złagodzeniu kary/.