  • 11. Data: 2009-06-06 10:16:15
    Temat: Re: Pomyłka czy próba oszustwa?
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakbym proponował składanie zawiadomienia o przestepstwie, to bym
    > zainteresowanego wysłał do najblizszej jednostki Policji.

    A co innego zrobiłeś? "przespacerował do najbliższej jednostki Policji
    stopnia powiatowego/miejskiego" PG takimi bzdetami się nie zajmują, i pierwszą
    (i jedyną) czynnoscią, jaką by zrobili, byłoby spuszczenie sprawy, czyli
    przekazanie na właściwy komisariat. Jeśli by w ogóle policjantowi chciało się
    sporządzić z rozmowy notatke...
    Poza tym Policja sama nie ustali własciciela konta bankowego - tajemnica
    bankowa, i bank wysle policjanta na drzewo, bo art. 105 ust. 1 pkt 2 k i l
    prawa bankowego nie znajdzie tu zastosowania.

  • 12. Data: 2009-06-06 12:55:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > sprawy, czyli przekazanie na właściwy komisariat. Jeśli by w ogóle
    > policjantowi chciało się sporządzić z rozmowy notatke...

    Umówmy się, że zielonego pojęcia o praktyce nie masz. Ale masz rację.
    Notataki też nie powinien z tego pisać :-)

    > Poza tym Policja sama nie ustali własciciela konta bankowego - tajemnica
    > bankowa, i bank wysle policjanta na drzewo, bo art. 105 ust. 1 pkt 2 k i
    > prawa bankowego nie znajdzie tu zastosowania.

    I tu również się z Tobą zgodzę. Z tym, że nie proponowałem nigdy
    korzystania z tych uprawnień, a w mojej ocenie o wiele właściwsze będzie
    zastosowanie art. 20 ust. 2 Ustawy o Policji.

    I tak na przyszłość. To lista dyskusyjna. Może się oczywiście wypowiadać
    każdy i nie ma tu problemu, że ktoś czegoś nie wie. Ale zanim komuś
    bezpośrednio zarzucisz indolencję, to upewnij się, czy sam wiesz, o czym
    piszesz.

  • 13. Data: 2009-06-07 22:16:26
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Użytkownik " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Umówmy się, że zielonego pojęcia o praktyce nie masz.

    Umówmy się, ze jako praktyk dobrze wiem, jakiego rodzaju sprawami zajmuje się
    PG. Przy wyłudzeniu musi być to co najmniej art. 294 par. 1 kk.

    > I tu również się z Tobą zgodzę. Z tym, że nie proponowałem nigdy
    > korzystania z tych uprawnień, a w mojej ocenie o wiele właściwsze będzie
    > zastosowanie art. 20 ust. 2 Ustawy o Policji.

    A przeczytałeś chociaż te przepisy? Bo właśnie one odsyłają do art. 20 ustawy
    o Policji. Który nie znajdzie tu zastosowania, z powodu wymienionych tam
    ograniczeń (zwłaszcza w ust. 5). Notabene, przywołany przez ciebie ust. 2 art.
    20 już nie obowiązuje.

> [...]
    > każdy i nie ma tu problemu, że ktoś czegoś nie wie. Ale zanim komuś
    > bezpośrednio zarzucisz indolencję, to upewnij się, czy sam wiesz, o czym

    Gdy piszesz takie rzeczy pod adresem kogoś tuż pod tym, jak sam popisałeś się
    kompletną indolencją, to bardziej jest żałosne niż smieszne...

  • 14. Data: 2009-06-08 07:49:46
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik " jb" napisał:
    > /ciap/ Notabene /ciap/ indolencją /ciap/

    co za notabene, co za indolencja?:O)
    w du#%@ wam się poprzewracało?:O(

  • 15. Data: 2009-06-08 12:43:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Umówmy się, ze jako praktyk dobrze wiem, jakiego rodzaju sprawami
    > zajmuje się PG. Przy wyłudzeniu musi być to co najmniej art. 294 par. 1
    > kk.

    A skąd Ci się to wzięło? Pomijając, że kilkukrotnie porzerabiałem to w
    praktyce dla art. 286 kk, to art. 20 ust 3 odwołuje się do art. 19 ust. 1,
    a tam jako jeden z artykułów wymieniono 286§1 kk, czyli oszustwo. Dla
    pewności sprawdziłem przed chwilą na serwerze sejmowym aktualne brzmienie
    ustawy.

> [...]
    > wymienionych tam ograniczeń (zwłaszcza w ust. 5). Notabene, przywołany
    > przez ciebie ust. 2 art. 20 już nie obowiązuje.

    Miało być ust. 3. Pisałem z głowy akurat. Zdaje się poprzednio było chyba
    akurat 2.

    :-)