  • 31. Data: 2010-03-09 21:30:38
    Temat: Re: Pom??cie?! P?aci? komornikowi, czy dostawcy?
    Od: S P 1 Q X L <s...@s...pl>

    W dniu 2010-03-09 22:15, spp pisze:

    > Jak rozumiem jedyny dostawca marchewki w okolicy? No to rzeczywiście się
    > nie da.

    Problem w tym, ze chyba właśnie zdechnie jeden z najbardziej wziętych
    zakładów http://www.pphromex.pl/core.php?9 - jak się zdążyłem dowiedzieć
    pisma o tej treści dostali WSZYSCY, którzy choć raz wzięli z tej firmy
    dostawę (mam w rodzinie kilku sklepikarzy).

    Szczerze mówiąc, ich wyroby są tak smaczne, że nie biorąc u nich
    przedsiębiorca straci wielu klientów :(

    I teraz między młotem a kowadłem. Jutro rano dzwonię do teściów, żeby
    wstrzymali zamówienia, i lecimy do prawnika w Szczecinie, żeby się
    zorientować jak wybrnąć, czyli zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko....

    Jest jeszcze sposób - kupować u nich w sklepie firmowym, jako zwykły
    klient, tyle ze na FVAT. Wtedy może cena będzie ciut wyższa, bo sklepik
    35km dalej, ale prawa nie złamią i już...

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100309-1, 2010-03-09
    Przetestowano na: 2010-03-09 22:30:38

  • 32. Data: 2010-03-09 21:31:31
    Temat: Re: Pomozcie?! Placic komornikowi, czy=
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-03-09 22:10, spp pisze:

    > Hurtownik ma obowiązek powiadomienia komornika, że jego konto jest
    > zajęte przez US. W takich przypadkach najczęsciej komornicze zajęcie
    > poczeka aż US zostanie spłacony. :(

    Zmienia się to i to mocno ... sprawa trafia do sądu - zbieg
    egzekucji w trybie administracyjnym i jakiejś tam ... po czym
    sąd każe prowadzić jednemu z 2 organów egzekucyjnych egzekucji
    łącznej i sporządza plan podziału środków, na ten przykład 40:60
    ... 50:50 ... i wcale skarbówka już nie jest "uprzywilejowana"
    ... i jeśli na ten przykład 1 egzekucję wszczął zwykły rolnik
    (wspomniany wyżej), a potem dopiero skarbówka, to rolnik nie
    musi srać po porach, że będzie musiał czekać aż się skarbówka
    zaspokoi.

    6008

  • 33. Data: 2010-03-09 21:34:52
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-03-09 22:30, S P 1 Q X L pisze:

    > Jest jeszcze sposób - kupować u nich w sklepie firmowym, jako zwykły
    > klient, tyle ze na FVAT. Wtedy może cena będzie ciut wyższa, bo sklepik
    > 35km dalej, ale prawa nie złamią i już...

    No i masz problem z dyńki - kupujesz na miejscu, wpłacasz do
    kasy, i oni odpowiadają za to co się z groszem stanie.

    6008

  • 34. Data: 2010-03-09 21:49:51
    Temat: Re: Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy dostawcy?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Zmienic dostawce, na takiego, ktoremu nie wisi komornik na karku.

    MJ

  • 35. Data: 2010-03-09 22:09:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jak już "real world" ma być - mało to dostawców marchewki na rynku?
    > A jak rzeczywiście w terenie jest tylko jedna hurtownia spożywcza - to
    > sklepikarz ma gotowy rynek! Rzucić sklepik i założyć hurtownię... Tamta
    > długo nie pociągnie - jak komornik zajmuje takie wierzytelności, to
    > hurtownia zdycha.

    Marchewka to przykład. A można np. wstawić w to miejsce np. hurtownię
    materiałów biurowych, czy eksploatacyjnych w jakimś kilkutysięcznym
    miasteczku i pozostaje ci zaiwaniać po toner do drukarki np. 30 km, bo
    zgodnie z prawem tego przywiezionego do biura kupić nie sposób.

  • 36. Data: 2010-03-09 22:30:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    S P 1 Q X L napisal:
    > A dostał taki list i się zastanawia, co zrobić, bo przecież nie jest
    > stroną w sporze, i nie chciałby, aby B przestał wysyłać mu zamówienia (a
    > tak się na pewno stanie, kiedy B przestanie dostawać kasę za dostarczony
    > towar).

    Czy list przyszedl przynajmniej jako polecony?
    Bo jak nie, to w okragly segregator typu pedalowiec biurowy
    i sprawy nie bylo. Nie dotarl. Nigdy go nie widziales. ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 37. Data: 2010-03-09 22:34:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    O, to teraz czekaj na pozew, że dobre imię tej firmy zepsułeś, ja nie
    wiem, czy to tak można publicznie ogłaszać, kogo komornik ściga 8-).

    MJ

  • 38. Data: 2010-03-09 22:40:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    S P 1 Q X L pisze:

    > Drążę, bo komornik jest ponad 300km od przedsiębiorcy, a tenże ma konto
    > w banku z którego przelew kosztuje 16zł. Niedużo, ale dla małego
    > sklepiku, dużo. I teraz tenże przedsiębiorca ma kilka razy w miesiącu
    > puścić przelew do komornika za każdym razem buląc 16zł, a to już rozbój
    > w biały dzień.

    ILE??!?

    W normalnym banku przelew internetowy z rachunku firmowego w innym banku
    to przeważnie złotówka. Sugeruję zmianę banku.

  • 39. Data: 2010-03-09 22:44:21
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > O, to teraz czekaj na pozew, że dobre imię tej firmy zepsułeś, ja nie
    > wiem, czy to tak można publicznie ogłaszać, kogo komornik ściga 8-).

    Pewnie nie, ale w światku owym jest to powszechnie wiadome
    zapewne, bo gdyż iż komornik zajmując cokolwiek (maszynę
    produkcyjną/samochód/komputer/telefaxy/cokolwiek) publikuje, że
    zajął taki i taki sprzęt, który będzie wystawiony za tyle i
    tyle, i można go oglądać np u dłużnika w dniach, wskazując kto
    jest dłużnikiem. Wiedza ta jest sprzedawana publicznie na
    tablicach w sądach/lokalnych i krajowych gazetach/portalach
    internetowych. Nadto z punktu ochrony interesów kontrahentów
    takiego podmiotu warto jest by wiedza o jego problemach
    finansowych była powszechna ...

    6008

  • 40. Data: 2010-03-09 22:45:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-03-09 23:30, Jacek_P pisze:

    > Czy list przyszedl przynajmniej jako polecony?
    > Bo jak nie, to w okragly segregator typu pedalowiec biurowy
    > i sprawy nie bylo. Nie dotarl. Nigdy go nie widziales. ;)

    Ty słyszałeś, żeby zawiadomienie o dokonanych zajęciach było
    wysyłane kiedykolwiek zwykłym ????

    Nadto koszty zawiadamiania listami doliczane są do kosztów
    egzekucyjnych, które w ostateczności płaci dłużnik (czasem
    wierzyciel).
    6008