  • Data: 2006-03-26 13:14:20
    Temat: Pomówienie o kradzież
    Od: "wichniarek22" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Problem, który chcę opisać przedstawia się następująco. Mój brat pół
    roku temu podczas pobytu za granicą został oskarżony przez innego członka
    rodziny (kuzyna) o kradzież 2000 Euro. Brat został poproszony o zostanie w domu
    oskarżyciela z jego synem (8 lat) na czas nieobecności - wieczór i noc-
    gospodarza domu (czyli oskarżyciela). W tym czasie w domu przebywał również
    pasietb oskarżyciela (18 lat) oraz brat oskarżyciela. Mój brat opiekował się
    młodszym synem oskarżyciela i z racji, iż nie znał dokładnie domu przebywał
    głównie w jednym pomieszczeniu. Chodził z młodszym synem na spracer i bawili
    się w domu. Wieczorem młodszy syn, jak i mój brat zasnęli. Rano gospodarz
    (oskarżyciel) wrócił do domu i wszystko było w porządku. Po wyjeżdzie mojego
    brata z kraju, w którym przebywał po kilku dniach brat odebrał telefon od
    kuzyna z oskarżeniem o kradzież 2000 Euro. Zdaniem kuzyna, dzień po wyjeżdzie
    mojego brata przeliczone zostały zbierane pieniądze i kuzyn zauważył brak owych
    2000 Euro umieszczonych w jakimś miejscu. Zaskoczony brat był w szoku, że jest
    oskarżany o coś czego w 100 % nie zrobił... Wg wersji brata - która została
    potwierdzona przez syna kuzyna, którym się opiekowal - brat zajmował się
    wyłącznie opieką nad synem. Nie odchodził od niego niemal na krok. W domu, w
    ktorym przebywali jeszcze pasierb oskarżającego kuzyna oraz jego brat nie
    sposób było niepostrzeżenie oddalić się w celu domniemanej kradzieży. Przez
    kilka miesięcy problem się nie pojawiał, jednak kilka dni temu po przyjeżdzie
    kuzyna do kraju na nowo pojawiły się pomówienia o kradzież. Jakie są sposoby
    obrony przed takimi nieprawdziwymi oskarżeniami kuzyna? Brat cieszy się
    nieskalaną opinią w miejscu pracy i w lokalnym środowisku. Fałszywe oskarżenie,
    mimo braku winy po stronie mojego brata może zaszkodzić jego wizerunkowi. Wiem
    że można wnieść oskarżenie na podstawie art. 23 i 24 KC... Proszę o pomoc
    życzliwych osób znających się na takiego typu sprawach... pozdrawiam
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl