  • 1. Data: 2004-06-22 20:40:04
    Temat: Pomocy w walce z Telekomuną :))
    Od: "Birbant" <b...@o...pl>

    Witam,
    otóż po 9ciu miesiącach w końcu doczekałaem sie faktury za rozmowy
    telefoniczne :)).
    co najmniej 2 razy w miesiącu dzwoniłem przez ten okres aby dowiedzieć sie co
    jest grane, ale byłem zbywany informacją o burdelu , przepraszam awariach w
    systemie :).
    W końcu dostałem pierwszą fakture za "usługi telekomunikacyjne" za tan okres,
    na pierwszej fakturze był tylko zsumowany abonament za ten okres bez rozmów.
    Po kilkunastu dniach dostałem następną fakture za te same "usługi
    telekomunikacyjne" ale z kwotami za rozmowy.
    Mam pytanie czy mam płacić dwa razy za te samą usługe ?? :))
    W/g mnie nie można wystawiać dwóch faktur za to samo ?? tym bardziej że
    pierwsza została zapłacona :)).
    Nie lubie Telekomuny , zresztą kto ją lubi ??.
    Mam pytanie czy na tej podstawie mogę im troche nosa przytrzeć ??
    pzdr.
    K.

  • 2. Data: 2004-06-22 21:06:50
    Temat: Re: Pomocy w walce z Telekomuną :))
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Birbant" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie lubie Telekomuny , zresztą kto ją lubi ??.
    > Mam pytanie czy na tej podstawie mogę im troche nosa przytrzeć ??

    o ile dobrze zrozumiałam, druga faktura równiez zawierała kwotę za
    abonament. w tej sytuacji powinieneś natychmiast wystąpić z reklamacją o
    korektę faktury o kwote abonamentu (można to zgłosić telefonicznie
    "bezpapierkowo") jednocześnie wysyłając im faksem już zapłaconą fakturę (do
    biura obsługi klientów indywidualnych- działu windykacji), a resztę
    należności zapłacić normalnie wypełniając na poczcie druk przelewu ale z
    kwotą tylko rozmów.
    Solidaryzuję się z tobą w bólu i nienawiści do Tepsy- gdyż jest to mój
    największy wróg z operatorów telefonicznych zarówno w domu jak i
    firmie!!!!!!

    powodzenia
    bella

  • 3. Data: 2004-06-22 21:22:35
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > Solidaryzuję się z tobą w bólu i nienawiści do Tepsy- gdyż jest to mój
    > największy wróg z operatorów telefonicznych zarówno w domu jak i

    Sprawa wygląda nieco inaczej :))
    pierwsza faktura była tylko z opłatami abonentowymi.
    Druga za rozmowy juz bez abonentu.
    A chodzi mi o to, że obydwie faktury są za te samą usługe w tym samym
    okresie !!! :))
    I tutaj jak mysle może tkwić haczyk prawny, bo jak można płacić za te samą
    usługe 2X ???
    pzdr.
    K.

  • 4. Data: 2004-06-22 22:15:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okresie !!! :))
    > I tutaj jak mysle może tkwić haczyk prawny, bo jak można płacić za te

    W takim razie musisz zapłacić obydwie. Co do zasady mogli de facto
    wystawić nawet 10 faktur, byle tylko wysokość roszczenia się zgadzała.

  • 5. Data: 2004-06-23 06:55:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@g...pl> napisal(a):
    > samą
    >
    > W takim razie musisz zapłacić obydwie. Co do zasady mogli de facto
    > wystawić nawet 10 faktur, byle tylko wysokość roszczenia się zgadzała.

    A to właśnie nie jest takie oczywiste, bo w ustawie o VAT i PDOP jest
    napisane, kiedy występuje obowiązek podatkowy i kiedy wystawia się
    faktury VAT. To nie jest tak, że w grudniu wystawiają za poprzedni
    styczeń. Mogą zrobić korekty, ale jeśli w ogóle nie wystawili, to
    niestety są w d* na gruncie ustawy o VAT conajmniej.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 6. Data: 2004-06-23 08:05:46
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > okresie !!! :))
    > I tutaj jak mysle może tkwić haczyk prawny, bo jak można płacić za te samą

    nie są to faktury za "tę sama usługe", bo opiewają na różne kwoty i dotyczą
    różnych spraw.......możesz tylko zapłacić drugą fakturę, a im złożyć
    reklamację z prośbą o połączenie nastepnym razem faktur i odliczenie 0,99 zł
    z następnej faktury jako poniesione niepotrzebnie przez ciebie koszty. z
    góry uprzedzam że się będziesz z tym p...... pare ładnych miesięcy, gdyż
    znam doskonale ich tempo "rozpatrywania" reklamacji. jak chcesz zepsuć sobie
    zdrowie- powodzenia

    pozdr.
    b.

  • 7. Data: 2004-06-23 20:33:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > styczeń. Mogą zrobić korekty, ale jeśli w ogóle nie wystawili, to
    > niestety są w d* na gruncie ustawy o VAT conajmniej.

    W przepisach podatkowych orientuję się dość pobieżnie, więc niechętnie się
    będę do tego wątku sprawy odnosił. Ale z punktu widzenia prawa cywilnego
    roszczenie jest zasadne i należy je uregulować.