  • 1. Data: 2003-01-09 14:29:54
    Temat: Pomocy kontrola u mnie !!!
    Od: t...@p...onet.pl

    Czy muszę na opakowaniu swego produktu spożywczego jako os.fizycz. w adresie
    umieszczać imię ieżeli nazwa firmy to moje nazwisko "TAMROL" czyli jest tak

    ZAKŁAD "TAMROL"
    35-238 WITKOWO
    ULICA JASNA 9

    A chcą tak

    ZAKŁAD JACEK TAMROL
    35-238 WITKOWO
    ULICA JASNA 9

    MOGĘ SIĘ OD TEGO WYBRONIĆ ?

  • 2. Data: 2003-01-09 15:32:39
    Temat: Re: Pomocy kontrola u mnie !!!
    Od: "SzerszeN" <s...@s...pl>

> [...]
    adresie
    > umieszczać imię ieżeli nazwa firmy to moje nazwisko "TAMROL" czyli jest

    a jak masz zrejestrowana dzialalnosc? jesli tak jak na pierwszym to jak na
    moj gust moga sobie chciec, nie moga nakazywac ci zmiany nazwy firmy

  • 3. Data: 2003-01-09 19:31:14
    Od: "H" <h...@p...fm>

> [...]
    adresie
    > umieszczać imię ieżeli nazwa firmy to moje nazwisko "TAMROL" czyli jest

    Nie możesz. Kontrolujący mają rację. Nie będę ci podawał dokładnie podstawy
    prawnej ale sam jestem jednym z tych kontrolujących, może akurat nie ciebie
    ale innych takich jak ty.

    Ponieważ jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność gosp. musisz podawać
    tak na szyldzie jak i opakowaniach swoich produktów imie i nazwisko oraz
    adres i kraj pochodzenia czyli Polska. Jeślibyś działał jako spółka np sp. z
    o.o. wtedy by wystarczyła nazwa spółki i jej forma prawna.

    BTW jeśli byś trafił na mnie kazałbym ci jeszcze podać kraj pochodzenia
    czyli Polskę, bo to też wynika z przepisów ale widocznie masz do czynienia
    nie ze służbistami.

    pozdrawiam
    H.

  • 4. Data: 2003-01-09 19:57:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    podstawy
    > prawnej ale sam jestem jednym z tych kontrolujących, może akurat nie

    Kontrolujesz i nie znasz podstawy prawnej ???
    No nie żartuj ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2003-01-09 21:31:16
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    H <h...@p...fm> wrote:
    > Ponieważ jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność gosp. musisz
    > podawać tak na szyldzie jak i opakowaniach swoich produktów imie i
    > nazwisko oraz adres i kraj pochodzenia czyli Polska.

    Ciekawych mamy kontrolerów.Nie wiedza w jakim kraju żyją i każą sobie na
    szyldzie pisać ulicę i POLSKA.Wygląda na to że po całym świecie jeżdzą i
    stracili orientację.Tak już są skołowani

    > BTW jeśli byś trafił na mnie kazałbym ci jeszcze podać kraj pochodzenia
    > czyli Polskę, bo to też wynika z przepisów ale widocznie masz do
    > czynienia nie ze służbistami.

    A nie Unię Europejską? Te przepisy o których pieszesz widocznie sa do
    Unijnych nie dostosowane,więc są nieważne

    ać ,że to mój autorytet

  • 6. Data: 2003-01-09 21:35:31
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    H <h...@p...fm> wrote:
    A czy te przepisy dotyczą tylko towarów sprzedawanych w sieci detalicznej
    ,czy dotyczą także towarów przeznaczonych na zaopatrzenie firm
    produkcyjnych (półprodukty do dalszego przerobu lub materiały
    eksploatacyjne)

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 7. Data: 2003-01-09 22:12:06
    Od: "H" <h...@p...fm>

    pl.soc.prawo

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > podstawy
    > ciebie
    >
    > Kontrolujesz i nie znasz podstawy prawnej ???
    > No nie żartuj ;-)
    >
    > Pix

    Nie napisałem, że nie znam tylko, że nie będę podawał ponieważ i tak
    dostanie ją zainteresowany w protokóle kontroli.

    Nie jestem w końcu w pracy. Ale jak bardzo chcesz wiedzieć wystarczy
    poczytać "słowniczek" z ustawy "Prawo działalności gospodarczej".

    H.

  • 8. Data: 2003-01-09 22:17:38
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawych mamy kontrolerów.Nie wiedza w jakim kraju żyją i każą sobie na
    > szyldzie pisać ulicę i POLSKA.Wygląda na to że po całym świecie jeżdzą i
    > stracili orientację.Tak już są skołowani

    Nie zrozumiałeś mnie, na szyldzie nie musi być wogóle adresu. Na szyldzie
    musi być tylko nazwa firmy (imie i nazwisko osoby fizycznej) i forma prawna
    oraz zwięzłe określenie prowadzonej działalności

    > A nie Unię Europejską? Te przepisy o których pieszesz widocznie sa do
    > Unijnych nie dostosowane,więc są nieważne

    Wszystkie przepisy obowiązujące na terenie RP są ważne, nawet te sprzeczne z
    prawem UE. Zauważ, że nie jesteśmy jeszcze członkami UE i nie wiadomo czy
    będziemy. Proces harmonizacji trwa lecz to właśnie w UE musi być dokładnie
    podany kraj pochodzenia każdego towaru i w związku z tym polskie prawo też
    to przejęło odpowiednimi aktami prawnymi

  • 9. Data: 2003-01-09 22:21:29
    Temat: Odp: Pomocy kontrola u mnie !!!
    Od: "Ola" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4...@n...onet.pl...

    Jeżeli została zgłoszona nazwa skrócona firmy o brzmieniu "Zakład
    Tamrol",
    nie widzę potrzeby posługiwania się nazwą pełną, która w przypadku
    prowadzenia
    działalności gospodarczej przez osobę fizyczną brzmi: "Jacek Tamrol"

    Pozdrawiam
    Ola

  • 10. Data: 2003-01-09 22:22:27
    Od: "H" <h...@p...fm>

> [...]
    > ,czy dotyczą także towarów przeznaczonych na zaopatrzenie firm
    > produkcyjnych (półprodukty do dalszego przerobu lub materiały

    Dotyczą całego obrotu wszystkich prawie artykułów.

    Konsument czyli odbiorca detaliczny kupując musi mieć takie informacje ale
    jeśli zakład produkcyjny posiada magazyn w którym sprzedaje np. hurtowniom
    też muszą być takie artykuły właściwie oznaczone. Tak samo w hurtowni.

    Nie muszą być oznaczone jedynie jak to napisałś półprodukty, np. druty
    sprzedawane fabryce "czegoś co się robi z drutów".

    Jednakże te same druty sprzedawane już jako końcowy produkt na każdym etapie
    wprowadzania do obrotu muszą być właściwie oznaczone.