  • 11. Data: 2005-07-18 14:51:51
    Temat: Re: Pomocy! Jak zameldować się bez zgody właściciela?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czapla wrote:

    > Dowie się w momencie zapłaty czynszu. Bo nie sądzę, żeby tam rozliczano wodę z
    > metra kwadratowego mieszkania...

    A co ma meldunek do czynszu?!?!?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 12. Data: 2005-07-18 15:01:09
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A co ma meldunek do czynszu?!?!?

    To, że z reguły przy rozliczaniu kosztów eksploatacji mieszkania stosuje
    się zasadę, że wodę, windę czy śmieci konsumują zameldowani mieszkańcy,
    a np. ciepło metry kwadratowe ;-)

    M.

  • 13. Data: 2005-07-18 15:10:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > To, że z reguły przy rozliczaniu kosztów eksploatacji mieszkania stosuje
    > się zasadę, że wodę, windę czy śmieci konsumują zameldowani mieszkańcy,
    > a np. ciepło metry kwadratowe ;-)

    Bardzo ciekawe. Od kiedy to spółdzielnie łażą po urzędach dzielnicowych
    co chwila sprawdzając stan zameldowania?

    Z reguły to w spółdzielniach się osobno zgłasza liczbę lokatorów i tyle.
    Zresztą są liczniki, więc tak czy inaczej wychodzi na to samo.

  • 14. Data: 2005-07-18 15:18:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Z reguły to w spółdzielniach się osobno zgłasza liczbę lokatorów i tyle.
    > Zresztą są liczniki, więc tak czy inaczej wychodzi na to samo.

    Gdzie liczniką są to są. A gdzie ich niema, stosujemy miarę ludzką ;-)
    Zresztą na śmieci liczników jeszcze się nie zakłada ;-P

    M.

  • 15. Data: 2005-07-18 15:23:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Gdzie liczniką są to są. A gdzie ich niema, stosujemy miarę ludzką ;-)
    > Zresztą na śmieci liczników jeszcze się nie zakłada ;-P

    Primo: była mowa o wodzie.
    Secundo: jak pisałem - spółdzielnie same sobie liczą lokatorów.

  • 16. Data: 2005-07-18 15:37:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 18 Jul 2005 17:23:27 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Primo: była mowa o wodzie.
    > Secundo: jak pisałem - spółdzielnie same sobie liczą lokatorów.

    No popatrz, a moja to zadzwoniła po 5 miesiącach z gębą o syna który mi się
    urodził, ja go nie zgłosiłem spółdzielni, a miasto co pół roku kablowało
    kto jest zameldowany... pewnie jak zwykle mam popsute.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 17. Data: 2005-07-18 18:35:36
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Primo: była mowa o wodzie.

    Nie tylko. Zależy od Spółdzielni i jej statutu oraz uchwał.

    > Secundo: jak pisałem - spółdzielnie same sobie liczą lokatorów.

    Jak? Na palcach, kalkulatorem czy może jakiś licznik zakładają? Przecież
    Spółdzielnia nie ma żadnej możliwości policzenia faktycznie mieszkających. A
    ludzie to plemię krokodyle i zawsze będą oszukiwać, jeśli będą mieli zapewnioną
    bezkarność. W mojej Spółdzielni jedna baba wynajęła mieszkanie kilku osobom i
    tłumaczyła, że oni tylko podlewają kwiatki raz na tydzień - koszty tego co
    zużyli ci "podlewacze" poniosła reszta lokatorów. Jedyne co Spółdzielnia może
    zrobić to uzyskać informację o ilości zameldowanych osób w poszczególnych
    mieszkaniach. Ewentualnie ich nazwiska, ale to już dużo trudniej. Jeśli ktoś
    robi z mieszkania hotel, to Spółdzielnia nie ma żadnych możliwości "liczenia
    sobie lokatorów" bo właściciel nie przyjmie pism, rozmawiać nie będzie chciał i
    nic mu zrobić nie można. Sorry, ale takie są realia.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 18. Data: 2005-07-18 20:39:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czapla wrote:

    > Nie tylko. Zależy od Spółdzielni i jej statutu oraz uchwał.

    W... TYM... KONKRETNYM... PRZYPADKU...

    > Jak? Na palcach, kalkulatorem czy może jakiś licznik zakładają?

    Wewnętrnzy regulamin i zgłaszanie liczby mieszkańców.

    Przez prawie rok zameldowane były 3 osoby, a płaciłem za faktycznie
    mieszkajacą.

    Doprowadzenie sytuacji meldunkowej do stanu faktycznego nie było możliwe
    z przyczyn formalnych (budynek formalnie nie był 'odebrany' przez
    jakiegoś kacyka zaklepującego formalny koniec budowy, więc nie dało się
    tam zameldować).

    > Przecież Spółdzielnia nie ma żadnej możliwości policzenia
    > faktycznie mieszkających. A ludzie to plemię krokodyle
    > i zawsze będą oszukiwać, jeśli będą mieli zapewnioną
    > bezkarność.

    W takim razie od dzisiaj masz się do mnie zwracać per 'nadczłowieku' ;->

    > W mojej Spółdzielni jedna baba wynajęła mieszkanie kilku osobom i
    > tłumaczyła, że oni tylko podlewają kwiatki raz na tydzień -
    > koszty tego co zużyli ci "podlewacze" poniosła reszta lokatorów.

    Jak sobie wybierasz debili do zarządu, to tak masz.

    U mnie już od bardzo dawna są liczniki.

    > Jedyne co Spółdzielnia może zrobić to uzyskać informację
    > o ilości zameldowanych osób w poszczególnych mieszkaniach.

    Liczbie, jeśli już.

> [...]
    > bo właściciel nie przyjmie pism, rozmawiać nie będzie
    > chciał i nic mu zrobić nie można. Sorry, ale takie

    Pytanie: a na jakiej podstawie spółdzielnia ma dostęp do danych
    meldunkowych?

  • 19. Data: 2005-07-19 06:49:13
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Wewnętrnzy regulamin i zgłaszanie liczby mieszkańców.

    ...? A jak ktoś ma w d. regulamin i nie zgłosi liczby (ilości:) mieszkańców? Bo
    mało jest na tym świecie nadludzi...

    > W takim razie od dzisiaj masz się do mnie zwracać per 'nadczłowieku' ;->

    OK, będę to czynił... :)

    > Jak sobie wybierasz debili do zarządu, to tak masz.

    Mocne słowa. Chyba zbyt mocne. Co może zrobić zarząd w takiej sytuacji?
    Wyrzucić babę ze Spółdzielni? To nic nie da, nie ma już obowiązku bycia
    członkiem wspomnianej.

    > U mnie już od bardzo dawna są liczniki.

    Pewnie nowy budynek. Spróbuj założyć liczniki w starej kamienicy (1926 r.)
    gdzie wszystkie rury i odpływy lecą w ścianach i nie ma specjalnego szybu do
    pionów. To jest zrujnowanie 80 mieszkań. Każdy lokator zażąda jeszcze żeby
    położyć mu na nowo glazurę, bo starą diabli wezmą przy wypruwaniu rur. Koszty
    olbrzymie a lokatorzy przecież kasy nie dadzą. Do tego mieszkania były po
    wojnie dzielone i łączone - zdarza się, że jedno mieszkanie obsługują 2x3
    piony - to daje razem 6 liczników na mieszkanie. Taki projekt oczywiście już
    był, ale Walne Zgromadzenie uwaliło go właście ze względu na potworne koszty.
    Mnie raczej interesuje, czy konkretny, pojedynczy lokator może sobie założyć
    samodzielnie liczniki na własny koszt i rozliczać się osobno w budynku gdzie
    nie są zainstalowane liczniki. Interesuje mnie to dlatego, że w czasie remontu
    parę lat temu zrobiłem sobie wyjścia na liczniki przed wszystkimi ujęciami.
    Piony mam 2x2 więc to będą tylko 4 liczniki a nie chcę płacić za właścicieli
    hoteli, którzy dodatkowo nie umieją sobie wymienić uszczelki, przez co woda się
    leje non-stop.

    > Liczbie, jeśli już.

    Ale co do meritum to jest OK?

    > Pytanie: a na jakiej podstawie spółdzielnia ma dostęp do danych
    > meldunkowych?

    Chyba na podst. ust. o ochronie danych osobowych. U nas przed 97 r. to po
    prostu urząd dawał wydruki z nazwiskami zameldowanych osób (trzeba było
    oczywiście o to poprosić). Po 97 to już kazali wypełnić jakiś potwornie
    skomplikowany druk, ale Spółdzielni nie chodziło o nazwiska tylko o liczbę-
    ilość zameldowanych, więc obyło się bez wypełniania druku i bez nazwisk.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 20. Data: 2005-07-19 15:27:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czapla wrote:

    > ...? A jak ktoś ma w d. regulamin i nie zgłosi liczby (ilości:) mieszkańców? Bo
    > mało jest na tym świecie nadludzi...

    To już sprawa pomiędzy spółdzielnią, a danym członkiem spółdzielni.

    Licznik też można zmanipulować.

    [ciach]

    > Mocne słowa. Chyba zbyt mocne. Co może zrobić zarząd w takiej sytuacji?
    > Wyrzucić babę ze Spółdzielni? To nic nie da, nie ma już obowiązku bycia
    > członkiem wspomnianej.

    Można np. doliczyć zaległe opłaty.

    > Pewnie nowy budynek.

    Jeśli budynek, który obchodził już swoje ćwierćwiecze uznać za 'nowy'...

    > Spróbuj założyć liczniki w starej kamienicy (1926 r.)
    > gdzie wszystkie rury i odpływy lecą w ścianach i nie ma specjalnego szybu do
    > pionów.

    Zawsze można coś wykombinować. I są też legalne metody zachęcenia do
    założenia liczników tych, którzy sobie ich założyć z początku nie chceli.

    > To jest zrujnowanie 80 mieszkań. Każdy lokator zażąda jeszcze żeby
    > położyć mu na nowo glazurę, bo starą diabli wezmą przy wypruwaniu rur.

    Jakim cudem w naszej spółdzielni udało się w takim razie wymienić całe
    piony? Też było trochę kucia (zwłaszcza, że niektórzy sobie oglazurowali
    piony) i koszty na pewno 'nieco' większe, niż przy tylko zakładaniu
    liczników. Piony grzewcze też były zmieniane...

    [ciach]

> [...]
    > hoteli, którzy dodatkowo nie umieją sobie wymienić uszczelki, przez co woda się

    No i widzisz - jakby zarząd pomyślał, to by takich, jak Ty po założeniu
    liczników rozliczał od zużycia, za całą resztę obciążał całą resztą plus
    stratami.