  • 11. Data: 2004-01-24 16:18:59
    Temat: Re: Pomoc przez internet a prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, IPM wrote:
    [...nie wiem komu...]
    >+ nie doslownie, ale chodzi o nieplacenie podatkow z takiej dzialalnosci przez
    >+ wiele osob, dlatego bezprawne.

    Bynajmniej tego akapitu podważać nie zamierzam. Ale co do reszty:
    [...]
    >+ > a w czym umowa ustna jest gorsza od pisemnej?
    >+
    >+ Napisales :
    >+
    >+ "autor takiej pracy nie popelnia przestepstwa.
    >+ przestepstwo popelni ten, kto podpisze sie pod taka praca wlasnym nazwiskiem
    >+ w celu wyludzenia zaliczenia"
    >+
    >+ ==> Skoro popelnia przestepstwo ten, kto korzysta z tej pracy to praca,
    >+ ktora wykorzystuje musi miec swoje prawa autorskie tak ? Dobrze mysle ?

    Dobrze myślisz.

    >+ A czy ustawy o prawach autorskich nie wymagaja umow pisemnych ? Gdy wymagaja
    >+ ... byloby to zlamianie prawa.

    PRZEZ KOGO ?
    Mam w KC szukać jakie skutkie niesie niespełnienie "wymaganego
    warunku umowy" ? ;)
    Przecież CO NAJWYŻEJ autor dzieła może uznać że nie przekazywał
    "praw" i tyle.

    >+ Drugi aspekt to czy urzad skarbowy wie co to umowa ustna ?

    Zapewniam cię że wie.
    Kupując na handlu kartofle podpisujesz jakąś umowę ?? ;>

    >+ Oczywiscie mogę sie mylic, to mnie popraw,

    ...ja też(mogę), i mnie też(popraw) :)

    >+ > wkoncu o co Ci chodzi? o nieplacenie podatkow czy pisanie prac na
    >+ zlecenie?
    >+ > cos mi sie wydaje, ze szukasz na kogos paragrafu
    >+
    >+ Myslalem ze jedno z drugim mozna powiazac,

    Słabo. Za jedno działanie można by ukarać jedną stronę, za
    drugie działanie (podatki) - drugą. Ale bez związku jednego
    z drugim, IMHO :)

    >+ Niektorzy pisza prace na zlecenie i jak domniemam podatkow nie placa;
    >+ Niektorzy daja korepetycje i tez podatkow nie placa, przykladowo ja w
    >+ poprzednim roku wyplacilem sie na jakies ~300 ZL na korki z angielskiego, a
    >+ odbilem sobie to dajac lecje z niemieckiego na podobna kwote - popelnilem
    >+ przestepstwo ?

    Nie wiem, być może tylko wykroczenie. Nie pamiętam jak się klasyfikuje
    prowadzenie DG bez rejestracji :)

    >+ U zadnych umowach nie slyszalem

    ??? - :O !
    To jedna strona "daje korki", druga za to *płaci* (co, mam
    uwierzyc że bezwiednie i nieświadomie ? :)) - i ty NIE SŁYSZYSZ
    O UMOWIE ?? To o czym ja czytam ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 12. Data: 2004-01-24 17:50:16
    Od: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>

    > umowa o dzielo?

    Nie znam się, ale umowę o dzieło można podpisać chyba tylko jeśli jedna ze stron
    ma działalność gospodarczą.....

    > autor takiej pracy nie popelnia przestepstwa.
    > przestepstwo popelni ten, kto podpisze sie pod taka praca wlasnym nazwiskiem
    > w celu wyludzenia zaliczenia

    Również się nie znam :) ale na przykłąd stwierdzenie "szuakm kogoś kto mi
    napiszę pracę na zaliczenie" jest bardzo jednoznaczne. Czy jeśli autor pracy
    wie, że jego działalność przyczyni się do złamania prawa to nie jest to już
    współudział w przestępstwie ?