  • 31. Data: 2021-10-24 22:04:20
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 20:33, n...@o...pl pisze:
    > iedyś pytałem w jaki sposób 100 tys. Czeczenów zmieniło twoje życie
    > (i wszystkich Polaków).

    Czeczeni po prostu chcieli tu żyć, bo nie mogli w swoim kraju. Ponieważ
    żyli w obrębie Rosji, więc znali język słowiański, a tym samym bez
    większego problemu nauczyli się Polskiego. Po za tym zauważ, że Czeczeni
    nie leźli przez las. Już na granicy byli jednoznacznie identyfikowani.

    Ja jestem przede wszystkim za identyfikacją wchodzących.

    --
    Robert Tomasik

  • 32. Data: 2021-10-24 22:12:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Moim zdaniem najpierw należałoby ustalić, czego chce Berlin. Jak chce,
    > to załadować uchodźców w pociąg specjalny i jak ludzi tam zawieźć, a nie
    > cudować. Jak nie chcą, to odeprzeć atak wszelkimi dostępnymi siłami.
    > Wiem, że będzie to niepolityczne, ale moim zdaniem użycie broni palnej
    > do odparcia spowoduje mniej ofiar, niż hipotermia. Bo oni idą sądząc, że
    > się uda. Jakby wiedzieli, ze to nierealne, to by się wycofali. Nie wiem,
    > ile bedzie dziś w nocy, ale przed chwilą wróciłem "z lasu" i było +4°C.
    > Pewnie spadnie do zera.

    IMHO Wygląda na to że chce mieć dupę krytą i mieć na kogo zwalać jakby
    wyszło że Niemieccy wyborcy nie chcą Drugiej Fali Gości Merkel.
    IMHO na razie ustawiają się tak by móc krytykować (niekoniecznie z
    miejsca) co by Polska nie zrobiła.

    Grubo po fakcie każdy głupi potrafi być mądry, nawet Niemiec.

    --
    A. Filip

  • 33. Data: 2021-10-24 22:21:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Szczerze? Wszystkich. To kwestia kilku tygodni i się zawinął do Niemiec
    > czy innego kraju, gdzie jest wysoki socjal.

    A czy Niemcy nie mogą wywinąć numeru Polsce z uchodźcami?
    IMHO *mogą*

    Ty zakładasz że nie się nie zmieni (w Niemczech). Jak dla mnie to jest
    za śmiałe/ryzykowne założenie, szczególnie jak/jeśli Łukasza wdepnie gaz
    do dechy.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2021-10-25 00:51:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2021 o 22:21, A. Filip pisze:
    > A czy Niemcy nie mogą wywinąć numeru Polsce z uchodźcami?
    > IMHO *mogą*

    Jakiego? Jaki uchodźca bedzie siedział w Polsce za kilka stówek
    miesięcznie, jak w Niemczech dostaje kilka tysięcy? To by chyba ich
    faktycznie musieli tu kolbami zaganiać.

    > Ty zakładasz że nie się nie zmieni (w Niemczech). Jak dla mnie to jest
    > za śmiałe/ryzykowne założenie, szczególnie jak/jeśli Łukasza wdepnie gaz
    > do dechy.

    W Niemczech właśnie już się zmieniło. Przynajmniej tak twierdzą znani mi
    Niemcy. Tzn. generalnie już chwilę temu się zmieniło nastawienie
    społeczeństwa, ale MERKELOWA przekonywała, że to zamierzone działania i
    odnoszą sukces. Obecnie zaczynają dostrzegać problem.

    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2021-10-25 01:51:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-24, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
    > mógłby być dumny, bo w przeciwnym wypadku nie odwoływałby się do czegoś,
    > co podziela z tyloma milionami ludzi. Kto ma wybitne zalety osobiste,
    > ten raczej dostrzeże braki własnego narodu, ponieważ ma je nieustannie
    > przed oczyma. Każdy jednak żałosny dureń, który nie posiada nic na
    > świecie, z czego mógłby być dumny, chwyta się ostatniej deski ratunku,
    > jaką jest duma z przynależności do danego akurat narodu; odżywa wtedy i
    > z wdzięczności gotów jest bronić ??? ??? ??? [rękami i nogami]
    > wszystkich wad i głupstw, jakie naród ten cechują".

    W tym cytacie chodzi MZ bardziej o tego żałosnego durnia a nie o dumę
    narodową. Pospolitość dobra nie oznacza jego bezwartościowości. Zobacz,
    że nawet Schopenhauer nie twierdzi, że jest to coś bezwartościowego.
    A podstaw sobie zamiast tej dumy empatię. Równie pospolita, także wiele
    osób realizuje się poswięcając się dla innych i pewnie za dużo
    dodatkowych unikatowych przymiotów nie posiadają. A ilu było wybitnych
    indywidualistów, którzy dumni byli z narodowej przynalezności.
    Więc to MZ nie o to chodzi, a bardziej żeby nie robić z jakieś cechy
    wyłącznej i dominującej wartości.

    Zresztą, dla wielu, jak AF zauważył, jest to bardziej kwestia pewnej
    przynalezności czy solidarności społecznej, czy też idąc nieco dalej,
    lojalności i odpowiedzialności za coś wypracowanego przez naszych
    rodziców, czy dalszych przodków. Obiektywnie państwa narodowe są pewnie
    przeżytkiem, ale czy to nie jest wyłącznie taka figura retoryczna?
    Państwo to tylko tak struktura hierachizacji społecznej, ale poniżej są
    przeciez najczęściej inne grupy i np. taka EU zdaje się jest dumna z
    różnorodności, które te grupy społeczne wprowadzają.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2021-10-25 10:11:57
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    > miejsca) co by Polska nie zrobiła.
    >
    > Grubo po fakcie każdy głupi potrafi być mądry, nawet Niemiec.

    No widzisz -- a Polak nie.

  • 37. Data: 2021-10-25 10:12:55
    Od: n...@o...pl

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał(-a):

    > Czyli nadal dyrdymały.

    Czyli nadal wijesz się jak piskorz. Typowe.
    Smiało odpowiadaj -- później dostaniesz większy docisk.

  • 38. Data: 2021-10-25 10:14:50
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > nie leźli przez las. Już na granicy byli jednoznacznie identyfikowani.
    >
    > Ja jestem przede wszystkim za identyfikacją wchodzących.

    Czeczeni mogli tak samo żyć w swoim kraju jak np. Syryjczycy.
    Nawet mieli lepsze warunki, bo w Czeczeni wojna była krótka i szybko się
    zakończyła.

  • 39. Data: 2021-10-25 10:15:54
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > A czy Niemcy nie mogą wywinąć numeru Polsce z uchodźcami?
    > IMHO *mogą*

    W Niemczech brakuje 400 tys. pracowników i tylu chcą ściągnąć imigrantów.
    Mogą -- ale nie chcą.

  • 40. Data: 2021-10-25 10:18:12
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > I dlatego mamy program walki z bestiami. Wypuszczamy i ich pilnujemy,
    > albo zamykamy w zamkniętych ośrodkach.

    Tak, to widać po przykładzie zabójcy Adamowicza.

    > Nie, ale nie mamy takiej gwarancji również w wypadku kierującego, który
    > nigdy wcześniej nie został ukarany mandatem.

    Ale szanse jednak dużo większe co potwierdzają ostatnie wypadki.
    Czyli jak np. w przypadku zwykłego Polaka (vs imigrant z Iraku).