    From: " przyszły emigrant" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Policja - równi i równiejsi.
    Date: Sat, 17 Sep 2005 18:43:27 +0000 (UTC)

    Witam

    Niedawno "ustrzeliła" mnie policja - dokładniej drogówka.
    Przekroczenie prędkości o 50 km/h.
    Jedna z 2 prostych w moim mieście, godzina 20, pusta droga.
    Zaszalałem - dałem ciała - przyznaję, ale ...
    Policjant pokazuje mi wskazanie radaru, czas od pomiaru, każe dmuchać (0.0) i
    przechodzi do wypisywania mandatu.
    - Ma Pan jakieś punkty ?
    - Nie.
    - No to ma Pan 10 i mandat 500 zł.
    - :-/ to połowa mojej pensji - nie dałoby się mniej ?
    - Nie - wtedy złamałbym prawo.
    Pomyślałem - służbista - mam pecha.
    Wyprostowałem się przy radiowozie, czekam na wypisanie mandatu a ten dodaje:
    - Poza tym ma Pan BMW to Pana stać.
    Zaglądam do radiowozu i widzę ironiczny uśmieszek na jego twarzy.
    No to jak myślałem, że to służbista - to teraz pomyślałem, że to burak !
    I nawet bym tu nie pisał, ale dwa tygodnie później rozmawiam z moją koleżanką,
    a ta mi opowiada o tym, jak to Ją zatrzymali dzień wcześniej.
    - Jechałyśmy z koleżanką i zatrzymała nas policja.
    - Wiedzą Panie ile jechały ?
    - Chyba nie szybko :)
    - 110 km/h.
    - :)
    - A można 50. Przekroczenie o 60 km/h.
    Więc pytam to, jaki mandat dostały ?
    A Ona, że nie dostały.
    Szlak mnie mało nie trafił.
    To jak to jest, że instytucja, która ma strzec prawa sama je sobie tworzy ?
    Wiem, że zawsze będą istnieli równi i równiejsi, ale policja nie powinna
    traktować wszystkich równo ?
    Zaciekawiony tekstem o BMW zapytałem znajomego policjanta, czy to wg niego nie
    jest chore ? A On mi na to, że jest, ale to norma. Jak ktoś jedzie Audi, BMW
    czy Mercedesem, to zawsze dostaje maksymalny mandat i punkty.
    No to chyba, coś jest nie tak. :-/
    Na swój samochód zbierałem całe życie, a teraz przez jakiegoś "buraka" nie
    chce mi się już nim jeździć.
    Tak sobie tu biadolę, bo teraz się zastanawiam, co będzie, kiedy będzie mnie
    stać na jeszcze lepszą brykę ?
    Oby było mnie wtedy stać na większe mandaty.
    Dziękuję za uwagę.
    Pozdrawiam wszystkich poza Panem policjantem z drogówki - tym jednym, bo do
    reszty policji nic nie mam.