  • 61. Data: 2008-07-07 12:40:53
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 07 Jul 2008 12:43:52 +0200,
    Marian <m...@a...pl> screamed:

    > OK, no to co z tym keyloggerem w Viscie?

    Nic. Chyba, że zainstalujesz. Tak samo jak w XP.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 14:40:28 user up 11761 days, 2:35, 1 user, load average: 0.90, 0.61, 0.80 ]

    Impotencja gwarancją uniknięcia grzechu.

  • 62. Data: 2008-07-07 12:55:49
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Na pamięci wewnątrz głowy.

    tam to ty trzymasz co najwyżej hasełko do zaszyfrowania klucza (który
    znajduje się na twoim dysku twardym), które można złamać na obecnych kopach
    w rozsądnym czasie:O(
    nie myl szyfrowania z pseudoszyfrowaniem:O(

    p.s. z drugiej strony to co zrobisz jak to hasełko zapomnisz? pewnie te
    twoje dane są tak mało warte że ich utrata nie przyprawi cię o zawrót
    głowy?:O)

  • 63. Data: 2008-07-07 13:06:38
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Użytkownik "Przemyslaw Frasunek"
    > Uzasadnij :)

    ok, więc zastanów się jak długie jest takie hasło? (ile ma bitów? i porównaj
    to sobie z 1024 czy 2048 bitowym kluczem RSA) i policz sobie ilość
    kombinacji, oraz czas wygenerowania ich n twoim kompie:O)

    > Wczesniej warto przeczytac ze zrozumieniem:
    > http://www.truecrypt.org/docs/?s=header-key-derivati
    on

    zajrzę tam dam ci znać:O)

    > I miec swiadomosc, ze zgadywanie hasla jest jeszcze bardziej kosztowna
    > metoda niz zgadywanie bezposrednio klucza szyfrujacego.

    ciekawe rzeczy gadasz:O), to po kiego szyfruje się łatwym do złamania
    kluczem kiedy można szyfrować trudnym hasłem?

  • 64. Data: 2008-07-07 13:08:13
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Użytkownik "Adam Wysocki":
    > Ale masz jakieś wsparcie?

    a zdrowy rozsądek ci nie wystarczy?

  • 65. Data: 2008-07-07 13:16:42
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Wczesniej warto przeczytac ze zrozumieniem:
    > http://www.truecrypt.org/docs/?s=header-key-derivati
    on

    przeczytałem i nie zauważyłem nic konkretnego, więc?

  • 66. Data: 2008-07-07 13:17:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 7 Jul 2008 14:55:49 +0200, gargamel napisał(a):

    > tam to ty trzymasz co najwyżej hasełko do zaszyfrowania klucza (który
    > znajduje się na twoim dysku twardym), które można złamać na obecnych kopach
    > w rozsądnym czasie:O(

    W jakim czasie jestes w stanie zlamac metoda brute-force haslo ktore ma 23
    znaki?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 67. Data: 2008-07-07 13:27:31
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    gargamel napisał(a) :

    > tam to ty trzymasz co najwyżej hasełko do zaszyfrowania klucza (który
    > znajduje się na twoim dysku twardym),

    Nie myl klucza, który jest częścią systemu autoryzacji w TC ze
    skrótem.

    > które można złamać na obecnych kopach
    > w rozsądnym czasie:O(

    Na razie to Ty usiłujesz forsować jakieś wymyślone teorie.
    Zapoznałeś się w ogóle z TC? Chyba nie bardzo. Pomogę trochę: do
    autoryzacji możesz użyć hasła lub klucza w plikach na zewnętrznym
    nośniku. Gdzie "lub" nie wyklucza "i".

    > nie myl szyfrowania z pseudoszyfrowaniem:O(

    Acha, a więc uważasz, że posiadanie hasła do programu jest
    pseudoszyfrowaniem? Nie rozumiem Cię.

    > p.s. z drugiej strony to co zrobisz jak to hasełko zapomnisz?

    Dlaczego uważasz, że mogę zapomnieć hasło?
    Jak ktoś Cię walnie w głowę, za głoszenie głupich teorii ;-) , to
    może rzeczywiście zapomnisz nawet jak się nazywasz, ale nie
    rozpatrujmy sytuacji nadzwyczajnych.

    > pewnie te
    > twoje dane są tak mało warte że ich utrata nie przyprawi cię o zawrót
    > głowy?:O)

    Błąd w Twoim kombinowaniu w próbie wykazania, że szyfrowanie to
    taki nikomu niepotrzebny gadżet. Nie pomyślałeś o tym, że
    regularnie robi się kopie zapasowe danych, aby zabezpieczyć się
    przed ich utratą.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 68. Data: 2008-07-07 13:31:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    scream napisał(a) :

    > W jakim czasie jestes w stanie zlamac metoda brute-force haslo ktore ma 23
    > znaki?

    Ja bym nawet gargamelowi ułatwił zadanie i zapytał w jakim czasie
    najsilniejsza maszyna jest w stanie złamać. I niech poda źródło
    wiadomości, bo gadki typu "CIA, NSA, FBI nie takie rzeczy potrafi
    łamać", to traktujemy jako bajki przedszkolaków.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 69. Data: 2008-07-07 13:34:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    gargamel napisał(a) :

    > a zdrowy rozsądek ci nie wystarczy?

    Jasne. ONI wszystko mogą :-P
    Wróc z literatury science-fiction na grunt realiów.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 70. Data: 2008-07-07 14:29:58
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 07.07.2008 gargamel <s...@d...lina> napisał/a:
    > ok, więc zastanów się jak długie jest takie hasło? (ile ma bitów? i porównaj
    > to sobie z 1024 czy 2048 bitowym kluczem RSA) i policz sobie ilość
    > kombinacji, oraz czas wygenerowania ich n twoim kompie:O)

    Ale kluczem do szyfrowania dysku NIE jest haslo, tylko jego kryptograficzny
    skrot (w duzym uproszczeniu, bo pojawia sie tam jeszcze "salt", moze
    byc tez wiele iteracji haszowania, spojrz na:
    http://www.truecrypt.org/docs/pkcs5v2-0.pdf), a ten ma stala dlugosc, bedaca
    cecha zastosowanego algorytmu.

    > ciekawe rzeczy gadasz:O), to po kiego szyfruje się łatwym do złamania
    > kluczem kiedy można szyfrować trudnym hasłem?

    A w jaki sposob chcesz szyfrowac wprost haslem? Musialoby miec taka sama
    dlugosc, jak klucz wykorzystywany przez dany algorytm szyfrowania, czyli
    np. 128 lub 256 bitow. Wymaganie od uzytkownika, aby jego haslo
    mialo rowno 16 albo 32 znaki jest co najmniej klopotliwe dla niego, a poza
    tym ogranicza przestrzen klucza do znakow ASCII oraz powoduje podatnosc
    na ataki typu rainbow table.

    Tak jak wspomnialem wyzej, szyfruje sie kluczem, ktory ma np. dlugosc
    128 bitow i jest produktem funkcji skrotu MD5. Wydaje sie, ze latwiejsze
    jest slownikowe zgadywanie hasla, bedacego wejsciem do funkcji skrotu, niz
    przeszukiwanie na sile calej przestrzeni 2^128, ale generowanie takiego
    skrotu trwa kilkukrotnie dluzej niz zaszyfrowanie bloku o takiej
    samej dlugosci szyfrem symetrycznym, szczegolnie przy zastosowaniu
    wielu iteracji. Jesli nie wierzysz, moge przedstawic konkretne liczby
    np. MD5 vs AES.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *