  • 141. Data: 2008-07-11 22:14:59
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Optymista :>
    > Najpierw nam wyłóż po czym poznajesz że błąd nie ma przyczyny sprzętowej.

    bo sprzęt mi się nie wykrzacza, to by dopiero było jak by się mi auto w
    czasie jazd zawiesiło:O( co najwyżej ta pani w GPS'ie się czasem zatnie:O)

    > A poniżej tego zabezpieczenia to "wykrzyczenia" ;) zbyt często mają
    > przyczynę wcale nie w błędach OS...

    no fakt, wina leży po stronie programistuf piszących te OSy:O)

  • 142. Data: 2008-07-11 23:05:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2008, gargamel wrote:

    > bo sprzęt mi się nie wykrzacza,

    Gratuluję sprzętu :) ale nie każdy użyszkodnik tak ma.
    Za dużo pecetów z zasilaczem Tracer i podobnych widziałem :>

    > no fakt, wina leży po stronie programistuf piszących te OSy:O)

    Kiedy Ty fakt wystąpienia "zwisu" uzależniłeś WYŁĄCZNIE od błędu
    w OS. A 4,5V na płycie w miejscu gdzie powinno być 5 V daje
    dość często ten sam efekt :]
    "Nisko przelatujące kwantyfikatory mogą poranić" czy jakoś tak to
    pisywali...

    pzdr, Gotfryd

  • 143. Data: 2008-07-12 12:16:38
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Gratuluję sprzętu :) ale nie każdy użyszkodnik tak ma.
    > Za dużo pecetów z zasilaczem Tracer i podobnych widziałem :>

    no fakt, jak ma się pecha to sprzęt też nawali, ale wtedy oddajewsz na
    gwarancję i ci dają nowy sprawny:O), a co by na to powiedzieli Bill Z
    Linusem i UOKiK?

    zresztą jak wszystko kazdy sprzęt po pewnym czasie się zużyje i zniszczy
    się, ale OSy to są sprzedawane od razu gotowe buble jak za cccp:O(

    > Kiedy Ty fakt wystąpienia "zwisu" uzależniłeś WYŁĄCZNIE od błędu
    > w OS. A 4,5V na płycie w miejscu gdzie powinno być 5 V daje
    > dość często ten sam efekt :]

    to wtedy się sprzęt wykrzaczył, zresztą w takich przypadkach sprzęt
    testujesz i zgłaszasz awarię na gwarancję i po ptakach:O)

    > "Nisko przelatujące kwantyfikatory mogą poranić" czy jakoś tak to
    > pisywali...

    nie czytaj więcej braci Grimm, nie w tym wieku człowieku:O)

  • 144. Data: 2008-07-12 12:31:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Jul 2008, gargamel wrote:

    > no fakt, jak ma się pecha to sprzęt też nawali, ale wtedy oddajewsz na
    > gwarancję i ci dają nowy sprawny:O)

    :)
    Pic w tym, że czepiłem się Twojego stanowiska że "jak jest zwis
    to mamy błąd w OS".
    Przedobrzyłeś.

    > ale OSy to są sprzedawane od razu gotowe buble jak za cccp:O(

    Nie mówię że nie :]
    (i jeszcze ich bublowatość jest pod ochroną)

    > nie czytaj więcej braci Grimm

    Y tam. Napisz sobie na monitorze "będę uważał przed każdym użyciem,
    również przez domyślność, określeń: zawsze, wszędzie, nic, nigdy
    i podobnych - bo są zwodnicze i niebezpieczne, zawsze :O rozważę
    dopisanie: czasem, zazwyczaj, niekiedy, rzadko, wyjątkowo itepe" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 145. Data: 2008-07-17 06:42:14
    Od: "Camis" <c...@d...plUSUN_$TO$.INVAL>

    Hmm.. Mam jako takie doswiadczenie z policja i szyfrowaniem.. W 2004 roku
    mialem rewizje (nie dotyczyla ona piractwa, tylko wyludzenia z banku
    ~100tys zl). Oczywiscie spora czesc moich dyskow mialem zakodowanych AES
    przez program PGP ;] Najpierw na komendzie próbowali wymusic odemnie haslo
    dostepu, oczywiscie jako ze mam slaba pamiec to hasla zapomnialem (no coz
    dlugie bylo i skomplikowane). Po 72 godzinach musieli mnie zwolnic bo
    sedzina nie wydala zgody na sanki..

    Jak do tej pory 'wynajeli' 2 bieglych co by odczytac zawartosc dyskow, ale
    narazie im sie nie udalo i na 99.99% nie uda :D

    Aktualnie cale dyski mam zaszyfrowane TrueCrypt 6a, a plyt zadnych nie mam
    w domu.

    Radze wszystkim szyfrowac dyski bo powoli Polska robi sie policyjnym
    panstwem.

  • 146. Data: 2008-07-17 09:29:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Camis"
    (.....)
> [...]
    > mam
    > w domu.
    >

    > Radze wszystkim szyfrowac dyski bo powoli Polska robi sie policyjnym

    dzieki za informację o wersji 6.0a - mam 5.1a ale dosyc szybko sie
    zmieniła
    więc sobię właśnie uaktualniam :-)
    *** blad ***

  • 147. Data: 2008-07-17 09:39:38
    Od: Marian <m...@a...pl>

    blad wrote:
    > Użytkownik "Camis"
    > (.....)

    > dzieki za informację o wersji 6.0a - mam 5.1a ale dosyc szybko sie zmieniła
    > więc sobię właśnie uaktualniam :-)

    w czym 6.0a jest lepsza i czy duzo?

    Pozdr

  • 148. Data: 2008-07-17 09:44:20
    Od: "Camis" <c...@d...plUSUN_$TO$.INVAL>

    Marian <m...@a...pl> napisał(a):

    > w czym 6.0a jest lepsza i czy duzo?

    IMHO duzo, obsluguje w koncu wszystkie rdzenie procesora. U mnie na x2,
    wzrost szybkosci szyfrowania/deszyfrowania 2-krotny.

    W benchu AES mialem na 5 wynik 91MB, a teraz na 6 mam okolo 180MB

  • 149. Data: 2008-07-17 09:50:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marian napisał(a) :

    > w czym 6.0a jest lepsza i czy duzo?

    Rewolucyjna zmiana.
    Możesz mieć 2 systemy. Jeden na wabia, do którego podajesz hasło
    pod presją i drugi system w ukrytym kontenerze. Oczywiście
    istnienia drugiego kontenera, tak jak było dotąd, nie da się
    udowodnić.
    Nawet więcej. Możesz mieć kompa uruchamianego normalnie, bez
    hasła, z systemem wabikowym. Dostęp do ukrytego systemu następuje
    po zabootowaniu z zewnętrznego nośnika - CD, USB.

    Nie jest do końca jasne, czy można mieć 2 różne systemy, ponieważ
    drugi, ukryty, jest klonem pierwszego.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 150. Data: 2008-07-17 10:25:10
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 17 Lip, 11:44, "Camis" <c...@d...plUSUN_$TO$.INVAL> wrote:

    > IMHO duzo, obsluguje w koncu wszystkie rdzenie procesora. U mnie na x2,
    > wzrost szybkosci szyfrowania/deszyfrowania 2-krotny.
    >
    > W benchu AES mialem na 5 wynik 91MB, a teraz na 6 mam okolo 180MB

    Potwierdzam :)

    Od wersji 6.0 TrueCrypt wspiera wielordzeniowe procki :)
    Wiec na dwurdzeniowcu jest 2 razy szybciej, na czterordzeniowcu 4 razy
    szybciej :)

    Na moim C2D E6300 (1.86Ghz) wzrost wydajnosci przy AES z 57MB/s na
    112MB/s :)

    A widzialem screena z benchmarka na Core 2 Quad Q9450 (2.66Ghz) z
    wydajnoscia 390MB/s :)
    Wiec praktycznie na tym procku w ogole nie mozna odczuc szyfrowania/
    deszyfrowania w czasie rzeczywistym ;)

    Pozdrawiam
    Rafal