  • 101. Data: 2008-07-08 16:38:55
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: Marian <m...@a...pl>

    gargamel wrote:

    > hasło jest kluczem, ale bardzo kruciutkim (o małej sile szyfrowania,
    > dlatego że ciężko by było człowiekowi w główce zapamiętać 100, czy 200
    > znakowy klucz:O(

    orly?

    N$atenczasW$ojskiC$hwycilN$aT$asmieP$rzypietyS$wojR$
    ogB$awoliD$lugiC$etkowanyK$rety

    ;)

  • 102. Data: 2008-07-08 18:03:12
    Od: "inal" <n...@c...pl>

    > Czyli zdarzenie było "punktowe", z dnia "pozyskania".

    A może to jest traktowane jak przestępstwo ciagłe?

  • 103. Data: 2008-07-08 18:25:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, Marian wrote:

    > orly?
    >
    > N$atenczasW$ojskiC$hwycilN$aT$asmieP$rzypietyS$wojR$
    ogB$awoliD$lugiC$etkowanyK$rety

    Nie :O, za proste! (gargamel złamie w mig, udzieli Ci konsultacji jak
    to ugryźć, ja nie wiem ;))
    Ale owszem, idea oparta o duży zbiór źródeł należy do najlepszych
    konceptów, proponuję jakąś drobną modyfikację.

    Snsl,c,oipzns-To.Sis,did,Żzrjbb:B-jg!U-jg!P-jg!U-jg!
    Jls,jlz,Ajpwwns.Wdnp Wic,zż,s,Iplwkw,

    Ujdzie?

    > ;)

    :D

    Co najmniej połowa grupy jest w stanie odtworzyć podane wyżej hasło po
    sięgnięciu do gugla. Ba, spory kawałek niejeden zapoda "z głowy" właśnie.
    Jak się wie co tam było...
    ZNAJĄC hasło można mieć poważne problemy ze stwierdzeniem co to jest,
    a po niewielkiej korekcie zasady... można podziękować, mimo że tu (przy
    znajdowaniu źródła ZNANEGO hasła) działa zasada "im dłuszsze tym prościej" :>

    Ktoś się podejmuje?

    Jeśli czytają to osoby które miały kiedokolwiek okazję słyszeć "mój
    przykład" proszone są o nie zabieranie głosu, bo to ten, kilka razy
    zapomniałem i na za krótkim kawałku rozkładałem się na minimalnie
    zmodyfikowanej wersji z fatalną korelacją ;>

    Acha, tak, zdarza się zapomnieć :] (nie ten przykład, ale realne hasło).

    pzdr, Gotfryd

  • 104. Data: 2008-07-08 18:30:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2008, gargamel wrote:
    [...do Zbynka...]

    > to jest twój błąd, skoro przechowujesz kopie danych w formie niezaszyfrowanej
    > to tak jakbyś wcale danych nie szyfrował:O(
    > a jak kopie są zaszyfrowane to jak zapomnisz hasła to i te kopie będą do
    > du**:O(

    Spoko.
    Z czasem dojdziesz do tego, że dwa hasła trudniej zapomnieć niż jedno.
    To tak jak z wszystkim - na początku całkiem sporo użyszkodników kompów
    musi się przekonać że warto robić backupy (takie "w ogóle"), potem
    metodą empiryczną dochodzą do haseł itede ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 105. Data: 2008-07-08 19:03:21
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Snsl,c,oipzns-To.Sis,did,Żzrjbb:B-jg!U-jg!P-jg!U-jg!
    Jls,jlz,Ajpwwns.Wdnp
    > Wic,zż,s,Iplwkw,
    >
    > Ujdzie?

    ciezko!@#odtworzyC!@#z!@#pamiecI

    ;)

  • 106. Data: 2008-07-08 20:57:38
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Akurat co do szyfrowania to jest 100% pewny algorytm. Ale nie ma
    > 100% pewnych praktycznych implementacji. ;-)

    no właśnie o tym cały czas piszę, jak nie znasz się na kryptografii to
    używasz cudzych programów (i nie jesteś pewien ich działania), a jak sam
    zaimplementujesz sobie program szyfrujący to będzie w 100% pewny:O)

  • 107. Data: 2008-07-08 20:59:34
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Niestety dalej nic nie rozumiesz. Haslo nie jest zabezpieczeniem
    > wlasciwego
    > klucza. Haslo (po poddaniu go skrotowi kryptograficznemu) jest kluczem.

    ok, skoro jakiś program używa klucza szyfrującego w postaci np. 8mio
    znakowego hasełka to to kiepski program i tyle:O(

  • 108. Data: 2008-07-08 21:06:40
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 08.07.2008 gargamel <s...@d...lina> napisał/a:
    > komp w rok wykona jakieś 1*10^18 operacji

    Jakich operacji? add? xor? nop? Czy moze bardziej zlozonych? Na podstawie
    czego ta estymacja?

    Bo ja podalem konkretny przyklad - ilosc skrotow MD5 z danych 16 bajtowych
    na sekunde. Mam tego ca. 750 tys/s. To nie sa dane teoretyczne. Ja to
    faktycznie sprawdzilem. W ciagu roku to daje 2,36*10^13 skrotow MD5.
    To ciagle malo, jak na moje haslo.

    > więc faktycznie złamać będzie ciężko, ale takie hasła nie trudno
    > zapomnieć:O(

    16 znakow? To nie jest trudne haslo. Uzywam takich nagminnie, w dodatku
    zupelnie losowych. Mam dobra pamiec? Bo pamietam ich przynajmniej 5.

    > kombinacji jest dla amatorów, każdy kryptolog by ci podpowiedział całą masę
    > sztuczek, które to by tą liczbę operacji znacznie zredukowały, a jak jeszcze

    Zostawiam Ci wolna reke, mozesz cos podpowiedziec :)

    > by to zrobić na jakimś komputerowym kastrze 1000 procesorowym to ho ho, ale
    > ok, nich ci będzie:O)

    10^3 to nie jest duza roznica. Wrocmy wiec do mojego przykladu.

    (26*2+10*2+20)^16 / 758000 haszowan na sekunde * 1000 wezlow klastra / 1000
    rund MD5 = 3,47 * 10^25 sekund.

    Jak widzisz, nawet miliard wezlow klastra niewiele poprawi sytuacje. Dalej
    bedzie 3*10^19 sekund.

    > ale dalej głównym problemem takich cudzych programów szyfrujących jest tylna
    > furtka twórcy programu i na dodatek nawet nie wiesz kto ma jeszcze zapasowy
    > kluczyk?:O(

    Jak sobie czytam takiego TrueCrypta to nie widze zadnych bledow w sztuce, czy
    odstepstw od implementacji referencyjnych.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 109. Data: 2008-07-08 21:11:05
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > (26*2+10*2+20)^16 = 26339361174458854765907679379456 kombinacji

    mógłbyś to prościej zapisać, bo nie każdy ma kalkulatory z takimi długimi
    wyświetlaczamiO)

    60^16=3*10^28 kombinacji

    komp w rok wykona jakieś 1*10^18 operacji

    więc faktycznie złamać będzie ciężko, ale takie hasła nie trudno
    zapomnieć:O(, a jak już to metoda przelatywania wszystkich możliwych

  • 110. Data: 2008-07-08 22:33:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, inal wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote
    >
    > A może to jest traktowane jak przestępstwo ciagłe?

    Być może, ale wtedy powinien utracić znaczenie argument że przestępstwo
    i szkoda wynika z (samego!) "pozyskania", prawda?
    I AFAIR takie wykładnie się dotąd pojawiały.

    pzdr, Gotfryd