  • 81. Data: 2024-07-27 11:38:42
    Temat: Re: "Pogromca z ciechanowa"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 11:31, Akarm pisze:

    > Nie.
    > Jak byk przed tym skrzyżowaniem widać znak nakazujący jazdę na wprost.
    > Taka biała strzałka na okrągłym, niebieskim tle.

    A na skrzyżowaniu jak byk są strzałki, że jednak się da i prosto nie
    jest tam gdzie jest prosto. A jak pojedzisz fizycznie prosto, to
    teoretycznie nie wolno, bo strzałka mówi że to w prawo a trzeba prosto.

    Tobie się wydaje że żyjesz w świecie gdzie przepisy idealnie rozwiązują
    każdą sytuację, podczas gdy w każdym wordzie jest kilka takich miejsc,
    gdzie jak nie pojedziesz to dupa z tyłu. Co więcej takich miejsc nie da
    się oznaczyć dobrze zgodnie z przepisami, bo są one często sprzeczne. W
    ostatecności nawet na tym skrzyżowaniu można cię uwalić za nieustąpienie
    pierszeństwa - tam główną zawsze cos jedzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 82. Data: 2024-07-27 12:26:06
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 11:38, Shrek pisze:

    > A na skrzyżowaniu jak byk są strzałki, że jednak się da i prosto nie
    > jest tam gdzie jest prosto. A jak pojedzisz fizycznie prosto, to
    > teoretycznie nie wolno, bo strzałka mówi że to w prawo a trzeba prosto.

    Na skrzyżowaniu masz jechać na wprost, nie da się na nim ani skręcić w
    poprzeczną, ani zawrócić. Tu widać taki znak, nakazujący jazdę na wprost.
    https://maps.app.goo.gl/ozomqQonA6gDtYp96
    Tutaj widać taki znak, wskazujący że znajdujesz się na jezdni
    jednokierunkowej, który uświadamia, że nie możesz na tej jezdni zawrócić.
    https://maps.app.goo.gl/2zgZfcujh4nWb53d8
    Później masz nad jezdnią opisy, objaśniające z którego pasa gdzie możesz
    zjechać z tego skrzyżowania:
    https://maps.app.goo.gl/EDWFmyDfRxNCZxPs6

    Co trudnego można tutaj zobaczyć?

> [...]
    > ostatecności nawet na tym skrzyżowaniu można cię uwalić za nieustąpienie
    > pierszeństwa - tam główną zawsze cos jedzie.

    Nie. Nie ma możliwości uwalenia, jeśli egzaminowany jedzie zgodnie z
    przepisami. To, że na głównej zawsze coś jedzie, nie oznacza
    nieudzielenia pierwszeństwa. Wystarczy tak jechać, żeby nikogo nie
    zmusić do gwałtownej zmiany prędkości lub kierunku ruchu.

    --
    -
    Akarm

  • 83. Data: 2024-07-27 12:30:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 12:26, Akarm pisze:

> [...]
    > https://maps.app.goo.gl/2zgZfcujh4nWb53d8
    > Później masz nad jezdnią opisy, objaśniające z którego pasa gdzie możesz

    Czyli na wprost to w lewo?

    > Nie. Nie ma możliwości uwalenia, jeśli egzaminowany jedzie zgodnie z
    > przepisami.

    Są - nie wykonałeś polecenia "proszę jechać prosto". Jak pojedziesz
    prosto to skręcisz w prawo (czego zresztą znak zakazuje).

    > To, że na głównej zawsze coś jedzie, nie oznacza
    > nieudzielenia pierwszeństwa. Wystarczy tak jechać, żeby nikogo nie
    > zmusić do gwałtownej zmiany prędkości lub kierunku ruchu.

    Była dyskusja już na ten temat i zdania były mocno podzielone.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 84. Data: 2024-07-27 12:42:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 12:30, Shrek pisze:

    > Czyli na wprost to w lewo?

    Jazda na prost, oznacza jazdę na wprost.
    Dla niezbyt lotnych powtórzę: oznacza to, że nie można ani skręcić w
    poprzeczna, ani tym bardziej zawrócić.

    > Są - nie wykonałeś polecenia "proszę jechać prosto". Jak pojedziesz
    > prosto to skręcisz w prawo (czego zresztą znak zakazuje).

    Nie. Przez to skrzyżowanie nie da się przejechać inaczej, niż tylko na
    wprost.

    > Była dyskusja już na ten temat i zdania były mocno podzielone.

    Znając stan umysłu niektórych komentujących, nie wykluczam że według
    nich, brak wymuszenia oznacza wymuszenie. Ale nie mam zamiaru zajmować
    się opiniami kretynów.

    --
    -
    Akarm

  • 85. Data: 2024-07-27 12:51:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 12:42, Akarm pisze:

    > Jazda na prost, oznacza jazdę na wprost.

    Dokładnie - to dlaczego pan skręcił w lewo / to dlaczego zamiast
    pojechać prosto zmienił pan pas?

    Oznakowanie twierdzi co innego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 86. Data: 2024-07-27 14:59:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 12:51, Shrek pisze:

    > Oznakowanie twierdzi co innego.

    No to może pokaż to oznakowanie, nie nakazujące jazdy na wprost przez
    skrzyżowanie. Oznakowanie które zezwala na skrzyżowaniu skręcić w
    poprzeczną lub zawrócić.
    Ja już pokazywałem zdjęcia znaku, nakazującego jazdę na wprost.

    --
    -
    Akarm

  • 87. Data: 2024-07-27 15:13:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 14:59, Akarm pisze:

    > No to może pokaż to oznakowanie,

    Strzałka w prawo. Jest - jest. Znaczy prosto jest w prawo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2024-07-27 16:23:32
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 15:13, Shrek pisze:

    > Strzałka w prawo. Jest - jest. Znaczy prosto jest w prawo.

    Piszesz o strzałkach wymalowanych na asfalcie, pokazujących z którego
    pasa na rozwidleniu można będzie zjechać ze skrzyżowania, żeby wyjechać
    na określoną miejscowość według drogowskazów?
    A w jaki sposób te strzałki zabraniają przejechania przez skrzyżowanie
    na wprost?
    Jeśli nadal nie rozumiesz, to przeczytaj znów:
    - przez skrzyżowanie, przed którym umieszczony jest znak nakazujący
    jazdę na wprost, można przejechać wyłącznie na wprost.
    I jeszcze raz:
    Jeśli przed skrzyżowaniem umieszczony jest znak (biała strzałka na
    niebieskiej, okrągłej tarczy) nakazujący jazdę na wprost, to jest
    obowiązek przejechania przez to skrzyżowanie na wprost.

    A w tym konkretnym przypadku, po prostu nie da się przejechać przez to
    skrzyżowanie inaczej. No, niby mógłby trafić się jakiś mocarz, który
    dałby radę zawrócić, ale nie mówimy o patusach.
    Zgodnie z zasadami ruchu przez to skrzyżowanie da się przejechać
    wyłącznie na wprost. Innej możliwości nie ma.

    --
    -
    Akarm

  • 89. Data: 2024-07-27 16:33:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 16:23, Akarm pisze:

    > Piszesz o strzałkach wymalowanych na asfalcie, pokazujących z którego
    > pasa na rozwidleniu można będzie zjechać ze skrzyżowania,

    Tak - To jest część osnakowania - masz strzałkę w prawo czyli jedziesz w
    prawo - z pewnością można - tylko czy wolno i czy w prawo jest prosto?
    Na chłopski rozum tak. Na przepisy - no dosłownie to nie bardzo - jest
    nakaz na wprost, więc w prawo nie wolno.

    > Jeśli przed skrzyżowaniem umieszczony jest znak (biała strzałka na
    > niebieskiej, okrągłej tarczy) nakazujący jazdę na wprost, to jest
    > obowiązek przejechania przez to skrzyżowanie na wprost.

    Czyli w prawo nie. CBDU.

> [...]
    > Zgodnie z zasadami ruchu przez to skrzyżowanie da się przejechać
    > wyłącznie na wprost. Innej możliwości nie ma.

    Znak P-8b "strzałka kierunkowa do skręcania" oznacza, że jazda z pasa
    ruchu, na którym jest umieszczony, jest dozwolona tylko w kierunku
    wskazanym strzałką.

    W którą stronę jest ruch wskazany strzałką w prawo?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 90. Data: 2024-07-27 18:00:57
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.07.2024 o 16:33, Shrek pisze:

> [...]
    > wskazanym strzałką.
    >
    > W którą stronę jest ruch wskazany strzałką w prawo?

    Piszesz teraz o tym skrzyżowaniu?
    https://maps.app.goo.gl/oSiBfn7fQ7A3Ne6N9

    Zdecyduj się, najpierw piszesz o jednym skrzyżowaniu, że nie da się
    przez nie przejechać na wprost, a później piszesz, że na następnym
    skrzyżowaniu jest możliwość wyboru kierunku.

    Tak czasem bywa, że na jednym skrzyżowaniu nie można skręcić, a na innym
    z kolei może nie być możliwości jazdy na wprost. Wiem że to może być
    trudne, ale będziesz musiał z tym żyć.

    --
    -
    Akarm