    From: "Robert" <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podział majątku w rodzinie...
    Date: 15 Mar 2004 15:51:21 +0100

    Witam

    Mam do was prośbę o poradę, ponieważ już gubie się w tym wszystkim.
    Więc jest tak: są sobie dziadkowie, którzy posiadają jakieś nieruchomosci.Mają
    2 dorosłych dzieci zyjących, którzy maja już swoje rodziny i 1 córkę, która
    zmarła.Zmarłej córka to moja zona i była jej jedynym dzieckiem.
    Mieszkamy u dziadków, w dom władowaliśmy trochę kasy w remont i przebudowę za
    zgodą i obietnicą dziadka ze odpisze ten dom nam lub samej wnuczce czyli mojej
    małżonce. W między czasie,odpisał swoim dziecią synowi i córce część działek i
    jednemu dom z działkami które zawzięcie syn sprzedaje i traci kasę na...szkoda
    pisania.
    Wiem że w przypadku smierci dziadków jesteśmy (tzn moja małżonka) automatycznie
    uwzględnianiu w spadku ze względu na to iż jest jedyną spadkobierczynią po
    swojej matce.
    Ale pytanie moje jest związane z czymś takim,czy teraz w chwili kiedy dziadek
    dzieli majątek pomiędzy swoich dzieci,poniekad oszukał nas mówiąc iż dom będzie
    nasz i w który władowaliśmy ileś kasy w niego (posiadam rachunki itd)a teraz
    chce oddać to komuś innemu (temu co wszystko przepił co sprzedał) możemy jakoś
    wpłynąć na ten podział żeby nie stracić tego co zrobiliśmy i teoretycznie
    dostać to co pod względem podziału majątku miedzy dzieci mojej żonie sie należy?
    Nie wiem sadownie lub w inny jakiś podobny sposób...
    Może w któryms przypadków sie mylę,ale przestudiowałem trochę prawo spadkowe i
    wiem że po zmarłej mamie,mojej żonie należy sitka sama część spadku jak i
    pozostałym dziecią.Tyle że dziadkowie żyją i troszkę jest inna opcja..

    Z góry dziękuje za wszelkie rady i wskazówki.

    Pzdr

    Robert