  • 1. Data: 2009-06-14 17:44:59
    Temat: Podwyższenie kapitału zakładowego sp. z o.o.- nowe udziały
    Od: "pi23" <p...@g...pl>

    Jako udziałowcy spółki z o.o. (spółka liczy 100 udziałów) chcielibyśmy
    uchwalić uchwałę, w której decydujemy się na podwyższenie kapitału zakładowego
    spółki poprzez emisję dodatkowych 100 udziałów. Każdy z dotychczasowych
    wspólników miałby mieć prawo pierwszeństwa do objęcia nowych udziałów w ilości
    dotychczas posiadanej. Ceną udziału jest jego wartość nominalna. /Czyli na
    razie zupełny standard ale.../ Udziałowcy mają możliwość odsprzedaży prawa
    objęcia udziałów osobom trzecim.
    (czyli sytuacja nieco analogiczna do prawa poboru spółki akcyjnej).

    Czy mamy prawo uchwalić taką uchwałę? Czy jest możliwe w spółce zoo
    odsprzedanie prawa do objęcia udziałów po ich cenie nominalnej? Wartość
    nominalna udziału jest dużo niższa niż wartość rynkowa dlatego takie prawo do
    odsprzedania będzie sporo warte.

  • 2. Data: 2009-06-15 06:08:25
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 17:44:59 +0000 (UTC), pi23 napisał(a):

> [...]
    > nominalna udziału jest dużo niższa niż wartość rynkowa dlatego takie prawo do

    Na pierwszy rzut oka nie widzę żadnych przeciwwskazań.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php

  • 3. Data: 2009-06-15 09:20:33
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    pi23 wyskrobał(a):
> [...]
    > Wartość nominalna udziału jest dużo niższa niż wartość rynkowa
    > dlatego takie prawo do odsprzedania będzie sporo warte.

    Jeżeli wspólnicy w uchwale się tak umówią, to nie będzie to sprzeczne
    bezwzględnie obowiązującymi przpeisami KSH. Bardziej bym się zastanawiał co
    w sytuacji, gdy uchwała nie mówi nić o możliwości zbycia prawa pierwokupu
    udziałów.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-06-15 09:23:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    .B:artek. pisze:

> [...]
    > bezwzględnie obowiązującymi przpeisami KSH. Bardziej bym się zastanawiał
    > co w sytuacji, gdy uchwała nie mówi nić o możliwości zbycia prawa

    Zacząłbym od sprawdzenia umowy spółki.

    A potem:

    http://www.mrf.pl/index.php?cid=90&id=105&mod=m_arty
    kuly