  • Data: 2007-07-18 16:36:27
    Temat: Podwojna umowa o wskazanie adresu nieruchomosci - problem
    Od: a...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie, opis problemu:

    Podpisalem umowe o wskazanie adresu z POSREDNIKIEM NIERUCHOMOSCI A w
    ktorej jest zobowiazanie do zaplaty 3% prowizji od ceny sprzedazy
    DZIALKI NR 1, a w przypadku zakupu u innego posrednika tej samej
    dzialki kary umownej 6% wartosci kupionej nieruchomosci NR 1. Na drugi
    dzien poszedlem do innej agencji i myslac ze rozmawiamy o innej
    dzialce podpisalem wskazanie adresu do tej samej nieruchomosci-dzialki
    nr 1, ten sam numer i polozenie (inna cena, 4tys zl roznicy).

    Slowem nastapilo nieporozumienie w drugiej agencji w wyniku ktorej
    podpisalem druga umowe o wskazaniu na ten sam adres. Pomylke
    zauwazylem dopiero na dzialce, wrocilem do agencji i tam poprosilem o
    anulowanie umowy gdyz popelnilem/popelniono blad.

    W wyniku powyzszego mam 2 umowy ktore zoobowiazuja mnie do zaplacenia
    prowizji dla agencji w ktorej kupie dzialke + 6% kary umownej dla
    drugiej agencji w ktorej nie kupie dzialki - jak z tego wybrnac?

    Chce kupic dzialke w AGENCJI A tam gdzie pierwszy raz podpisalem
    wskazanie adresu, zgodnie z pierwsza umowa, ale wiaze mnie umowa
    pomylkowa z AGENCJA B

    Nie mam pewnosci ze wlasciciel agencji nr 2 anuluje umowe - obiecuje
    ze tak
    Jakie sa i powinny byc moje kroki, jakie opcje

    z gory dziekuje za pomoc