  • 31. Data: 2007-10-29 21:28:05
    Temat: Re: Podłaczenie do sieci WiFi bez zabezpieczeń
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    ZauraK wrote:
    > A i nie za oglądanie TV, tylko za posiadanie TV (znaczy za możliwość
    > oglądania)

    I nie za posiadanie TV, tylko za używanie odbiorników radiofonicznych
    oraz telewizyjnych, przy domniemaniu, że osoba która posiada taki
    odbiornik w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa
    tego odbiornika.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 32. Data: 2007-10-29 21:28:27
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    PlaMa wrote:

    > Kto Ci każe? Wyrzuć TV, kup jakieś LCD bez tunera i podłącz pod komputer
    > z kartą TV i nic nie będziesz musiał płacić.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 33. Data: 2007-10-29 22:42:25
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr Kubiak pisze:

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    AA się liczy? :D
    Co masz na myśli?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 34. Data: 2007-10-30 01:04:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 29 października 2007 17:48
    (autor swen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <F9oVi.115029$j16.75154@newsfe6-gui.ntli.net>):

    > To dlaczego mowi sie, ze trzeba placic abonament za ogladanie TV?
    > Skoro tv nie jest zabezpieczona i tez jest propagacjia fal radiowych
    > rozpowszechniona wszedzie.

    Bo program TV jest objęty prawem autorskim, a z definicji, o ile
    przeniesienie praw majątkowych nie zostało wprost określone jako bezpłatne,
    to wynagrodzenie się należy....

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 35. Data: 2007-10-30 07:01:01
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    PlaMa wrote:

    > AA się liczy? :D
    > Co masz na myśli?

    Czy znasz podstawę prawną wyłączenia odbiornika w postaci monitora i
    komputera z kartą TV z obowiązku płacenia abonamentu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 36. Data: 2007-10-30 09:33:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Czy znasz podstawę prawną wyłączenia odbiornika w postaci monitora i
    > komputera z kartą TV z obowiązku płacenia abonamentu.

    http://bip.krrit.gov.pl/pl/bip/ab_rad_tel/px_aboname
    nt_rtv_bip_2.rtf

    "Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym - jak stanowią przepisy
    ustawy o opłatach abonamentowych - jest urządzenie techniczne
    dostosowane do odbioru programu. Charakteru odbiornika nie mają:
    magnetofon, magnetowid i odtwarzacz CD lub DVD, pozwalające na
    odtworzenie nagranej wcześniej audycji lub filmu, a także telewizor nie
    podłączony trwale ani czasowo do żadnej instalacji umożliwiającej odbiór
    programu, pełniący rolę monitora lub wykorzystywany wyłącznie do celów
    produkcyjnych.

    Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest: telewizor, radio,
    radio samochodowe, radiomagnetofon, wieża stereo z radiem. Charakteru
    odbiornika nie mają natomiast urządzenia wielofunkcyjne jak: komputery,
    telefony komórkowe itp., ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest
    odbiór programów radiowych i telewizyjnych."

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 37. Data: 2007-10-30 09:49:44
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tristan pisze:

    > Bo program TV jest objęty prawem autorskim, a z definicji, o ile
    > przeniesienie praw majątkowych nie zostało wprost określone jako bezpłatne,
    > to wynagrodzenie się należy....

    Rozumiem, że programy Polsatu czy TVNu prawem autorskim objęte nie są :-)

    M.

  • 38. Data: 2007-10-30 10:04:28
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Any User pisze:

    > http://bip.krrit.gov.pl/pl/bip/ab_rad_tel/px_aboname
    nt_rtv_bip_2.rtf

    dziękuję :)

    pozdrawiam.
    Plama

  • 39. Data: 2007-10-30 14:06:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > telefony komórkowe itp., ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest
    > odbiór programów radiowych i telewizyjnych."

    Wow!
    Nie znałem tego.
    To znaczy, że odbieranie TV bez abonamentu przez głowicę w.cz. magnetowidu
    też jest legalne.
    Extra.
    Szkoda, że nie mam telewizora. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 40. Data: 2007-10-30 15:10:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan wrote:

    > Bo program TV jest objęty prawem autorskim, a z definicji, o ile
    > przeniesienie praw majątkowych nie zostało wprost określone jako bezpłatne,
    > to wynagrodzenie się należy....

    Czyli twierdzisz, że "abonament" RTV to opłata za korzystanie z utworów,
    przy czym takowa jest należna wyłącznie telewizji państwowej?

    ROTFL

    Napisz jeszcze coś zabawnego :)