  • 51. Data: 2019-08-24 16:21:59
    Temat: Re: Podejrzany piorun
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 12:24, s...@g...com pisze:

    > Zakłada się wszystkie możliwe warianty, ale na litość boską
    > nie w przypadku kiedy piorun pierdolnie, nie ośmieszajcie się
    > Szreku.

    Szałapucie drogi - z ciebie to naprawdę jest klęska. Czytajcie po
    pierwsze co się do was pisze - nie ma sensu nic badać, a już zwłaszcza
    pod kątem zarzutów poszkodowanym - oni nie żyją - rozumiesz?

    A po drugie - jak mówicie do Polaków, to musicie się szałapucie wyzbyć
    nawyku mówienia w liczbie mnogiej, bo wali od was kacapskim trolem jak
    od stirlitza. Choć biorac pod uwage wszego nicka, to sobie z was
    politrucy po prostu jaja robią:P

    > Jak Cie czytam, ta sobie myślę, może to i dobrze że żonkę wypierdolili.
    > Kto takich debili zatrudnia?

    No właśnie. Zameldujcie przełożonemu, że ktoś go w chuja robi posyłająć
    was na odcinek usenetu. No chyba że zdają sobie sprawę jakim imbecylem
    jesteście i wysłali was tu na banicję, żebyście szkód na onecie nie
    narobili. Bo w to, że ktoś płaci za agitkę na pregu to nie uwierzę. Nie
    można być aż takim debilem - chyba że po prosstu wyprowadzacjętak kasę z
    partii.

    No albo jestescie po prostu pożytecznym idiotą, ale to nie tłumaczy
    waszych rusycyzmów. A teraz poszoł.

    --
    Shrek

  • 53. Data: 2019-08-24 16:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > I wylądowałbyś w przepaści od podmuchu.

    Bzdura. Posłuchaj ratowników topr zamiast pierdolic od rzeczy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 52. Data: 2019-08-24 16:59:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W ciągu roku dostałem kilkanaście ostrzeżeń żeby nie wychodzić z
    > domu. Z wyjątkiem jednego zupełnie z dupy (a akurat wtedy
    > wyszedłem;)

    > Jak potem nic się nie dzieje, to raczej średnio. Po prostu wszyscy
    > to zaczynają zlewać.

    Bo trzeba rozumiec co za wiadomosc sie dostaje.
    To ze dostajesz wiadomosc o tym, ze w twoim rejonie mozliwe burze czy np
    wichury to tylko wiadomosc o zwiekszosnym prawdopodobienstwie.
    Staram sie wtedy np nie parkowac pod drzewem ale nie mam pretensji ze nie
    było burzy która jakies drzewo w okolicy by złamala.
    Za to jak kiedys nie przyjdzie ostrzezenie a drzewa sie połamią...

    Kilka lat temu była potezna wichura która w okolicach Gniezna i nie tylko
    połamała miejscami 80% lasów.
    Ja byłem wtedy na biwaku pod namiotem nie w samym epicentrum ale
    zahaczało o nas... I co? I nic bo wiedzielismy czego sie spodziewac i
    odpowiednio sie przygotowalismy. Ale nikt z nas nie miałby pretensji
    gdyby wichura przeszła bokiem jeszcze bardziej.

    To juz zalezy komu chodzi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 54. Data: 2019-08-24 17:05:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 12:51, dantes pisze:
    > Do sądu? W PL język urzędowy to polski nie angielski.

    nie ściemniaj, czasami noszą n.p. koszulki z napisem f*ck you,
    ewidentnie nieprzyzwoite, nie znasz angielskiego ? na jakim świecie ty
    żyjesz ? sądzisz, że nie ma osób angielskojęzycznych, których taki napis
    nie obraża ?:)

    --
    I love love

  • 55. Data: 2019-08-24 17:46:24
    Od: n...@o...pl

    w <5d603b6e$0$540$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > A ty za czym jesteś - ewakuować całe województwo, bo być może będzie
    > burza? Nie dajmy się zwariować. Po prostu czasem przyrodfa wygrywa i nie
    > ma na to radr (o ile chcesz żyć w normalny sposób). Dobrą alernatywą
    > może być ruch drogowy. Postawisz 70, gędzie gołoledź ktoś wyleci - i co
    > pozywać projektanta, bo postawił 70, podczas gdy powinien zakaz ruchu na
    > wypadek gołoledzi?

    1. Nie stawiać metalowych spiczastych przedmiotów w miejscach gdzie przybywają
    ludzie.

  • 56. Data: 2019-08-24 17:53:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 17:46, n...@o...pl pisze:

    > 1. Nie stawiać metalowych spiczastych przedmiotów w miejscach gdzie przybywają
    > ludzie.

    no i zrezygnować z metalowych lin ułatwiających wspinaczkę:))))))))))))

    --
    I love love

  • 57. Data: 2019-08-24 17:56:40
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 24.08.2019 o 06:27 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Tak - niejaki zeus. Niech sprawdzą jeszcze czy nie doszło do znieważenia
    > przedmiotu kultu religijnego.

    Zeus, dużą literą (więcej szacunku, w końcu to bóg).

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 58. Data: 2019-08-24 18:13:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2019 17:46:24 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > 1. Nie stawiać metalowych spiczastych przedmiotów w miejscach gdzie przybywają
    > ludzie.

    Pogląd dosyć osobliwy :) Czyli pozdejmować piorunochrony z domów?
    Obserwuję wypowiedzi w tym temacie zarówno w przekaziorach i na newsach.
    Zdradzają bezmiar niewiedzy o zagrożeniu piorunem i jego minimalizacji.
    Właściwa interpretacja zdarzenia jest taka:
    Piorun uderzył w kopułę szczytową i wywołał przepływ prądu po jej
    powierzchni wzdłuż tras o najmniejszym oporze. Ponieważ ten opór był
    jednak dosyć spory, przepływ prądu wywołał spore napięcie krokowe które
    poraziło wielu. Ponadto, jedna ze ścieżek odpływu prądu okazała się mieć
    małą oporność (łańcuch) wobec czego na nim nie powstał duży spadek
    napięcia. W przeciwieństwie do gruntu pod nim który miał dużą oporność.
    Zatem, trzymający łańcuch i stojący na ziemi był poddany dużej różnicy
    napięć, które wymuszając odpowiednio duży przepływ prądu przez ciało,
    zabiło go.
    Co należy zrobić:
    Podstawę krzyża opatrzyć w zwody długości kilkudziesięciu m conajmniej,
    a najlepiej w dosyć gęstą siatkę przewodów. Wszystko dobrze uziemione, z
    kontrolą oporności wykonanego uziomu. Łańcuchy połączyć elektrycznie z
    siatką. Wtedy stojący na gruncie nie będą poddawani dużemu napięciu
    krokowemu. Efekt będzie taki że najbezpieczniej będzie pod krzyżem, w
    stożku o kącie szczytowym ok. 45 st. zawieszonym na czubku krzyża.
    Trudność polega na wykonaniu uziomu w granicie który jest marnym
    przewodnikiem. Ale ekwipotencjalność powierzchni podkrzyżowej powinna
    zapewnić wystarczające zabezpieczenie.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 59. Data: 2019-08-24 18:17:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 18:13, Jcek Maciejew pisze:
> [...]
    > Trudność polega na wykonaniu uziomu w granicie który jest marnym
    > przewodnikiem. Ale ekwipotencjalność powierzchni podkrzyżowej powinna

    wygląda, że jcek jednak większy idiota niż się pierwotnie
    przedstawiał:)))))))))

    --
    I love love

  • 60. Data: 2019-08-24 19:06:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.08.2019 o 16:59, Budzik pisze:

    > Bo trzeba rozumiec co za wiadomosc sie dostaje.
    > To ze dostajesz wiadomosc o tym, ze w twoim rejonie mozliwe burze czy np
    > wichury to tylko wiadomosc o zwiekszosnym prawdopodobienstwie.

    Problem w tym, jak bardziej wiarygodne jest będzie burza albo nie
    będzie. A tak właśnie jest z alertami RCB.

    > To juz zalezy komu chodzi...

    To zastanów się o co chodzi, jak proki chcą dla poklasku ścigać
    synoptyków "bo nie ostrzegali". Teraz będą ostrzegać jeszcze bardziej z
    dupy.

    --
    Shrek