  • 1. Data: 2009-11-04 05:57:06
    Temat: Podatek od sprzedaży garażu
    Od: maciek <u...@g...com>

    Czy jesli po dwóch latach od kupna garażu dzisiaj zamierzam go
    sprzedać za takie same pieniadze za jakie kupiłem to bede musial
    zapłacic podatek?

    Do dzisiaj bylem przekonany ze podatek sie placi tylko wtedy jesli
    sprzeda sie nieruchomosc w ciagu pieciu lat od jej zakupu za cene
    wyzszą niż się ją kupilo i wtedy od tzw. zysku placi sie podatek.

    Kolega wprowadzil mi zamet iz jesli za te pieniadze nie kupie
    nieruchomosci to z racji ze nie minelo 5 lat zmuszony bede zapłacic
    podatek od calej kwoty za jaką ten garaz sprzedam.

    Jak to jest w rzeczywistosci?

  • 2. Data: 2009-11-04 10:14:51
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży garażu
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    maciek napisał(a):
    > Czy jesli po dwóch latach od kupna garażu dzisiaj zamierzam go
    > sprzedać za takie same pieniadze za jakie kupiłem to bede musial
    > zapłacic podatek?

    Ogólnie to zależy, kiedy kupiłeś/wybudowałeś.

    Nie najgorzej wytłumaczone:
    http://wyborcza.pl/1,97656,6221270,Jak_zaplacic_poda
    tek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2009-11-04 10:56:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Ogólnie to zależy, kiedy kupiłeś/wybudowałeś.
    >
    > Nie najgorzej wytłumaczone:
    > http://wyborcza.pl/1,97656,6221270,Jak_zaplacic_poda
    tek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html

    Ale czy garaż na pewno podpada pod te same przepisy co mieszkaniówka?

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-11-04 11:25:03
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    spp napisał(a):

    > Ale czy garaż na pewno podpada pod te same przepisy co mieszkaniówka?

    Tak. Słowo-klucz: nieruchomość.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2009-11-04 11:47:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co"
    <D...@i...com> napisał w wiadomości

    > Tak. Słowo-klucz: nieruchomość.

    O ile mowa o nieruchomości, bo może to blaszak postawiony na
    wydzierżawionej działce, a wówczas przywołane przez Ciebie przepisy nie
    mają zastosowania.

  • 6. Data: 2009-11-04 12:03:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > O ile mowa o nieruchomości, bo może to blaszak postawiony na
    > wydzierżawionej działce, a wówczas przywołane przez Ciebie przepisy nie
    > mają zastosowania.

    Ja jednak mam wątpliwości czy 'nieruchomość' to słowo-klucz. Chyba
    potrafię wymyślić nieruchomość po sprzedaży której podatek zapłacę, mimo
    iż kupię za nią sobie dom. :(

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-11-04 12:05:09
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile mowa o nieruchomości, bo może to blaszak postawiony na
    > wydzierżawionej działce, a wówczas przywołane przez Ciebie przepisy nie
    > mają zastosowania.

    Autor wątku użył tego słowa ("Do dzisiaj bylem przekonany ze
    podatek sie placi tylko wtedy jesli sprzeda sie nieruchomosc(...)"),
    stąd -może pochopnie -założyłem, że faktycznie o nieruchomość chodzi :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 8. Data: 2009-11-04 12:08:01
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    spp napisał(a):

    > Ja jednak mam wątpliwości czy 'nieruchomość' to słowo-klucz. Chyba
    > potrafię wymyślić nieruchomość po sprzedaży której podatek zapłacę, mimo
    > iż kupię za nią sobie dom. :(

    Co tu do wymyślania? Wystarczy np. garaż zakupiony po 1 stycznia 2007
    (a przed 1 stycznia 2009) sprzedać drożej, niż kupiłeś.
    Ulga z przeznaczeniem "na cele budowlane" nie obowiązuje, w garażu
    raczej zameldowany być nie mogłeś.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 9. Data: 2009-11-04 13:00:41
    Od: maciek <u...@g...com>

    > Nie najgorzej wytłumaczone:http://wyborcza.pl/1,97656,6221270,Jak_
    zaplacic_podatek_od_sprzedazy_...

    bardzo fajny artykul... dzieki bardzo moje wątpliwosci zostały
    rozwiane :)

    ps. chodzilo mi o garaz murowany i dlatego posłużylem sie okresleniem
    nieruchomosci

    jeszcze raz dzieki

  • 10. Data: 2011-03-23 07:06:29
    Temat: Re: Re:_Podatek_od_sprzedaży_garażu
    Od: "shivanwk" <shivanwk@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Witam

    mam bardzo podobny problem tzn chcę sprzedaż po 2 latach \"garaż\".

    Przy czym jak kupowałem go to kupowałem \"nakłady inwestycyjne na nieruchomość: garaż
    murowany\".

    Dopiero w najbliższym czasie pojawi się akt notarialny itp.

    Czy sprzedając teraz nakłady inwestycyjne będę mógł pominąć podatek?