-
21. Data: 2010-11-25 11:24:10
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
Roman Rumian pisze:
> W dniu 2010-11-25 12:06, Roman Rumian pisze:
>> W dniu 2010-11-25 11:55, Roman Rumian pisze:
>> (...) natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
>>> pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.
>>
>> Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość:
>> http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm
>>
>> Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)
>
> Jednak nie: listo wartościowy to INNA usługa niż polecony priorytetowy. :-(
Cytat z cennika:
"W zależności od Państwa preferencji, każdą przesyłkę listową tj.
nierejestrowaną (list zwykły, kartka pocztowa) lub rejestrowaną
(przesyłka listowa polecona, _przesyłka listowa z zadeklarowaną
wartością_ ) możecie nadać jako:
Przesyłka priorytetowa "
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
-
22. Data: 2010-11-25 11:56:55
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2010-11-25 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:
>> Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
>> końca się nad tym zastanowił.
>>
>
> przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....
Może. Odbiorca decydował. :)
--
spp
-
23. Data: 2010-11-25 11:59:06
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
spp pisze:
> W dniu 2010-11-25 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:
>
>>> Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
>>> końca się nad tym zastanowił.
>>>
>>
>> przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....
>
> Może. Odbiorca decydował. :)
>
A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
-
24. Data: 2010-11-25 12:01:39
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2010-11-25 12:59, Tomasz Kaczanowski pisze:
>>> przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....
>>
>> Może. Odbiorca decydował. :)
>>
>
> A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
> Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
> wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.
Mimo to decydował odbiorca. :(
(Przynajmniej tak wynika z postu otwierającego wątek). :(
--
spp
-
25. Data: 2010-11-25 12:58:27
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: witek <w...@g...pl>
On 11/25/2010 3:35 AM, Michal Jankowski wrote:
> mvoicem<m...@g...com> writes:
>
>>> Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?
>>>
>>> Kto zawarl umowe z przewoznikiem?
>>
>> Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
>> umowy kończy.
>
> Podstawa prawna do tego jest?
>
ano jest
a mowlem, ze bedzie flejm
Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na
kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
-
26. Data: 2010-11-25 13:00:11
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: witek <w...@g...pl>
On 11/25/2010 4:55 AM, Roman Rumian wrote:
> natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest pozycja
> 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.
bo jest w uregulaminie poczty.
zdaje sie 10 krotność opłaty za przewóz. i tylko tyle.
-
27. Data: 2010-11-25 14:43:02
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>
W dniu 2010-11-25 12:59, Tomasz Kaczanowski pisze:
> spp pisze:
>> W dniu 2010-11-25 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:
>>
>>>> Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
>>>> końca się nad tym zastanowił.
>>>>
>>>
>>> przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....
>>
>> Może. Odbiorca decydował. :)
>>
>
> A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
> Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
> wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.
"List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.
RR
-
28. Data: 2010-11-25 14:51:01
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
Od: "Papuso Smerfo" <ryży@kominiasz.eu>
Órzytkownik "Roman Rumian" napisał:
> koleżanka ma problem: kupiła rzecz za 160 zł na Allegro i wybrała
> przesyłkę litem poleconym priorytetowym.
> Sprzedawca wysłał towar, ale Poczta Polska 'zgubiła' go.
> Podpisując dzisiaj oświadczenie na reklamacji dowiedziała się, że będzie
> odszkodowanie, ale tylko około 100 zł. Co można w tej sytuacji zrobić ?
> Do kogo się zwrócić ?
jesteś pewien że przesyłka została wysłana?:O)
może najpierw zażądaj od sprzedawcy wysłania ksera dowodu nadania paczki,
jeśli sprzedawca odmówi to znaczy że nie wysłał i kłamał i zgłoś oszustwo na
policję:O)
-
29. Data: 2010-11-25 17:08:29
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
Od: cyklista <c...@k...pl>
Użytkownik Papuso Smerfo napisał:
> Órzytkownik "Roman Rumian" napisał:
>> koleżanka ma problem: kupiła rzecz za 160 zł na Allegro i wybrała
>> przesyłkę litem poleconym priorytetowym.
>> Sprzedawca wysłał towar, ale Poczta Polska 'zgubiła' go.
>> Podpisując dzisiaj oświadczenie na reklamacji dowiedziała się, że będzie
>> odszkodowanie, ale tylko około 100 zł. Co można w tej sytuacji zrobić ?
>> Do kogo się zwrócić ?
>
> jesteś pewien że przesyłka została wysłana?:O)
> może najpierw zażądaj od sprzedawcy wysłania ksera dowodu nadania paczki,
> jeśli sprzedawca odmówi to znaczy że nie wysłał i kłamał i zgłoś
> oszustwo na
> policję:O)
>
Skoro podpisała oświadczenie na reklamacji, to jest pewna że przesyłka
została wysłana i reklamowano jej niedoręczenie i poczta tą reklamację
rozpatruje co byłoby niemożliwe bez wysłania tej przesyłki.
Oczywiście ma prawo zażądać dowodu nadania paczki - ale jak już
napisałem samo postępowanie reklamacyjne stanowi ten dowód.
-
30. Data: 2010-11-25 19:46:39
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2010-11-25 15:43, Roman Rumian pisze:
>>>>> Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
>>>>> końca się nad tym zastanowił.
>>>>>
>>>>
>>>> przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....
>>>
>>> Może. Odbiorca decydował. :)
>>>
>>
>> A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
>> Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
>> wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.
>
> "List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.
Czyli wszystko. Ani słowa o ubezpieczaniu.
--
spp