    From: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Poczta Polska - nie do końca rozumiem :|
    Date: Tue, 2 Aug 2005 13:26:48 +0100
    Sender: g...@n...poczcie.w.onet.pl

    Witam szanownych Grupowiczów.

    Mam następującą sytuację: podczas nieobecności mojej rodziny z
    powodu urlopu, listonosz włożył do skrzynki dwa powiadomienia o
    potrzebie zgłoszenia się po listy polecone nadane z Sądu Rejonowego,
    zaadresowane na mojego ojca.

    Awizo dotyczące pierwszego z nich zostało dostarczone z dniem 25.07,
    natomiast to drugie 29.07. 30 lipca wróciłem z urlopu i udałem się
    na Pocztę celem odebrania listów. Otrzymałem jednak tylko jeden
    (ten awizowany 25.07), gdyż - jak twierdzi urzędniczka - drugiego
    jeszcze jej nie dostarczono - kazała zgłosić się w poniedziałek.

    Przyszedłem w poniedziałek po odbiór i otrzymałem ustnie odmowę
    wydania listu (pani już zdążyła potargać awizo i coś zaznaczyć na
    przekazie - nie wiem dokładnie co). Poinformowała mnie, że Ona
    "sądówki" mi nie może wydać i musi przyjść mój ojciec. Problem
    w tym, że On jest nadal na urlopie - bez sensu trochę, aby jechał
    100 km się podpisać. Druga sprawa, że w sobotę jedną taką "sądówkę"
    otrzymałem - być może na skutek nieuwagi urzędniczki - adresatem był
    również mój ojciec.

    AFAIR ojciec ma 14 dni od otrzymania awizo (czyli od 29.07 do 12.08)
    na zgłoszenie się, a kobieta mi powiedziała, że ma czas do piątku
    (czyli 5.08).

    W związku z tym moje pytanie: czy faktycznie istnieje
    taki przepis, że listonosz może wręczyć "sądówkę" domownikowi, ale
    w urzędzie pocztowym musi się zgłosić osobiście adresat? Czy jestem
    w stanie odebrać bez ojca tę "sądówkę"? Jak proponujecie to rozwiązać?
    Ostatecznie zmuszę go, aby przyjechał :|.
    --
    pozdrawiam