  • 1. Data: 2007-06-05 21:45:04
    Temat: Po jakim czasie przedawnia sie wykroczenie?
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    I jak było dawniej - w latach 60, 70, 80 i 90?

    MK

  • 2. Data: 2007-06-05 23:00:01
    Temat: Re: Po jakim czasie przedawnia sie wykroczenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    >I jak było dawniej - w latach 60, 70, 80 i 90?

    Do 1985 roku przedawnienie było po 6 miesiącach, chyba że dla wykroczenia
    była przewidziana kara aresztu, to po roku. Orzeczona kara nie podlegała
    wykonaniu, jeżeli od daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 2
    lata. Później do ujednolicono i przedawnienie wynosi rok dla wszystkich
    wykroczeń, a orzeczona kara nie podlega wykonaniu, jeżeli od daty
    uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata. W 1998 roku
    wprowadzono dodatkowe "udziwnienie" i w chwili obecnej karalność
    wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia upłynął rok, ale
    jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia ustaje z
    upływem 2 lat od popełnienia czynu.

  • 3. Data: 2007-06-06 04:02:03
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > rok, ale jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność
    > wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu.

    a w projekcie zmiany kodeksu wykroczeń pojawiła się propozycja 3 lat (i
    słusznie)

    KG

  • 4. Data: 2007-06-06 11:52:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > a w projekcie zmiany kodeksu wykroczeń pojawiła się propozycja 3 lat (i
    > słusznie)

    Bo ja wiem. Ja bym prędzej ten rok odniósł do chwili ujawnienia, bo jest
    szereg wykroczeń w ustawach szczególnych, które ujawnia się po roku.

  • 5. Data: 2007-06-06 14:41:54
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia upłynął rok, ale
    > jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia ustaje z

    Dzięki za odpowiedź.

    MK

  • 6. Data: 2007-06-07 09:11:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Bo ja wiem.

    2 lata powodują że po uchyleniu wyroku nie ma najczęściej możliwości
    ponownego rozpoznania sprawy

    KG