  • 41. Data: 2019-10-04 11:47:40
    Temat: Re: Po dwa lata od lebka za morderstwo
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wjechał na przeciwny pas ruchu.
    20-tonowym TIR-em.
    To było działanie ze skutkiem ewentualnym śmierci kilku osób lub katastrofy w ruchu
    lądowym (mógł trafić na autobus z dziećmi).

  • 42. Data: 2019-10-04 11:49:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:47, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wjechał na przeciwny pas ruchu.
    > 20-tonowym TIR-em.
    > To było działanie ze skutkiem ewentualnym śmierci kilku osób lub
    > katastrofy w ruchu lądowym (mógł trafić na autobus z dziećmi).

    Ale w niego nie celował.

  • 43. Data: 2019-10-04 11:50:57
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Friday, October 4, 2019 at 11:38:19 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

    > Albo jakbyś walnął w stojącego przeciwnika z prędkością 180km/h.

    Ale dodaje się energię pojazdów które biorą udział w zderzeniu, nie prędkość. Energia
    kinetyczna rowna jest masa * predkosc do kwadratu, więc dwa razy większa prędkość = 4
    razy więcej energii (czyli dwa razy więcej niż przy zdeżeniu dwóch mas z prędkością
    90 każda).

    --
    Regards,
    Matt

  • 44. Data: 2019-10-04 12:06:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście, że celował, w osobówkę.
    To był tzw. odruch Shreka, opisany w literaturze przedmiotu (np. na psp).

    -----

  • 45. Data: 2019-10-04 12:07:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A dlaczego energię, a nie pęd?

    -----

  • 46. Data: 2019-10-04 12:40:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 12:07, ąćęłńóśźż pisze:

    > A dlaczego energię, a nie pęd?

    Bowiem mamy zasadę zachowania pędu i z założeniu ten w układzie
    zamkniętym (a jako taki rozpatrujemy zderzenie pojazdów) nie powinien
    ulec zmianie.

  • 47. Data: 2019-10-04 12:43:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Przede wszystkim nie było tu zamiaru zabójstwa. Był to błędnie
    > przeprowadzony manewr ucieczki przed zderzeniem.

    Przy zamiarze ewentualnym nie ma zamiaru zabójstwa, jest tylko zgoda na
    potencjalny skutek, tu czyjąś śmierć.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2019-10-04 12:58:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:34, u2 pisze:

    > wtedy nie byłoby winy, bo nie mógłby przewidzieć, że pojazd raptem się
    > cofnie pod wpływem uderzenia z przodu:)

    Pod warunkiem że się cofnie. Przy równych masach i prędkościach nic się
    nie cofa. Tyle co się dupa cofnie, to przodu zniknie:P

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2019-10-04 13:00:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Swołoczy podobnych do tego kierowcy jest jednak w społeczeństwie
    > mniejszość, szacujmy 2-5%.

    Ludzi którzy w sytuacjach ekstremalnych nie kierują się odruchami jest
    może 2-5%. Resztą musiałbyś zamknąć;)

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2019-10-04 13:05:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.10.2019 o 11:37, Liwiusz pisze:

    > Albo jakbyś walnął w stojącego przeciwnika z prędkością 180km/h.

    Jeszcze raz przeczytaj podręcznik fizyki z podstawówki. Szukaj hasła
    trzecia zasada dynamiki;)

    > To nadal jest dodawanie, co oczywiście nie przeczy temu, że inne skutki
    > daje zderzenie dwóch ciężarówek, a inne ciężarówki i roweru.

    Oczywiście. Przecież o tym pisałem - "różne kategorie wagowe". Natomaist
    jak się pocałują dwa takie same tiry (w sensie masy) jadące na przeciwka
    z prędkościa 90km każdy to skutki będą takie same jakby każdy z osobna
    walił w stojącą nieruchomo ścianę z solidnego betonu (taka żeby się nie
    rozpadła w czasie zderzenia).

    Oczywiście z ostrożności procesowej dodam - w pewnym przybliżeniu, bo
    nawet jak walniesz dwoma takimi samymi tirami w taką samą scianę, to
    okoliczności losowe sprawiają, że te zderzenia nie są identyczne.
    --
    Shrek