-
1. Data: 2010-03-08 09:35:13
Temat: Po co się zmienia marki?
Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
Witam,
właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz
będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D
Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem
nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo
lubię stare i sprawdzone marki.
Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?
--
Przemysław Adam Śmiejek
-
2. Data: 2010-03-08 09:50:01
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: BK <b...@g...com>
On 8 Mar, 10:35, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> Witam,
>
> właśnie widzę w TV reklamę, że znana od 100 lat marka Calgon teraz
> będzie się nazywała Finish. Rozumiem, że to oznacza finisz ich możliwości :D
>
> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie. Np. ja kiedyś kupowałem
> nośniki Basf, a jak się przemarkowały, to przeszedłem na Verbatim, bo
> lubię stare i sprawdzone marki.
>
> Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?
>
> --
> Przemysław Adam Śmiejek
Najczesciej takie zmianyt wynikaja ze zmian wlascicielskich lub checi
ujednolicenia marki na skale swiatowa.
W przypadku "calgon" chodzi o to, ze wiele firm ma do niego prawa:
he brands have their origin in Calgon, Inc. of Pittsburgh,
Pennsylvania, which first put Calgon water softener on the market in
1933.[1] It was acquired by Merck in 1968 and later broken up and
sold off. Calgon was broken into:
* Calgon bath and beauty products are provided by Ilex Consumer
Products Group ([1]).
* Calgon water softener, sold to Reckitt Benckiser. Calgonit is
the brand name of Reckitt Benckiser's dishwasher detergent sold in
Continental Europe.
* Calgon bath and beauty products, sold to Coty, Inc., and then
acquired by Ascendia Brands on 9 February 2007
* Calgon Carbon Corporation, acquired by its management in a
leveraged buyout in 1985 and taken public in 1987
* Calgon Water Management, sold to English China Clays in June
1993 for $307.5 million
* Calgon Vestal Laboratories, sold to Bristol-Myers Squibb in
November 1994 for $261.5 million[2] and then to the Steris Corporation
in 1996
-
3. Data: 2010-03-08 09:54:42
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
> Czy jest jakiś prawny powód albo prawny zysk takich ruchów?
Markę można zmieniać ze względu np. na potencjalne naruszenia czyichś praw,
ujednolicenie marek na wielu terytoriach, zapobieganie kanibalizmowi
wzajemnemu marek jednego przedsiębiorstwa etc. Najczęściej jednak powód nie
jest prawny, a marketingowy. Marka jak i produkt ma swój cykl życia, w
pewnym momencie promocja nowej marki może być zyskowniejsza niż eksploatacja
starej.
-
4. Data: 2010-03-08 11:08:02
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: Herald <h...@o...eu>
Dnia Mon, 08 Mar 2010 10:35:13 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
> Ale się zastanawiam jaki jest tego powód. Przecie taka zmiana marki
> kosztuje, a i tak sporo klientów odpadnie.
Może menedżerowie "nabroili" i się teraz źle kojarzy dana marka? ;)
Wiesz coś a`la kreatywna księgowość etc ;)
BTW - czy nasz stary poczciwy "TP" był brzydki? jednak zmieniono na
pomarańczowe ścierwo i odprowadzają do francji 0,5% obrotu, za korzystanie
z trademarku :/
-
5. Data: 2010-03-08 12:17:04
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: Arek <a...@e...net>
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i
> przedsiębiorstwa?
Naród, Oni, Władza?
Kogo to obchodzi po tylu latach?
Arek
--
www.arnoldbuzdygan.com
-
6. Data: 2010-03-08 12:40:20
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
W dniu 08-03-2010 13:04, Herald pisze:
> Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:28 +0100, Maddy napisał(a):
>
>> Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
>> skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.
>
> Dlatego "prywatyzacja" sektora energetycznego - jest kpiną i wciskaniem
> kitu społeczeństwu. Vattenfall to szwedzka spółka skarbu państwa :))
> I kasa z naszej kieszeni zamiast być tutaj inwestowana i "wydawana" wędruje
> do społeczeństwa szwedzkiego.
Spójrzmy na to obiektywnie - to jest tylko i wyłącznie nasza własna wina.
To jest kwestai fatalnego zarządzania przez Skarb Państwa ale i
fatalnych regulacji i praktyki.
Ale jak może być dobrze, skoro posady w państwowych spółkach to wyborcze
łupy a zarząd ma pewność zatrudnienia do najbliższej rekonstrukcji
rządu, a może tylko do najbliższej scysji z jednym z trzech tuzinów
związków zawodowych?
Z jakiegos powodu rząd Szwecji czy Francji potrafi zadbać, żeby
państwowa firma była rynkowa i konkurencyjna i żeby jej nie dobijały
związki zawodowe czy nieudolne zarządy z politycznego nadania.
I potem państwowa firm szwedzka wykupuje państwową firmę polską i ze
słaniającego się na glinianych nogach kolosa robi sprawne przedsiębiorstwo.
My też tak umiemy! W prywatnych spółkach.
Jak coś państwowe to od razu musi być zarządzane przez idiotów.
Biernych, miernych ale wiernych.
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813
-
7. Data: 2010-03-08 12:43:13
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:39:28 +0100, Maddy napisał(a):
> Swoją drogą co to za prywatyzacja, kiedy się sprzedaj udziały polskiego
> skarbu państwa innej spółce państwowej. Tyle że zagranicznej.
Teraz to już spółka giełdowa, rząd paryski ma 1/4 akcyj.
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://LegeArtis.org.pl <==
[reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl
-
8. Data: 2010-03-08 12:44:03
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: Olgierd <n...@n...problem>
Dnia Mon, 08 Mar 2010 12:57:18 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
>> A że nikt nie wie jak to właściwie wymawiać?
>
> No albo Oranże z akcentem na e albo Orange z akcentem na n
Ja to mówię Orąż. Z naciskiem na "orżnąć" ;-)
--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://LegeArtis.org.pl <==
[reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl
-
9. Data: 2010-03-08 12:54:52
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
W dniu 2010-03-08 13:08, Przemysław Bernat pisze:
>> > A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i
>> > przedsiębiorstwa?
> LOL
> Działały świetnie, taka gospodarka wspaniała: szynka tylko na święta, a na
> telefon po dwanaście lat trzeba było czekać. Tak bardzo za tym tęsknisz?
Nie zrozumiałeś. Chodzi o to, że skoro pochodziły z PRL to trzeba je
było rozdupczyć. O ile wiem, to w czechach PGRy są do dzisiaj i
sprawdzają się w gospodarce rynkowej. Podobnie w Polsce Tepsa. Działa?
Działa. Więc po co było ją za bezcen sprzedawać Francji?
Generalnie w latach 90 zrównano z ziemią albo zrobiono ruiny z wielu
zakładów, które można było spokojnie w nowym systemie mieć działające.
Masa majątku została rozkradziona dosłownie albo przez działania niby
prawne. To wszystko mogło działać i służyć nowej gospodarce.
Balcerowicz z kumplami rozwalił kraj i zmusił do budowy od zera. A to
się nie udało i teraz nie ma już własności polskiej. Większość to
własność zagraniczna i wypływ gotówki, jak wspomniana tepsa.
--
Przemysław Adam Śmiejek
-
10. Data: 2010-03-08 12:55:31
Temat: Re: Po co się zmienia marki?
Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
W dniu 2010-03-08 13:17, Arek pisze:
> Przemysław Adam Śmiejek pisze:
>> A co, nieprawda? Kto rozwalił PGRy, Tepsę i inne wielkie majątki i
>> przedsiębiorstwa?
>
> Naród, Oni, Władza?
> Kogo to obchodzi po tylu latach?
No to się w końcu zgadzasz czy nie zgadzasz?
--
Przemysław Adam Śmiejek