  • 1. Data: 2006-05-21 00:00:19
    Temat: Płot na mojej działce
    Od: Mario <3...@w...pl>

    Witam!
    Kupuję działkę z domem która powinna mieć 17 m szerokosci , po
    prywatnych pomiarach wychodzi mi że ma 14,7 m. Strona sprzedająca nie
    chce doprowadzic do awantury, bo jest to kuzyniostwo i pozostawia temat
    otwarty. Sasiadka tłumaczy się że brakującą częśc działki odgrodziła w
    latach 70-tych po słownym uzgodnieniu z óczesnym właścicielem. Na
    mampkach i w dokumentach nic nie jest zanaczone na ten temat, na działce
    stoi płot, za diałkę w całości do teraz opłacany jest podatek przez
    sprzedającego.
    Zalezy mi na tym domku, bo cena atrakcyjna i okolica też, lecz tym
    sposobem pozbawiam się ok 100 m2 działki i mam węższy wjazd o 2 metry.
    Co powinienem robić, czy sa jakieś szanse na odzyskanie tych 2 metrów
    szerokosci działki. Nie chcę iśc na noze z sasiadem, ale próba romowy
    skończyła się fiaskiem typu "spadaj na drzewo".
    Podrawiam Mariusz

  • 2. Data: 2006-05-21 15:42:05
    Temat: Re: Płot na mojej działce
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    trzeba wznowić granice,
    geodeta potrzebny,
    pod każdym kamieniem granicznym
    powinien byc jeszcze świadek,
    jak sąsiad nie zgodzi
    sie na wydanie po okazaniu granic
    przez geodetę,
    to sąd pomoże,
    z powództwem o wydanie
    czy jakos podobnie,

    m.

  • 3. Data: 2006-05-21 17:02:22
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    mądrala (_wytnij_to_) wrote:
    > Co powinienem robić, czy sa jakieś szanse na odzyskanie tych 2 metrów
    >szerokosci działki. Nie chcę iśc na noze z sasiadem, ale próba romowy
    >skończyła się fiaskiem typu "spadaj na drzewo".trzeba wznowić granice,

    Słownie to ona sobie mogła...- nie miała prawa oczywiście.
    Sądownie można to odzyskać roszczeniem windykacyjnym, w któym sąd
    nakaże wydanie działki.
    Pomyśl jednak, jakie będziesz miał relacje z sąsiadami.

  • 4. Data: 2006-05-21 17:36:28
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    A nie lepiej po prostu przesunąć płot? w końcu wszystko co na mojej działce
    jest moje...

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-05-21 18:58:13
    Od: "JaMyszka" <j...@g...pl>

    Mario napisał(a):

> [...]
    > mampkach i w dokumentach nic nie jest zanaczone na ten temat, na działce
    > stoi płot, za diałkę w całości do teraz opłacany jest podatek przez

    Załatw sprawę przed kupnem działki!
    Potem właściciel wypnie się na Ciebie, a sąsiad będzie miał
    dowód w postaci płotu i umów ustnych.

    --
    Pozdrawiam :)
    JM