-
11. Data: 2003-03-06 08:07:19
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: "Chmielu" <c...@g...pl>
> > Producent po to dal plombe zeby uzytkownik NIE GRZEBAL W SRODKU
KOMPUTERA.
>
> Zacznijmy od tego, ze nie jest to producent tylko firma posredniczaca
> pomiedzy producentem (a dokladniej hutrownia w ktorej sie zaopatruja -
I tu jesteś w błędzie.
Pojęcie "Producent" ma znacznie bardziej szerokie znaczenie, niż Ci się
wydaje.
Generalnie:
Komputerowy Sklep Detaliczny jest też swojego rodzaju producentem (tak jak
np. Adax). Ważnym jest, że dają swoją nalepkę, sygnują zestaw nazwą swojej
firmy (np. Adax Computers, lub Almar Biuro - sprzęt firmy Almar, składany,
czyli "produkowany" przez tę firmę z przeznaczeniem do biur).
Takie przykłady można mnożyć...
> stickery hurtowni sa na kazdej poszczegolnej czesci).
I co z tego wynika...? (pytanie retoryczne)
> Firma dajac plombe na
> obudowie skazuje mnie nabywce na rozbudowe komputera tylko w ich
siedzibie.
Tak. Przynajmniej w okresie gwarancji.
Nie wiesz Dlaczego? Nie wiesz o co chodzi? To jest biznes chłopie, więc
czemu się dziwisz?
> > W warunkach gwarancji mozna napisac, ze zerwanie plomby oznacza utrate
> > gwarancji. Co z rekojmia?
Z tego, co mi wiadomo, rękojmią też jest objęty zestaw, lecz sklep poże być
w tym przypadku bardziej liberalny (jeśli szanuje klienta) i na rękojmię
może przyjąć daną część... i pewnie by przyjął...
> Jakiej gwarancji skoro i tak dostalem gwarancje na poszczegolne czesci (a
> jakos nie widzialem calosciowej z napisem typu "zestaw komputetrowy
skladany
> przez firme XXX z konfiguracja sprzetowa.....(bla bla bla)".
> Jesli plomba byla by jednyna gwarancja to po cholere mialbym
wyszczegolnione
> na karcie gwarancyjnej poszczegolne czesci??
Dostałeś gwarancję na zestaw z wyszczególnienie okresu gwarancyjnego
poszczególnych podzespołów.
De Facto - na naklejce serwisowej powinieneś mieć datę zakupu sprzętu zgodną
z datą paragonu lub Faktury
> W moim mniemaniu powinienem stracic tylko mozliwosc bezplatnego
serwisowania
> sprzetu i obsluge techniczna. (na ktorych notabene mi nie zalezy)
Idąc za Twoim tokiem myślenia:
Hipotetycznie - już straciłem, jak to Ty nazwałeś, "mozliwosc bezplatnego
serwisowania sprzetu i obsluge techniczna"
Idziesz do nich, bo Ci się sprzęt co 10 raz nie włącza,a oni:
"No, plomby były zerwame, więc diagnostyka sprzętu 100,- PLN." :)
Powodzenia
--
Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
12. Data: 2003-03-06 08:17:36
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: "Chmielu" <c...@g...pl>
> Przy przetaktowaniu i padzie procesora podejrzewam, ze wpis o
przetaktowaniu
> pozostanie w BIOS'ie. Dopowiedz sobie dalszy scenariusz :-)
Przetaktowanie procesora to bardzo specyficzna usterka.
Ao razu wiadomo...
> Wiesz, z samochodami jest podobnie. Sklada sie je z czesci.
A sickers jest jeden :) :) :)
> A to juz zalezy od producenta. Bede sie upieral przy nazwie producent bo
> kupka czesci a dzialajacy komputer to IMHO rozne sprawy.
Wyjaśniam:
1. Kupując sprzęt "nie złożony", czyli w częściach, gwarancja oczywiście
dotyczy części.
Składamy taki sprzęt we własnym zakresie. Z natury taki sprzęt jest
tańszy...
Serwisowanie też wygląda analogicznie - dostarczamy do serwisu uszkodzoną
część.
Diagnostyka wówczas należy do nas, o żadnej opiece serwisowej nie może być
mowy, a i pomoc techniczna z natury dotyczy danej części (generalnie taka
pomoc mija się z celem). Na oprogramowanie (OEM) kupione z takim "zestawem"
też nie ma pomocy technicznej.
Książka w rękę i właściwe grupy dyskusyjne...
2. Sprzęt kupino jako zestaw ma wszystkie wyłaczone w p. 1 przywileje,
diagnostyka i opieka serwisowa jest w sklepie. Jedyna niedogodność - w
okresie gwarancji jesteśmy skazani na "producenta"
To wszystko więc EOT
--
Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
13. Data: 2003-03-06 08:19:32
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: "Chmielu" <c...@g...pl>
> > stickery hurtowni sa na kazdej poszczegolnej czesci).
>
> I co z tego wynika...? (pytanie retoryczne)
Dodam tylko, że te stickersy są dla sklepu, który w dane hurtowni się
zaopatruje.
_W_żadnym_wypadku_ nie dla Ciebie...
--
Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2003-03-06 08:33:43
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: t...@w...pdi.net
Chmielu <c...@g...pl> wrote:
>> Wiesz, z samochodami jest podobnie. Sklada sie je z czesci.
> A sickers jest jeden :) :) :)
O przepraszam, dwa - jeden stickers na nadwoziu, drugi na silniku. Obydwa
metalowe, przynitowane. To znaczy tego z nadwozia nie jestem pewien ;-)
> Wyjaśniam:
[ciach]
No tak, to wszystko jest logiczne ale to grupa prawo to moze ktos rzuci
jakimis przykladami orzeczen w sprawach w ktorych klient zerwal plombe (albo
sama mu sie zerwala :-) a sklep nie chcial bezplatnie usunac usterki
motywujac to JEDYNIE brakiem plomby.
> To wszystko więc EOT
> --
> Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
Z powazaniem
Tomasz Leszczynski
(...)
-
15. Data: 2003-03-06 08:43:20
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>
Użytkownik "Yaboll" <w...@y...sraczka.pl> napisał w wiadomości
news:b46ab5$auk$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
> >
> > Ponawiam pytanie z góry: czy IBM/HP/... opanowali produkcję
> > *inną* technologią niż składanie ? A może ty rodzimej
> > produkcji nie popierasz, cooooo ??? ;)
> >
> Widziales kiedys firmowy komputer klasy innej niz PC.
> Z IBM przesadzilem, choc oni maja bardzo jasno napisana umowe - w
przypadku
> wykrycia samodzielnej ingerencji (zerwanie plomby) nabywca traci bezplatna
> obsluge serwisowa - w koncu IBM to rowniez PeCet.
> W HP mozesz jedynie rozbudowywac/modyfikowac modele z seri COMPAQ.
> Natomias co do iMaca to obudowa jest zwarta i zadna rozbudowa polegajaca
na
> zdjeciu obudowy nie wchodzi w gre. Zobacz sobie zdjecia jak wygladaja te
> komputery a dopiero puzniej staraj sie byc dowcipnym. Jesli dla ciebie
> komputery to tylko PC to mysl tak dalej.
> A oto piekne zjecie Mac'zka:
>
http://a336.g.akamai.net/7/336/51/63db417aade07e/www
.apple.com/imac/images/i
> ndextop01232003.jpg
> I powiedz mi dowcipnisiu jak chesz taki komputer samemu wewnetrznie
> rozbudowac??
>
Memory 256MB of SDRAM; supports up to 1GB 256MB of PC2100 (266MHz) DDR
SDRAM; supports up to 1GB
Hmm, jednak można coś niecoś do niego dołożyć. A może wymiana dysku twardego
na większy?
A że obudowa wygląda inaczej, to co? Znaczy, że się nie otwiera?
Jeszcze rzuć okiem na tą kartę:
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/App
leStore?productLearnMore
=M8881LL/A
Powiedz mi jedno, skoro jesteś taki mądry, to po co kupowałeś w tamtej
firmie? Przecież jest mnóstwo firm, które sprzedają komputery i ich nie
plombują. Ewentualny zakup kieszeni też by jakoś rozwiązał problem z drugim
dyskiem.
Alek
-
16. Data: 2003-03-06 09:20:16
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: "Chmielu" <c...@g...pl>
> >> Wiesz, z samochodami jest podobnie. Sklada sie je z czesci.
>
> > A sickers jest jeden :) :) :)
>
> O przepraszam, dwa - jeden stickers na nadwoziu, drugi na silniku. Obydwa
> metalowe, przynitowane. To znaczy tego z nadwozia nie jestem pewien ;-)
He he he
> No tak, to wszystko jest logiczne ale to grupa prawo to moze ktos rzuci
> jakimis przykladami orzeczen w sprawach w ktorych klient zerwal plombe
(albo
> sama mu sie zerwala :-) a sklep nie chcial bezplatnie usunac usterki
> motywujac to JEDYNIE brakiem plomby.
http://www.nsa.gov.pl
Jarosław Chmielewski -> GSM 0-602 238885
----------------------------------------------------
----------
*** Prawo jest po to, aby je przestrzagać
(chociaż są tacy, co sądzą odwrotnie) ***
----------------------------------------------------
----------
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
17. Data: 2003-03-06 09:33:41
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 6 Mar 2003, Yaboll wrote:
>+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
>+ >
>+ > Ponawiam pytanie z góry: czy IBM/HP/... opanowali produkcję
>+ > *inną* technologią niż składanie ? A może ty rodzimej
>+ > produkcji nie popierasz, cooooo ??? ;)
>+ >
>+ Widziales kiedys firmowy komputer klasy innej niz PC.
Wyobraź sobie ;) Nie sądzę żeby taka licytacja do czegoś
prowadziła, ale jak koniecznie chcesz... - ostatnio (w tym
tygodniu) uruchamiałem taki:
http://h18000.www1.hp.com/alphaserver/archive/gs140/
[...]
>+ komputery a dopiero puzniej staraj sie byc dowcipnym. Jesli dla ciebie
>+ komputery to tylko PC to mysl tak dalej.
Coś mi się wydaje że dla ciebie komputery to tylko takie
które można postawić na biurku ;)
>+ A oto piekne zjecie Mac'zka:
http://a336.g.akamai.net/7/336/51/63db417aade07e/www
.apple.com/imac/images/indextop01232003.jpg
>+ I powiedz mi dowcipnisiu jak chesz taki komputer samemu wewnetrznie
>+ rozbudowac??
Zdaje się że chodziło o *rozbieranie* komputera, - albo ja czytać
nie umiem (posta który zaczął wątek). *Nieważne w jakim celu*,
bo jako producentowi byłoby mi obojętne "co user miał na myśli",
interesowałoby mnie "co on zrobil".
Przecież jeśli wolno (byłoby) rozebrać w celu rozbudowy "ale ja
w niczym innym grzebał nie będę" - to *tym bardziej*
można (by było) zarówno omawianego PCta jak i cytowanego
iMaka rozebrać "w celu pooglądania, ale nic ruszać nie
bedę" !
Tak myślisz - czy uznajesz jakąś inną logikę ?
Opartą np. na tym że "skoro się da" (pomimo że producent *nie
pozwala*) no to... "ja mogę, co mi tam producent będzie..." ?
Uff...
pzdr, Gotfryd
(szkolący wszystkich znajomych od czego rozpocząć część
formalną kupowana komputera: pytania "czy będzie plomba" !)
-
18. Data: 2003-03-06 09:38:32
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 6 Mar 2003, Yaboll wrote:
>+ Użytkownik <t...@w...pdi.net>
[...]
>+ > Producent po to dal plombe zeby uzytkownik NIE GRZEBAL W SRODKU KOMPUTERA.
>+
>+ Zacznijmy od tego, ze nie jest to producent tylko firma posredniczaca
>+ pomiedzy producentem (a dokladniej hutrownia w ktorej sie zaopatruja
Jak ci się wydaje, jaka jest definicja "produkcji" ?
Polecam zajrzeć na archiwum grupy "podatki" ;)
[...]
>+ Jesli plomba byla by jednyna gwarancja to po
>+ cholere mialbym wyszczegolnione
>+ na karcie gwarancyjnej poszczegolne czesci??
Widać nie wiesz, że gwarancji (w odróżnieniu od rękojmii) może
udzielać kilka podmiotów *niezaleznie*.
>+ W moim mniemaniu powinienem stracic tylko mozliwosc bezplatnego serwisowania
>+ sprzetu i obsluge techniczna. (na ktorych notabene mi nie zalezy)
Mniemam że w konfrontacji ze słowem pisanym (a przez ciebie
podpisanym ?) sąd może być odmiennego zdania. Ale zawsze mogę
się mylić ;)
pzdr, Gotfryd
-
19. Data: 2003-03-06 14:18:42
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: poreba <d...@p...com>
Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> popełnił 05 mar 2003 na
pl.soc.prawo utwór
news:Pine.WNT.4.50.0303052237580.-40884675-100000@k6
-2.portezjan.zabrze.pl:
...
>>+ Jesli na karcie gwarancyjnej mam wypisane poszczegolne podzespoly to
>>czy po + zerwaniu plomby tylko z obudowy (chodzilo o dolorzenie dysku)
>>moge dochodzic + swoich praw co do spalonego procesora (nic przy nim
>>nie kombinowalem). + Jesli tak to jak to zrobic poniewaz w serwisie
>>zastrzegaja sie, iz nie + przyjma w ramach gwarancji.
>
> IMHO: naruszyłeś warunki umowy gwarancyjnej ?
Pytanie kontrolne:
Z pewnością zostały naruszone warunki gwarancji na ZESTAW,
Czy zostały naruszone warunki gwarancji na PROCESOR?
(dysk, pamięć, płytę... itd). Pytający stwierdził w tym wątku, że ma
gwaracje producentów na poszczególne elementy składowe.
Czy nie oznacza to, że PRODUCENT ZESTAWU gwaratuje jedynie
sprawne działanie etc. ZESTAWU jako całości?
--
pozdro
poreba
-
20. Data: 2003-03-07 11:42:48
Temat: Re: Plomba gwarancyjna
Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
Ludzie Kochani...
A KTO WAM KAZAL KUPOWAC zaplombowany komputer....
Jak kupiliscie zaplombowany - wasza decyzja..
Boguslaw
Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
news:Xns93369B2C0843Ddmicfgpolboxcom@22.7.19.11...
> Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> popełnił 05 mar 2003 na
> pl.soc.prawo utwór
>
news:Pine.WNT.4.50.0303052237580.-40884675-100000@k6
-2.portezjan.zabrze.pl:
>
> ...
> >>+ Jesli na karcie gwarancyjnej mam wypisane poszczegolne podzespoly to
> >>czy po + zerwaniu plomby tylko z obudowy (chodzilo o dolorzenie dysku)
> >>moge dochodzic + swoich praw co do spalonego procesora (nic przy nim
> >>nie kombinowalem). + Jesli tak to jak to zrobic poniewaz w serwisie
> >>zastrzegaja sie, iz nie + przyjma w ramach gwarancji.
> >
> > IMHO: naruszyłeś warunki umowy gwarancyjnej ?
> Pytanie kontrolne:
> Z pewnością zostały naruszone warunki gwarancji na ZESTAW,
> Czy zostały naruszone warunki gwarancji na PROCESOR?
> (dysk, pamięć, płytę... itd). Pytający stwierdził w tym wątku, że ma
> gwaracje producentów na poszczególne elementy składowe.
> Czy nie oznacza to, że PRODUCENT ZESTAWU gwaratuje jedynie
> sprawne działanie etc. ZESTAWU jako całości?
>
>
> --
> pozdro
> poreba