  • 41. Data: 2010-12-28 16:29:08
    Temat: Re: Play kaucja 1tys.. blokada polaczen
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-27 14:48, Kris pisze:
    [..]
    > czy to nie jest jakas klauzula niedozwolona wobec klienta ktory placi a
    > blokuja mu dostep do uslug ?

    UOKiK uznał takie działanie - już prawomocnie - za naruszanie praw
    konsumentów.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 42. Data: 2010-12-28 16:35:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-28 17:26, z pisze:

    > Ale nie wszyscy się tak boją i potrzebują zabezpieczeń.
    > W tp jest coś takiego w umowie? Odcinają gsm tel i internet delikwentowi?

    Zapis o kaucji jest u każdego opa komórkowego i w latach minionych bywał
    dość często wykorzystywany. Teraz chyba im trochę przeszło, a w każdym
    razie od dłuższego czasu o takim problemie nie słyszałem.
    Pamiętaj też, że W3 ma wdrożone systemy odcinające możliwość dzwonienia
    po przekroczeniu zadanej kwoty, a Play najprawdopodobniej nie.

  • 43. Data: 2010-12-28 17:29:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 14:52:13 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Miałeś po prostu szczęscie :-)

    Hm, lacznie to pare godzin byl wlaczony - moze cos dodali ze przez
    modem to nie probuj sciagac ?

    J.

  • 44. Data: 2010-12-28 17:39:29
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-12-27 17:34, Marek Dyjor pisze:

    > a jaką mają gwarancję że im zapłacisz, gdy na pozostałych telefonach
    > nabijesz np 5000 zł?
    >
    > i jakimi sposobami ściągną tę forsę jak sie okaże że nie masz pieniążków
    > na zapłatę takich rachunków.?

    a mnie zastanawia co za debilem trzeba byc by nie kupic pakietu
    internetowego wiedzac ze tyle sie nabija (zakladajac ze mial podglad i
    wiedzial w miedzyczasie ile sie nalicza)

  • 45. Data: 2010-12-28 17:51:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Dec 2010 23:48:56 +0100, Kris wrote:
    >niby ich utrzymujemy placimy a pozniej klienta kopna w dupe
    >zaplac nam drugie tyle bo jestes los i wg nas pierwsze tyle natlukles bos
    >glupi

    Nie badz glupi los, nie daj sie :-)

    Powiedz ze zadnej glupiej kaucji placil nie bedziesz, ale reklamacje
    zglaszasz bo telefon nie dziala.
    I niech szybko naprawia, bo przeciez nie bedziesz w sieci, ktorej
    naprawa banalnej usterki zajmuje ponad 3h, rozumiem - powodz, wichura,
    ale skoro to tylko kwestia konfiguracji, to trzeba usiasc i
    konfigurowac - przeciez nie mozna byc pol dnia bez telefonu.

    A fakture zaplacisz jak korekte przysla za okres usterki, przeciez nie
    bedziedzie sobie w dwie strony przelewali :-P

    J.

  • 46. Data: 2010-12-28 20:56:27
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-12-27 14:48:41 +0100, "Kris" <n...@w...pl> said:

    > kupilem kolejna aktywacje

    Mazeltov!

    > i poszelalem z internetem

    Twoja sprawa.

    > trudno wyszlo nabilo do zaplaty ponad 1 tys
    >
    > ale play zablokowal mi moje 2 numery i niemoge z nich kozystac

    Słusznie. Kozystanie jest wprawdzie niepenalizowane, ale zakazane.

    > malo tego chca odemnie kaucji na 1tys zlotych ktore pewnie odzyskam po
    > zakonczeniu umowy

    Tak - o ile nie narobisz długów.

    > place wiec wymagam,

    Skoro płacisz, to wszystko OK.

    > wiec dlaczego zablokowali mi dostep do uslug za ktore place ?

    Bo jesteś bogaty, ale za to dyslektyk.
    (podpisałeś regulamin? to go może przeczytaj? powoli?)

    > poczytalem sobie troche o kaucji i polityce firmy

    I co wyczytałeś?

    > , co mam zrobic by odblokowali mi polaczenia?

    A o czym czytałeś i gdzie?
    Bo wszystko masz w regulaminie.

    > oczywiscie o zaplecia kaucji i ich widzimisie nie ma najmniejszej mowy

    No, to po sprawie.
    Kupujesz dwa nowe numery u innego operatora, podpisujesz umowę bez
    czytania i za jakiś czas wracasz tu z identycznym problemem.

    > aktywacja byla prezentem na swieta

    Używasz cudzych prezentów, czy sam sobie je robisz?

    > i teraz patrza na mnie jak na idiote, bo nie dziala

    Kto patrzą?

    > czy to nie jest jakas klauzula niedozwolona wobec klienta ktory placi a
    > blokuja mu dostep do uslug ?

    Nie.

    --
    Bydlę

  • 47. Data: 2010-12-28 21:31:09
    Od: z <z...@g...pl>

    Bydlę pisze:

    > Nie.

    Czytałeś post Arka (wyżej-niżej)?

    "UOKiK uznał takie działanie - już prawomocnie - za naruszanie praw
    konsumentów."

    UOKiK coś może-znaczy czy nie? Masz wiedzę to się podziel konkrety proszę.

  • 48. Data: 2010-12-28 21:45:55
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Operator nie moze zaprzestac swiadczenia uslugi przed wezwaniem do zaplaty:

    28 kwietnia 2010 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za
    niezgodny z prawem zapis, który pozwala operatorowi rozwiązać z klientem
    umowę ze skutkiem natychmiastowym, bez zachowania okresu wypowiedzenia,
    w przypadku, gdy abonent zalega z płatnościami. Ponadto operator
    komórkowy nie może zawiesić świadczenia usług telekomunikacyjnych bez
    odszkodowania w przypadku nieuregulowania przez abonenta rachunków za
    świadczenie usług telekomunikacyjnych. Przedsiębiorca, będący operatorem
    powinien najpierw zawiadomić abonenta o zaległościach, wysyłając
    jednocześnie do zapłaty i wyznaczyć dodatkowy termin na spłatę
    zobowiązań. Dopiero w chwili, gdy tego rodzaju ostrzeżenie nie odniesie
    skutku, operator będzie mógł zgodnie z prawem rozwiązać umowę z
    nierzetelnym konsumentem.

    Niedozwoloną klauzulą są także postanowienia, w myśl których operator
    może według własnej woli rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym,
    bez zachowania wypowiedzenia. To samo dotyczy postanowień które dają
    operatorowi możliwość zawieszenia świadczenia usług bez odszkodowania w
    przypadku działania klienta na jego szkodę lub korzystania z usługi
    niezgodnie z prawem lub umową.

    Niedozwolony jest także zapis dający operatorowi prawo do naliczania
    opłat związanych zpowiadamianiem abonenta o istniejących zaległościach w
    opłatach, ustawowych odsetek karnych, oraz kosztów za ponowne przyłączenie.

  • 49. Data: 2010-12-28 22:21:27
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    >W dniu 2010-12-27 14:48, Kris pisze:
    > [..]
    >
    > UOKiK uznał takie działanie - już prawomocnie - za naruszanie praw
    > konsumentów.

    dokladnie place i wymagam
    niebawem do kazdego psa bedzie trzeba wplacac kaucje bo moze pogrysc
    albo kupe po nim nie sprzatam

    zreszta placmy wszytskim kaucje, do us, ZUS, DO KAZDEJ UMOWY SAT
    bo przeciez mozemy z VOd wwypozyczyc za duzo

    dajmy kazdemu nasza gotowke, wyczyscmy sobie konta do 000000000
    a oni po 2 latach oddadza nam to bez procentu

  • 50. Data: 2010-12-28 22:23:52
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > związanych zpowiadamianiem abonenta o istniejących zaległościach w
    > opłatach, ustawowych odsetek karnych, oraz kosztów za ponowne

    a gdzie tu mowa o kaucji ?