  • 21. Data: 2009-02-16 23:18:45
    Temat: Re: Odp: Płatność za mieszkanie???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009, Kocureq wrote:

    > Znaczy, idziecie do notariusza, kupujący zleca przelew, następnie czekacie
    > tam do następnej sesji Elixir, aż sprzedający zobaczy kasę na swoim rachunku?

    Wiesz co, normalnie to człowiek patrzy w jakim banku ma konto odbiorca.
    Czas reakcji w tym samym banku internetowym zwyczajowo jest <1 minuty.
    No chyba że ktoś idzie 10. 15. (ZUS) albo 25. (VAT) to może być minutę
    dłużej :>
    I nie, nie "cofniesz".

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-02-17 17:32:58
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    cef pisze:

    > Czytaj wszystkie odpowiedzi ;-)
    > Już ktos tam pisał, że opłaca się założyć w tym samym banku
    > i tak, żeby były przelewy online.

    ktoś-tam pisał, ale ja nie temu komuś-tam odpisuję :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 23. Data: 2009-02-17 18:37:42
    Temat: Re: Płatność za mieszkanie???
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Strona umowy z chwilą złożenia podpisów ma prawo domniemywać, że umowa została
    zawarta.

    > BTW przypadku lokalu spółdzielczego można podpisać umowę warunkową.
    > JaC
    >

    > -----

    Odpowiedź: bo zakłóca naturalną kolejność czytania.
    Pytanie: dlaczego?
    Odpowiedź: odpowiadanie nad cytatami.
    Pytanie: co jest najbardziej denerwujące w usenecie?

  • 24. Data: 2009-02-19 01:01:08
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Myślę, że jednak najbezpieczniejszą formą będzie, jak to już ktos opisywał,
    czek imienny potwierdzony przez bank. MSZ zapewnia ona wieksze
    bezpieczeństwo niz transakcja on-line obserwowana.
    1.idziesz wraz ze sprzedającym do swojego banku i tam wystawiasz na jego
    nazwisko czek na kwotę zapłaty za mieszkanie, który nastepnie bank
    potwierdza do tej wysokości, blokujac jednoczesnie odpowiednie środki na
    Twoim koncie. Czek ten trzymasz w bezpiecznym miejscu!;-) Wazny jest on 2
    tygodnie, 3wiec jesli z transakcji nici najpóźniej po tym czasie srodki będa
    zwolnione . Oczywiście Po prawdzie sprzedający w zasadzie z Twojego punktu
    widzenia nie musi Ci w opisywanym wystawianiu asystować, ale lepiej zeby był
    przy tym, bo ma wtedy pewność, że nikt go nie próbuje oszukać, ze czek jest
    autentyczny a i przy okazji wypyta się tam, co to wszystko znaczy i będzie
    spokojniejszy. Dla jego dobra dobrze też byłoby, aby w tym samym banku tez
    konto sobie załozył, bo wówczas predzej, po transakcji, a sciślej po
    złożeniu czeku bedzie miec dostęp do pieniędzy.
    2. Notariuszowi przed sporzadzeniem aktu podajesz dane wystawionego czeku
    (bank, data, numer, albo dajesz mu jego ksero) i on wpisuje do aktu, ze
    zapłate dokonano w tej formie takim własnie czekiem.
    3. Gdy sprzedajacy podpisze akt sprzedaży wreczasz mu ten czek, który on
    przedstawia w banku i na tej podstawie bank przelewa z Twojego konta
    zablokowane środki na jego konto.
    Praktycznie nie widzę mozliwości oszustwa, bo z jednej strony tylko on może
    go zrealizowac, a z drugiej strony dostanie go do rąk dopiero po podpisaniu
    aktu sprzedaży;-)

    Wbrew pozorom operacja szybka i łatwa, kiedyś regularnie w ten sposób
    płaciłem bardzo wysokie kwoty tytułem cła gdy prowadziłem DG

    p47

  • 25. Data: 2009-02-19 01:51:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p47 wrote:
    > Praktycznie nie widzę mozliwości oszustwa

    pod warunkiem, ze czek nie jest lewy.
    Niekoniecznie musisz dostać do ręki to co bank wystawił (o ile cokolwiek).

  • 26. Data: 2009-02-19 16:32:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > pod warunkiem, ze czek nie jest lewy.
    > Niekoniecznie musisz dostać do ręki to co bank wystawił (o ile
    > cokolwiek).

    Czek wystawia właściciel rachunku, a nie bank. jest to polecenie dla banku,
    by wypłacił środki osobie w czeku wymienionej (albo okazicielowi).

  • 27. Data: 2009-02-19 18:17:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Czek wystawia właściciel rachunku, a nie bank.

    Ale to bank potwierdza czek.
    I dowcip w tym, że czek który dostajesz do ręki może być zwykłym nic nie
    wartym świstkiem papieru.
    Nawet jeśli widziałeś czek na własne oczy, to niekoniecznie ten sam czek
    musisz dostać u notariusza.

  • 28. Data: 2009-02-19 18:45:44
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    > wartym świstkiem papieru.
    > Nawet jeśli widziałeś czek na własne oczy, to niekoniecznie ten sam czek

    zapomniales tez ostrzec, że płatnośc gotówką tez jest niebezpieczna,- mogą
    byc sfałszowane banknoty, przelew teoretycznie on-line zostać np odtwarzany
    z CD, a notariusz byc przekupiony, albo jest bratem ciotecznym
    sprzedającego;-))

    Każdą rzecz mozna sprowadzić do absurdu...

    p47

  • 29. Data: 2009-02-19 18:49:55
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprzedającego;-))
    >
    > Każdą rzecz mozna sprowadzić do absurdu...

    A powazniej,- gdyby kupujacy wręczył fałszywy czek to bank by go przy próbie
    realizacji przez sprzedającego oczywiscie zakwestionował i transakcja
    sprzedazy okazała sie NIEWAŻNA, bo kupujący nie otrzymałby naleznej zapłaty
    tak, jak to w akcie sprzedazy zapisano!

    p47

  • 30. Data: 2009-02-19 21:11:32
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>