  • 51. Data: 2010-07-26 06:41:31
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > U mnie jeden sklep na osiedlu akceptuje karty od 20zł. Istnieje jednak
    > możliwość zapłaty niższej kwoty, ale wtedy doliczana jest opłata 0,30zł.
    > Mi takie rozwiązanie się podoba - jak nie mam gotówki przy sobie to wolę
    > dopłacić te 30 groszy i zapłacić kartą. Przynajmniej się nikt nie krzywi
    > jak płacę 5zł (co ma miejsce w większości małych sklepów).

    Ee yy .. czemu zapłaty gotówkowe nie są obciążone taką opłatą ?

  • 52. Data: 2010-07-26 06:44:02
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com>

> [...]
    > porządku nie zrobił.
    > Wydawcy kart zależy na prowizjach- z tego żyją, więc powinni być
    > zainteresowani w likwidacji ograniczeń.
    > Zawsze trąbiono w periodykach: zgłoś przypadek ograniczenia w banku, który
    > ci wydał kartę.
    > A pobieranie jakichkolwiek opłat za transakcje kartą to już jest skandal.
    > Mam po to kartę,żeby nią płacić w KAŻDYM sklepie, który ją honoruje.Bez
    > żadnych dopłat.
    >
    > Kiedyś sklepikarze się tłumaczyli tak: prowizja do 4%, do tego połączenie
    > z netem, to impuls TEPSowy za 3 minuty, więc niemal dokładają do interesu

    Samo wynajęcie terminala kosztuje.

  • 53. Data: 2010-07-26 07:08:24
    Od: "Dawid" <d...@s...net>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > No właśnie - czy sklepy mają prawo wyznaczać MIN przy płatności kartą?
    > Czy jest jakiś konkretny przepis na opornych sklepikarzy?

    Powód jest prosty własicicel sklepiku placic prowizje od kazdej tranzakcji,
    wiec jesli ktos kupuje ponizej jakiejs kwoty to on musi zapłacic minimalna
    kwote prowizji a nie % dlatego jest limit !!!

  • 54. Data: 2010-07-26 07:08:33
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Nie mam nic przeciwko temu.
    > Chyba, ze chcesz kupic.
    > Skoro wiesz, ze sklep nie akceptuje płatnosci karta, a chcesz cos tam
    > kupic, to co za problem, zeby te 10 zl po prostu miec.

    No chyba taki sam jak by te płatności akceptować :-)

    > Po za tym naprawde nie masz nic innego do kupienia, zeby bylo wiecej niz
    > 10 zl? To chyba nie jest astronomiczna kwota.

    Ale po co mam kupować więcej jak chcę mniej ? Czemu w ogóle miałbym
    zastanawiać się ile akurat zebrało się w koszyku ?! Te opłaty za transakcje
    kartowe czy alternatywnie rabaty za gotówkowe z podawaniem ceny z rabatem
    ... to nie jest normalne płacenie.

    > Oczywiscie jak ci nie zalezy, a sklepowi tez to bedzie tak jak napisales.
    > Sklep nie sprzeda klient nie kupi.

    No i właśnie w tym duchu nie bardzo rozumiem te wyzwiska. Klient może sobie
    chcieć tak elementarną rzecz jak możliwość zapłaty kartą, w tym akceptowania
    zapłat mniejszej wartości. A że sklep może ich nie realizować to tylko powód
    by ten klient właśnie do tego sklepu uparcie chodził, by sklep wiedział, że
    takie zapłaty są potrzebne klientowi. :-)

  • 55. Data: 2010-07-26 07:29:48
    Od: <s...@a...pl>

    > A to akurat jest niezgodne z prawem.

    Bo? Czy jest prawny zakaz wprodzenia opłaty za "obsługę płatności kartą
    płatniczą"? Wydaje mi sie, że nie. Być może jest taki zapis w umowie z
    operatorem terminala, ale to nie jest prawo, tylko umowa między dwoma
    podmiotami.

  • 56. Data: 2010-07-26 08:03:57
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > W każdym razie informacja o takich warunkach płatności powinna być
    > uwidoczniona w sposób nie budzący wątpliwości aby nie powodować konfuzji
    > przy kasie.

    Płatność kartą to w wielu miejscach nie jest default, a raczej dodatek. Tak
    samo jest z limitem kwotowym. Równie dobrze mógłbyś żądać wyraźnej
    informacji, że sklep nie przyjmuje walut obcych :> A nawet jeśli ma się
    jakiekolwiek wątpliwości, to wystarczy grzecznie spytać, zanim zrobi się
    zakupy czy skorzysta z usług. Bardzo ułatwia życie.

    > Tak nakazuje przyzwoitość i dobry obyczaj

    O właśnie. Ale czego wymagać od tępego buca.

    K.

  • 57. Data: 2010-07-26 08:10:52
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Dawid" <d...@s...net>

    > Powód jest prosty własicicel sklepiku placic prowizje od kazdej
    > tranzakcji, wiec jesli ktos kupuje ponizej jakiejs kwoty to on musi
    > zapłacic minimalna kwote prowizji a nie % dlatego jest limit !!!

    No tak, a powód dla którego klient chce płacić kartą jest taki, że ona służy
    do wykonywania płatności

  • 58. Data: 2010-07-26 08:12:17
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Ale po co mam kupować więcej jak chcę mniej ?

    A dlaczego masz kupować w tym akurat sklepie?
    Kupuj tam, gdzie akceptują kartę nawet przy kwocie 1 zł.

    > A że sklep może ich nie realizować to tylko powód by ten klient właśnie
    > do tego sklepu uparcie chodził, by sklep wiedział, że takie zapłaty są
    > potrzebne klientowi. :-)

    Ale to klient się tylko nawkurza, a sklep będzie miał to w nosie :)

    Pozdr.
    K.

  • 59. Data: 2010-07-26 08:15:24
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał

> [...]
    > płatniczą"? Wydaje mi sie, że nie. Być może jest taki zapis w umowie z
    > operatorem terminala, ale to nie jest prawo, tylko umowa między dwoma

    A czy jest zakaz wprowadzenia opłaty za jazdę sprzedawcy do banku w celu
    wymiany tony bilonu na banknoty w sytuacji, gdy klient zapłaci samymi
    groszówkami za towar wart 500 zł?

    Pozdr.
    K.

  • 60. Data: 2010-07-26 08:21:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > jakiekolwiek wątpliwości, to wystarczy grzecznie spytać, zanim zrobi się
    > zakupy czy skorzysta z usług. Bardzo ułatwia życie.

    Nie tu raczej jest inny problem, jest informacja, że przyjmuje waluty
    obce (informacja, akceptacji określonych kart), a przy kasie dowiadujesz
    się, że i owszem przyjmuje, ale tylko dolary (płatność tylko powyżej
    pewnej kwoty).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl