  • 81. Data: 2007-12-17 21:24:55
    Temat: Re: Płatność kartą płatniczną
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > "Art. 71. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje,
    > skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie
    > wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy."
    >
    > Plakietka jest wlasnie inna informacja.
    >
    > Oferta sprzedazy:
    > "Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    > oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży".

    Operację kopiuj-i-wklej już opanowałeś. Teraz spróbuj przeczytać to, co
    cytujesz. I zrozumieć.

  • 82. Data: 2007-12-17 21:25:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Podaj podstawe prawna, ze naklejka ze znaczkiem visa jest oferta sprzedazy.

    543KC

  • 83. Data: 2007-12-17 22:36:26
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 22:25:18 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > 543KC

    Czyli to co cytowalem:
    "Art. 543. Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na widok publiczny z
    oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży."

    W ktorym miejscu takiej plakietki jest oznaczona cena?
    Slucham...

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 84. Data: 2007-12-17 22:45:15
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 22:24:55 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Teraz spróbuj przeczytać to, co
    > cytujesz. I zrozumieć.

    Teraz sprobuj przeczytac co zacytowalem. I zrozumiec.

  • 85. Data: 2007-12-18 07:22:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    [...]

    > To twoje urojenia.

    Otóż nie. Najwyraźniej jakaś nalepko-oferta przesłanian Ci pełen obraz.
    Sugeruję odkleić ;P

    j.

  • 86. Data: 2007-12-18 07:23:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

> [...]
    > oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży."
    >
    > W ktorym miejscu takiej plakietki jest oznaczona cena?

    Może Andrzejowi chodzi o sklep z plakietkami? ;P

    j.

  • 87. Data: 2007-12-18 09:27:35
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    > wykażesz że nie jest ofertą? bo kc nie posługuje się pojęciem oferty
    > handlowej

    Myślę, że informacja co do sposobu zapłaty nie jest ofertą handlową.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 88. Data: 2007-12-18 10:48:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Myślę, że informacja co do sposobu zapłaty nie jest ofertą handlową.

    Dokładnie tak. Naciągnę: Ofertą byłoby naklejenie znaczka VISY na
    konkretnym towarze, tuż obok jego ceny :)

    j.

  • 89. Data: 2007-12-18 22:04:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał w
    wiadomości news:fk83q7$as8$2@inews.gazeta.pl...

    > Myślę, że informacja co do sposobu zapłaty nie jest ofertą handlową.

    Jest bez wątpienia ofertą przyjęcia należności przy pomocy karty
    płatniczej.

  • 90. Data: 2007-12-18 22:32:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Podaj podstawe prawna, ze naklejka ze znaczkiem visa jest oferta sprzedazy.

    Oferta sprzedazy jest towar znajdujacy sie w sklepie, natomiast
    najklejajac na drzwiach naklejke z wizerunkami akceptowanych karta
    akceptant oznacza miejsce, w którym prowadzi działalność, w sposób
    umożliwiający jednoznaczne określenie, przy użyciu jakich
    elektronicznych instrumentów płatniczych można dokonywać u niego
    operacji (reguluje to odpowiednia ustawa).

    W zwiazku z tym sprzedawca nie ma prawa odmowic sprzedazy towaru w
    momencie gdy chcemy zaplacic karta, nawet jesli sobie przy kasie wywiesi
    karteczke ze platnosc karta od kwoty 50 zl. Taka karteczka ma w tym
    momencie taka sama moc prawna co napis "reklamacji po odejsciu od kasy
    nie uwzglednia sie".

    Co innego gdyby informacja o kwocie minimalnej widniala przy wejsciu do
    sklepu, obok wizerunkow kart. Wtedy mozna przyjac ze taka informacja
    jest wiazaca.

    Jacek