  • 41. Data: 2011-08-12 09:09:57
    Temat: Re: Płaca 5zł/h
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 10 Aug 2011 14:49:02 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

    > Rentowność w branży spożywczej jest poniżej 10%.
    >
    > Dla przykładu za rok 2009:
    > http://www.parkiet.com/galeria/29,1,1034162.html
    >
    > I policz ile to jest tych krociowych zysków przy założeniu dziennego
    > utargu w wysokości (~3000 zł netto - dla małego sklepu nie ulokowanego
    > w centrum dużego miasta to sporo), nawet jeśli sklep jest otwarty
    > przez cały miesiąc, dzień w dzień.

    No to liczymy wedle twoich założeń:
    26 dni (bez niedziel): 26 * 3000zł = 78 000
    Więc mamy obrót 78 000.
    10% twojej rentowności daje nam 7 800,00zł
    i to w sklepiku an "pipidówie" jak sam to określiłeś.
    To jest *RENTOWNOŚĆ* a nie marża, nie trzeba z tego odliczać KUP ani innych
    związanych.
    Więc ..... masz zajebistych "biedaków" :)))
    Chciałbym mieć "taki problem z niską rentownością na poziomie 7800zł
    miesięcznie" :)))
    Przeciętny polak musi na ich miesięczną rentowność pracować ... siedem
    miesięcy.
    TO BARDZO ŁADNA KASA NAWET W PORÓWNANIU Z KRAJAMI ZACHODNIMI!!

  • 42. Data: 2011-08-12 09:17:32
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 07:17:46 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Otwarcie firmy produkcyjnej czy usługowej zatrudniającej kilkunastu
    > pracowników, to konieczność inwestycji idącej w miliony.

    I po to wprowadzono "jedno okienko" by polacy masowo otwierali takie firmy
    "za miliony" :)))))
    masaj, ty ^&^%^&& mówisz o PRZEDSIĘBIORSTWACH a nie zakładach/firmach.

    > Wyobraź sobie że np. na stworzenie firmy trzeba 3 mln pln.

    Tak, i te kilka tysięcy "firm" które powstają co roku dysponuje tymi
    milionami na "rozruch" :))))))))))))))))))))

    > Te 3 mln pln ulokowane na zwykłej lokacie dadzą po opodatkowaniu
    > spokojnie 150 tysięcy rocznie, czyli 12k miesięcznie.
    >
    > Bez żadnego ryzyka bankructwa, leżąc brzuchem do góry.

    To się nazywa rentierstwo :)
    Na to stać osoby które już zdobyły kapitał, np. na giełdzie i chcą teraz
    coś "stabilnego" :))
    Jest ot BARDZO NIELICZNA grupa społeczeństwa :)))

  • 43. Data: 2011-08-12 09:20:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-12, Kamil <a...@a...com> wrote:

    [...]

    > No to liczymy wedle twoich założeń:
    > 26 dni (bez niedziel): 26 * 3000zł = 78 000
    > Więc mamy obrót 78 000.
    > 10% twojej rentowności daje nam 7 800,00zł

    Masz problemy z czytaniem, czy nie rozumiesz słowa "poniżej"?
    Na wykresie który przedstawiłem masz realne wartości ogłoszone przez GUS.
    Licz.

    > i to w sklepiku an "pipidówie" jak sam to określiłeś.

    Nieprawda.

    > To jest *RENTOWNOŚĆ* a nie marża, nie trzeba z tego odliczać KUP ani innych
    > związanych. Więc ..... masz zajebistych "biedaków" :)))

    Jak się fałszuje cudze wypowiedzi to można wszystko wcisnąć.
    Idź na polityka.

    > Chciałbym mieć "taki problem z niską rentownością na poziomie 7800zł
    > miesięcznie" :)))

    To zakładaj sklep i miej takie krociowe zyski, skoro to taki szał.

    > Przeciętny polak musi na ich miesięczną rentowność pracować ... siedem
    > miesięcy.

    A to oczywiście bujda na resorach.
    Wynagrodzenie minimalne nie jest wynagrodzeniem przeciętnym.

    > TO BARDZO ŁADNA KASA NAWET W PORÓWNANIU Z KRAJAMI ZACHODNIMI!!

    Nie zgadzam się.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 44. Data: 2011-08-12 18:47:23
    Temat: Re: [OT]Re: Płaca 5zł/h
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 07:46:20 +0200, emeryt zatrybił (a):
    /.../
    > Ale myślę, że to nijak już się ma to tematu wątku, więc z mojej strony
    > EOT.

    Ależ się ma więc skąd EOT.

    Weźmy te 3 miliony złożone masajowo na 5%. 150 000 zł rocznie dostanie
    czyli po 20 latach zostanie z tymi 3 milionami osłabionymi inflacją i 3-
    ema które dostał.
    Zakładając firmę tak naprawdę istotne jest, za ile ją sprzeda po 20
    latach. Jeśli za np. 10 milionów to przez te lata mógłby nie dostawać nic
    i tak by na swoje wyszedł.

  • 45. Data: 2011-08-13 06:58:57
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Odezwał się BCC, Lewiatan i KPP :)))
    > Dupcys jak mały kaziu po dużym piwie :)))
    > Dziwnym trafem, jakoś po każdorazowym "podniesieniu" płacy minimalnej, ani
    > nie wzrosło bezrobocie, ani nie nastapiły żadne inne katastrofy które
    > rozsiewają powyższe organizacje. Dodajmy do tego, że utrzymują się one i
    > istnieją dzięki...składkom płaconym przez pracodawców na ich rzecz :))))))
    > Więc cóż innego mogą one głosić, jak nie popelinę?

    Należy jeszcze uwzglednić że dla międzynarodowych koncernów które decydują w
    Polsce o wielu rzeczach tania siła robocza to podstawowy element decydujący
    o tym jak dużo można "strzyżc" polaków. Każda podwyżka płacy mnimalnej,
    zmiejszenie różnicy w stosunku do płacy minimalnej w "starej" europie to
    straszny cios dla koncernów. Zrobią one wszystko aby do tego nie dopuścić,
    włącznie z opłaceniem całej zgrai troli którzy będą przekonywać w internecie
    jak to niedobrze.

  • 46. Data: 2011-08-15 08:07:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-13 08:58, Danusia pisze:
> [...]
    > włącznie z opłaceniem całej zgrai troli którzy będą przekonywać w internecie

    Dziwne, że najprostsze rozwiązania (zaprzestanie zatrudniania,
    przeniesienie się na inne rynki = wzrost bezrobocia), nie przyjdą Ci do
    głowy, Danusiu.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2011-08-15 08:59:17
    Od: "emeryt" <e...@o...pl>

    > Dziwne, że najprostsze rozwiązania (zaprzestanie zatrudniania,
    > przeniesienie się na inne rynki = wzrost bezrobocia), nie przyjdą Ci do
    > głowy, Danusiu.

    W mojej opinii, trochę masz racji, trochę nie.
    Owszem, duże firmy mogą przenieść produkcję w inne miejsca.
    Jeżeli tylko płaca minimalna miała by decydować, to uzsadnione wydawaje
    się, przeniesienie koncernów do najbiedniejszych krajów, gdzie ludzie
    pracują za dolara cały tydzień - ten $1 jest wydumany, chodzi mi o idee,
    pracy za skrajnie niskie pieniądze. Owszem wiele firm przenoszonych jest do
    Azji, ale IMHO całego przemysłu tam nie przesniesiesz - jest jeszcze koleny
    aspekt, jakość produkcji.
    Jednak to wydaje się nie być czarno-białe.

    Weźmy np. DELLa - duży koncern do niedawna produkujący na terenie
    Irlandii obecnie przenoszony/przeniesiony - nie śledziłem losów - do Polski.

    Jakoś przez wiele lat w Irlandii udało się zatrzymać tą firmę. Mieli
    ulgi podatkowe a jednak minimalne wynagrodzenie w tym kraju należy
    do jednego z najwyższych w europie.
    Tak, że kwestia minimalnej płacy, zapewne jest tutaj ważna, jednak wydaje
    się, że nie tutaj leży główny problem.

    W moim przekonaniu, najważniejsze jest zminimalizowanie podatków
    płaconych przez pracodawców/koncerny na rzecz podniesienia płacy
    minimalnej. Państwo i tak dostanie w podatkach, część tych "straconych"
    pieniędzy, właśnie od pracowników - dodatkowo odciąży się budżet Państwa
    redukcją wypłat świadczeń przedemerytalnych (zdrowy psychicznie człowiek,
    mając
    w miarę stabilną pracę i w miarę godne pieniądze, nie będzie chciał
    rezygnować
    z pracy zawodowej, nawet jeżeli może iść na wcześniejsze świadczenia
    przedemerytalne),
    "rentowych", zasiłki dla bezrobotnych, no i pomocy socjalnej.

    Pozdrawiam
    E.

  • 48. Data: 2011-08-15 16:13:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Dziwne, że najprostsze rozwiązania (zaprzestanie zatrudniania,
    > przeniesienie się na inne rynki = wzrost bezrobocia), nie przyjdą Ci do
    > głowy, Danusiu.

    W samej Unii już jest niewiele krajów, do których można przenieść
    produkcję, bo za "chwilę" okaże się że koszty pracy są za duże w całej
    Wspólnocie.
    Przenoszenie poza Unię też niewiele da, bo koncerny nadal chcą tu
    sprzedawać, ale towary będą obciążone cłem i akcyzą, co podwyższy ich
    koszt i spowoduje spadek zainteresowania.