  • 1. Data: 2004-10-17 19:24:25
    Temat: Piramida finansowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przypominam sobie, że było orzeczenie bodaj Sądu najwyższego stwierdzające,
    że klasyczna piramida finansowa to oszustwo. nie ma ktoś treści albo bodaj
    namiarów? Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2004-10-17 20:08:59
    Temat: Re: Piramida finansowa
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Przypominam sobie, że było orzeczenie bodaj Sądu najwyższego stwierdzające,
    > że klasyczna piramida finansowa to oszustwo. nie ma ktoś treści albo bodaj
    > namiarów? Z góry dziękuję.

    mnie sie przypomina tylko ustawa, ktora zabrania tworzenia takich
    systemow :)

  • 3. Data: 2004-10-18 08:54:38
    Od: "Miroslaw Szejduk" <s...@o...pl>

    Ustawa ustawą ale np. w Lublinie systemy argentynskie nadal dzialaja tylko
    pozmieniali nazwy/regulaminy i pewnie jakies wykorzystali kruczki w prawie.
    Tak dochodowy biznes nie mogl upasc z powodu jakiejs ustawy.

    Mirek

  • 4. Data: 2004-10-18 11:55:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Miroslaw Szejduk wrote:

    >+ Ustawa ustawą ale np. w Lublinie systemy argentynskie nadal dzialaja

    Moment, chwila.
    A co ma PIRAMIDA do SYSTEMU nazywanemu ARGENTYŃSKIM ???

    Coś co z samej zasady działania MUSI się zawalić - do całkiem
    sprawnego w warunkach dużej inflacji systemu kredytowego który
    JEDYNIE bywa wykorzystywany jako płaszczyk przez oszustów
    pospolitych w pewnym kraju w którym ludzie już (niestety ?)
    o "efektach" inflacji lekko zapomnieli ?

    Wrrrr... !

    Jest ustawowy przepisa zabraniający "systemu argentyńskiego",
    było w gazetach jak wprowadzali. Nie pamiętam namiarów :(
    A przed "piramidą" to chroni... logika.
    Ale w kraju w którym nie trzeba matematyki do średniego
    wykształcenia.... cóż poradzić... - oczywiście POMIJAJĄC
    tych którzy ŚWIADOMIE pakują się w piramidę, wiedząc że
    kilka szczebli MOŻE "wyjść na swoje".
    Dzięki głupocie innych.
    Wtedy to jest po prostu gra losowa :>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-18 18:02:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@p...net.pl> napisał w wiadomości

    > mnie sie przypomina tylko ustawa, ktora zabrania tworzenia takich
    > systemow :)

    Ale to nie system argentyński. chodzi mi o klasyczną piramidkę. Czyli Ci
    poniżej dają temu wyżej po 10 zł i dostają od tych niżej po 10 zł itd. Na to
    chyba ustawy wprost nie ma. Robi się to z 286 kk.

  • 6. Data: 2004-10-18 18:08:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Jest ustawowy przepisa zabraniający "systemu argentyńskiego",
    > było w gazetach jak wprowadzali. Nie pamiętam namiarów :(

    Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Tam to dokleili.

    > A przed "piramidą" to chroni... logika.

    Osoba, której mam to udowodnić logiką się słabo posługuje i w tym rzecz. Dla
    mnie, dla Ciebie i wielu ludzi fakt, ze to oszustwo jest oczywisty. Dla niej
    nie. Pamiętam, że było orzeczenie sądu, ale go nie mogę znaleźć.