  • 11. Data: 2006-05-24 05:29:23
    Temat: Re: Pirackie programy
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 23 May 2006 11:37:58 +0200, Yusek napisał(a):

    > Obiło mi się o uszy, że kopie pirackie programów sprzed 1992 roku są
    > legalne. Co wy na to?

    Z tego co pamiętam to masz rację, ale... nie do końca :)
    Legalne są te kopie programów (i np. kasety kupowane na leżakach), których
    właścicielem stałeś się przed wejściem w życie znowelizowanej ustawy. Ale
    nie wolno Ci ich odsprzedawać i w ogóle wprowadzać w obrót.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 12. Data: 2006-05-24 05:30:59
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 23 May 2006 23:51:57 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Nawiasem mówiąc, to kod źródłowy tych gier mógłby stanowić
    > całkiem ciekawą lekturę.

    Tylko ilu "programistów" zrozumie teraz assembler ;)

    3mcie się.

  • 13. Data: 2006-05-24 13:01:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <u...@4...net>,
    "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> wrote:

    > Legalne są te kopie programów (i np. kasety kupowane na leżakach), których
    > właścicielem stałeś się przed wejściem w życie znowelizowanej ustawy. Ale
    > nie wolno Ci ich odsprzedawać i w ogóle wprowadzać w obrót.

    Też niezupełnie. Moim zdaniem legalne jest tylko posiadanie, używanie
    (oraz obrót) już nie.
    Najbardziej pasuje mi do tej sytuacji art. 127. 1. UoPAiPP:
    "Jeżeli rozpoczęte przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy
    korzystanie z utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu lub
    programu radiowego albo telewizyjnego było według przepisów
    dotychczasowych dozwolone, natomiast po tej dacie wymaga zezwolenia, to
    może być ono dokończone, pod warunkiem że uprawniony otrzymał stosowne
    wynagrodzenie."

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 14. Data: 2006-05-24 14:44:43
    Od: Arek <a...@e...pl>

    Użytkownik Jan Werbiński napisał:
    > No właśnie te dyskietki i kasety (!) z wyglądu są bardzo zabytkowe.
    > Szkoda kasować. :-)
    > Wydaje mi się, że gdybym to kopiował to łamię prawo, ale nagrane przed
    > wejściem prawa autorskiego dla programów są legal. Zostały legalnie
    > nabyte dawno temu na bazarze czy w sklepach komputerowych. Np działająca
    > do dziś chyba firma TAKT sprzedawała kasety do Commodore. Mam teraz
    > żądać odszkodowania od nich za wyprodukowanie pirata?

    Niestety dla Ciebie programy te są nie tylko nielegalne ale i pirackie,
    czyli grozi Ci odpowiedzialność karna za ich posiadanie.

    Abolicja była czasowa, co oczywiście jest totalnym absurdem jak to
    zauważyłeś.
    Aż strach posiadać jakieś taśmy - a nuż jest tam program a nie muzyka -
    lub inne stare nośniki jak dyskietki, kardridże itp. ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 15. Data: 2006-05-24 16:00:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-9946BC.15012724052006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

> [...]
    > dotychczasowych dozwolone, natomiast po tej dacie wymaga zezwolenia, to
    > może być ono dokończone, pod warunkiem że uprawniony otrzymał stosowne

    Co mam z nimi zrobić? Chcę zachować nośnik, jak skutecznie skasować
    zawartość dyskietki 5,25' jeżeli nie mogę uruchomić stacji dyskietek?
    Nie zamierzam niszczyć struktury dysku, tylko odnaleźć i skasować programy.
    Jest to niewykonalne.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2006-05-25 09:59:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e522db$sa9$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    > Co mam z nimi zrobić?

    Nie mam pojęcia. Wychodzi mi, że nabyłeś je nielegalnie - ale może o
    czymś nie wiem?

    Tyle że to już problem techniczny :)

    Ps. Dobry magnes powinien pomóc.

  • 17. Data: 2006-05-25 10:01:52
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e51rgv$c8r$1@inews.gazeta.pl>, Arek <a...@e...pl> wrote:

    > Aż strach posiadać jakieś taśmy - a nuż jest tam program a nie muzyka -
    > lub inne stare nośniki jak dyskietki, kardridże itp. ;)

    Ale posiadać wolno (jeżeli nabyte przed wejściem w życie ustawy) ;)

  • 18. Data: 2006-05-25 18:27:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> writes:

    [...]

    > Tylko ilu "programistów" zrozumie teraz assembler ;)

    Wszyscy.

  • 19. Data: 2006-05-25 21:03:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Ale posiadać wolno (jeżeli nabyte przed wejściem w życie ustawy) ;)

    Haha a kto pamięta jeszcze przegrywalnie płyt, gdzie można było za
    odpłatą nagrać płytkę z muzyką na kasetę? Mam jeszcze sporo takich
    kaset - mają przeszło 10 lat... - no i co? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 20. Data: 2006-05-25 21:32:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    [...]

    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||
    > [-> miejsce na Twoją reklamę, tylko 1 zł/doba za 1 linijkę <-]

    Jej, ktoś wpadł na ten sam pomysł, co ja 8-)