  • 21. Data: 2005-05-26 22:11:57
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Niestety, Windows jest permanentnie w stanie pre-alfa, kosztuje krocie i

    Przestań bredzić.
    Ile kosztuje tak naprawdę windows ?
    Raptem niecałe 400 zł netto w MOLP lub 600 zł OEM. Wg. ciebie jak znacząca
    jest to kwota nawet dla małej firmy, skoro byle pracownik bierze do ręki
    1500 - 2000 a z narzutami typu ZUS i podatek dochodowy drugie tyle. Czyli
    jeden windows kosztuje nas tyle co kilka dni (3-4) pracy przeciętnego i
    nisko opłacanego pracownika.

    pozdr.

  • 22. Data: 2005-05-26 22:40:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert wrote:

    > Przestań bredzić.

    Przestań toczyć pianę.

    > Ile kosztuje tak naprawdę windows ?
    > Raptem niecałe 400 zł netto w MOLP lub 600 zł OEM. Wg. ciebie jak znacząca
    > jest to kwota nawet dla małej firmy, skoro byle pracownik bierze do ręki

    Zapominasz o paru drobiazgach: np. o tym, że na te MOLPy czy OEMy
    sensownego wsparcia mieć nie będziesz, będziesz miał utrudnione wszelkie
    zmiany sprzętu, a o kosztach dodatkowych zabezpieczeń, koniecznych dla
    produktów M$, już nie wspomnę.

    Owszem, nie jest to jakaś kosmiczna suma, niemniej jednak podbije cenę
    stanowiska o zauważalny procent (zwłaszcza, jeśli ktoś nie funduje np.
    sekretarce super-duper procesora i mega-hiper akceleratora 3D).

    Tak na marginesie: czy pośrednie zmuszanie przez było nie było państowy
    urząd tych wszystkich firm do korzystania z 'jedynie słusznego' systemu
    nie podpada czasem pod jakiś paragraf?

    > 1500 - 2000 a z narzutami typu ZUS i podatek dochodowy drugie tyle. Czyli
    > jeden windows kosztuje nas tyle co kilka dni (3-4) pracy przeciętnego i
    > nisko opłacanego pracownika.

    Hmm... 3-4 dni? To na twojej planecie miesiąc ma ile dni? 12? ;->

    Tak na marginesie: skoro ten 'jedynie słuszny system' jest taki tani, to
    dlaczego ludzie w ogóle piraty instalują, hmm? Dla sportu?

  • 23. Data: 2005-05-27 06:03:08
    Od: CN <b...@h...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > (...)
    > Przestań toczyć pianę.

    Pańskie wypowiedzi jak zwykle nic nie wnoszą do tematu, panie Trolu.
    *PLONK*
    /CN

  • 24. Data: 2005-05-27 07:17:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jan Jefimik" <j...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Tworzy on tabelę z potrzebnymi danymi:
    > - datą zainstalowania
    > - wersją
    > - nazwą
    > - numerem licencji
    > - wszystkie upgrady
    >
    > Nic się nie ukryje, ponieważ program analizuje zapisy w
    > rejestrze windows pod odpowiednim kątem.
    A to wszystko jasne. Twórcy Gnome powoli wprowadzają ten
    kontrowercyjny pomysł z bazą ustawień żeby się dopasować.
    Dodzadzą pewnie w następnych wersjach info o programach pobierane
    z bazy rpm albo deb (Matko! Co z portage, co z portage?)
    i linuksy będą mogły spokojnie przechodzić kontrolę legalności ;)
    Tylko co pa-riscami? Tam jeszcze nie mam nawet linuksa (no testowy)

    NMSP

    --
    pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2005-05-27 07:17:55
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 07:17:49 +0000 (UTC),
    poreba <d...@p...com> screamed:
    > A to wszystko jasne. Tworcy Gnome powoli wprowadzaja ten
    > kontrowercyjny pomysl z baza ustawien zeby sie dopasowac.
    > Dodzadza pewnie w nastepnych wersjach info o programach pobierane
    > z bazy rpm albo deb (Matko! Co z portage, co z portage?)

    Tia. A mnie wyrosnie wtedy kaktus w dowolnie wybranym przez Ciebie
    miejscu.. (-;

    > i linuksy beda mogly spokojnie przechodzic kontrole legalnosci ;)
    > Tylko co pa-riscami? Tam jeszcze nie mam nawet linuksa (no testowy)

    E. Portu Debiana na hppa nie nazwalbym testowym.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 09:16:33 user up 10624 days, 21:11, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Isn't it strange, as soon as you're born you're dying?

  • 26. Data: 2005-05-27 08:58:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> niebacznie popelnil

    > E. Portu Debiana na hppa nie nazwalbym testowym.
    No postawiłem - testowo, ale dużo znasz produkcyjnych instalacji?
    Jak gdzieś stoi hp-ux zazwyczaj innych niż licencyjne powodów nie
    ma by go wymieniać.

    --
    pozdro
    poreba

  • 27. Data: 2005-05-27 10:44:50
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert" <r...@p...onet.pl> writes:

    > Przestań bredzić.
    > Ile kosztuje tak naprawdę windows ?

    Akurat jeśli chodzi o sprawę Płatnika i jego dostępność wyłącznie dla
    jednej platformy sprzętowo/programowej, to jest to kwestia bardziej
    zahaczająca o neutralność technologiczną instytucji państwowych,
    a mniej nie o pieniądze poszczególnych osób, które tego Windowsa
    muszą kupić.

    Gdyby napisali Płatnika w Javie, byłoby mniej problemów.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 28. Data: 2005-05-27 10:57:10
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [snap]

    > Tak na marginesie: czy pośrednie zmuszanie przez było nie było
    > państowy urząd tych wszystkich firm do korzystania z 'jedynie
    > słusznego' systemu nie podpada czasem pod jakiś paragraf?

    Może podpadać pod neutralność technologiczną państwa. Nawet jeśli
    nie ma na to paragrafu, to są odpowiednie dyrektywy UE.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 29. Data: 2005-05-27 10:57:41
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    CN <b...@h...com> writes:

    > Pańskie wypowiedzi jak zwykle nic nie wnoszą do tematu, panie Trolu.

    Nie znasz się na trollach :)

  • 30. Data: 2005-05-27 11:02:39
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    poreba <d...@p...com> writes:

    > "Jan Jefimik" <j...@g...pl> niebacznie popelnil

    > A to wszystko jasne. Twórcy Gnome powoli wprowadzają ten
    > kontrowercyjny pomysł z bazą ustawień żeby się dopasować.

    Tak, tylko w GNOME jest to zrobione sensownie. Baza ustawień
    to zwykłe drzewo katalogowe z plikami tekstowymi w formacie XML.

    > Dodzadzą pewnie w następnych wersjach info o programach pobierane
    > z bazy rpm albo deb (Matko! Co z portage, co z portage?)
    > i linuksy będą mogły spokojnie przechodzić kontrolę legalności ;)

    Systemy pakietów w linuksach są IMO o klasę jakości lepsze niż
    instalator Windows. Przykładowo, w każdym pakiecie jest informacja
    o licencji, na podstawie której są udostępniane pliki należące do tego
    pakietu -- o wiele wygodniejsze rozwiązanie niż wyskakujące podczas
    instalowania programu okienko tekstowe z licencją i przyciskami
    Accept/Deny.