-
1. Data: 2002-03-29 22:54:34
Temat: Pilne - prosze o pomoc
Od: "matjaw" <m...@w...pl>
pile bo licza sie godziny - w sobote firma jest czynna do 14 a potem bedzie
juz po ptakach.
Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos
innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu wady
w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu?
Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa 3
lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli zaraz
po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada
rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny) na
nowy.
pzdr
matjaw
-
2. Data: 2002-03-29 23:13:21
Temat: Re: Pilne - prosze o pomoc
Od: z...@p...onet.pl (Zagiel)
Możesz skorzystać z prawa rękojmi tylko że wtedy rezygnujesz z gwarancji!!.
Sprzedawca musi dokonać jak najszybszej naprawy czyli ma 14 dni roboczych
jeżeli nie zdąży musi dać nowy aparat tel. i w tym momencie nie użerasz się
z serwisem i z nie wiadomo jakimi terminami napraw.
Żagiel
----- Original Message -----
From: "matjaw" <m...@w...pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Friday, March 29, 2002 11:54 PM
Subject: Pilne - prosze o pomoc
> pile bo licza sie godziny - w sobote firma jest czynna do 14 a potem
bedzie
> juz po ptakach.
>
> Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos
> innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu
wady
> w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu?
>
> Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa
3
> lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli
zaraz
> po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada
> rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny)
na
> nowy.
>
> pzdr
>
> matjaw
>
>
--
Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo
-
3. Data: 2002-03-29 23:33:26
Temat: Re: Pilne - prosze o pomoc
Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
On Fri, 29 Mar 2002, matjaw wrote:
[...]
>+ Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos
>+ innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu wady
>+ w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu?
AFAIK nie.
>+ Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa 3
>+ lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli zaraz
>+ po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada
>+ rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny) na
>+ nowy.
MOŻE się zdarzyć, że dostawca sprzedawcy (hurtownik) daje taki
rodzaj rękojmi (nieoobowiązkowej !) owemu sprzedawcy - wtedy
jest szansa. Inaczej... marnie.
Pozdrowienia, Gotfryd
-
4. Data: 2002-03-30 11:00:22
Temat: Re: Pilne - prosze o pomoc
Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zagiel" <z...@p...onet.pl> napisał
> Możesz skorzystać z prawa rękojmi tylko
> że wtedy rezygnujesz z gwarancji!!.
> Sprzedawca musi dokonać jak najszybszej naprawy czyli ma 14 dni roboczych
1) Jakiej naprawy? Sprzedawca naprawia? Telefony?
Co do zasady mylisz się.
2) 14 dni roboczych, przy rękojmi? Mylisz się.
3) Za często się mylisz więc daruj sobie takie rady bo wprowadzasz w błąd.
-
5. Data: 2002-03-30 11:33:09
Temat: Re: Pilne - prosze o pomoc
Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
On Fri, 29 Mar 2002, matjaw wrote:
> Czy istnieje jakis przepis (wynikajacy z rękojmi, gwarancji czy czegos
> innego) zmuszajacy sprzedawce do wymienienia rzeczy na nowa po wykryciu wady
> w terminie 3 (lub ilus tam dni - po ilu maksymalnie dniach?) od zakupu?
Nie. Sprzedawca powinien uczynić to niezwłocznie, ale terminu zawitego nie
ma.
> Chodzi mi o to aby nie oddawac do naprawy gwarancyjnej co zapewnie potrwa 3
> lub wiecej tygodni - tylko zeby mi od reki (lub prawie od reki - czyli zaraz
> po udowodnieniu /czy tez uznaniu przez sprzedawce/ sprzedawcy, ze wada
> rzeczywiście istnieje) wymienili aparat (chodzi tu o aparat telefoniczny) na
> nowy.
W ramach rękojmi? Wątpię czy się uda.
--
Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)