  • 1. Data: 2005-05-21 22:47:09
    Temat: Pijalnia piwa na placu zabaw...
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Na rysunku pierwszym przedstawiam jedno z miejsc w moim mieście które
    wyglądało tak jeszcze 4 dni temu.
    Teraz przy spelunie (ohydna pijalnia) zaczęła się rozbudowa, właściciel
    wszedł i rozklapal ścieżkę (żwirową) i wszedł na plac zabaw, nawet
    rozebrał część ogrodzenia która go otaczała, tak jak na rysunku 2,
    chciałem wiedzieć czy tak można? Czy dzieci teraz będą musiały dzielić
    plac zabaw z pijalnia, miejscem gdzie będą leciały wulgaryzmy, a pijani
    ludzie będą oddawali mocz itp. ?

    http://img262.echo.cx/img262/7130/17df.jpg

    http://img286.echo.cx/img286/6849/24li1.jpg

  • 2. Data: 2005-05-21 23:05:31
    Temat: Re: Pijalnia piwa na placu zabaw...
    Od: scream <n...@p...pl>

    > chciałem wiedzieć czy tak można?

    skoro tak zrobil, to widocznie ma na to odpowiednie pozwolenia z urzedu
    gminy

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-05-21 23:12:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>
    napisał w wiadomości news:d6odpp$s6j$1@inews.gazeta.pl...

    Pytanie pierwsze, to do kogo należy ów teren. Zarówno ten pod pijalnią
    piwa, pod drogą, jak również pod placem zabaw. No i opisz co rozumiesz
    pod pojęciem placu zabaw, bo to szerokie z punktu widzenia prawa
    pojęcie. Jakieś tam boisko. Wyodrębnione miejsce do zabaw z przyrządami.
    polanka, na której dzieci się bawią. Ale o ile to nie jest obiekt
    sportowy, to w sumie nie ma ograniczeń w lokowaniu pijalni piwa.

  • 4. Data: 2005-05-21 23:24:09
    Od: ">>Galeon<<" <g...@W...pl.i.to.wytnij>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > Pytanie pierwsze, to do kogo należy ów teren. Zarówno ten pod pijalnią
    > piwa, pod drogą, jak również pod placem zabaw.

    Nie jestem w stanie tego stwierdzic w 100% ale chyba gminne tereny.
    (pijalnia chyba ma swoje?)

    > No i opisz co rozumiesz pod pojęciem placu zabaw, bo to szerokie z punktu widzenia
    prawa
    > pojęcie.

    Mialem fotke to wykasowale heh, hustawki, jakas tam piaskownica itp
    > Ale o ile to nie jest obiekt sportowy, to w sumie nie ma ograniczeń w lokowaniu
    pijalni piwa.

    Dziwnie to bedzie wygladalo, pijalnia piwa polaczona wlasciwie z
    miejscem gdzie bawia sie male dzieci. Myslalem, ze mona cos z tym zrobic
    ale widze, ze raczej nie. Plac zabaw (w przeciwieństwie np. do
    kościoła), nie jest miejscem, od którego należy izolować pijaków
    Ehhh..

  • 5. Data: 2005-05-21 23:53:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:d6ofv3$3ts$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > ale widze, ze raczej nie. Plac zabaw (w przeciwieństwie np. do
    > kościoła), nie jest miejscem, od którego należy izolować pijaków

    Z jednej strony może i dziwnie. Ale postaw się na miejscu właściciela
    tego lokalu. On pewnie z tego żyje. Ma zamknąć interes i umrzeć z głodu
    tylko dla tego, że obok bawią się dzieci? Najwięcej winy ponosi urząd
    gminy / miasta. Widać, że nikt nie poszedł i nie sprawdził w terenie, co
    tam jest, zanim gościowi wydali zezwolenie na sprzedaż alkoholu.

  • 6. Data: 2005-05-22 08:35:20
    Od: "YIY" <m...@p...onet.pl>

    > skoro tak zrobil, to widocznie ma na to odpowiednie pozwolenia z urzedu
    > gminy

    Jako że żyjemy w takim kraju a nie innym
    prawidłowa kolejność rozważań w jaki sposób
    właściciel knajpy tak zrobił powinna
    wyglądać tak:
    1. Właściciel ma gdzieś prawo i robi co chce
    bo ma nadzieję że inni myślą tak jak Ty i
    nikt się go nie będzie czepiał.
    2. Ma znajomości w urzędzie gminy , dzięki czemu
    wszystkie ewentualne skargi popłyną do Morza
    Bałtyckiego.
    3. Właściciel wiedział komu i ile należy
    "posmarować" żebo pozwolenie otrzymać
    i teraz można mu "skoczyć".
    4. Otrzymał legalnie pozwolenie , wykorzystując
    głupotę urzędników i ich brak wiedzy co do
    rozplanowania osiedla.

    Właśnie dlatego pojawiają się na grupie
    takie pytania , jakie zadał autor tego wątku.
    YIY

  • 7. Data: 2005-05-23 12:45:12
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    > Nie jestem w stanie tego stwierdzic w 100% ale chyba gminne tereny.
    > (pijalnia chyba ma swoje?)

    To warto sprawdzić.
    Szczególnie jeśli masz fotkę z wersją rozbudowaną, to można wysłać ją do
    gminy i zażądać wyjaśnień, jak do tego doszło i czy to jest legalne.

> [...]
    > ale widze, ze raczej nie. Plac zabaw (w przeciwieństwie np. do
    > kościoła), nie jest miejscem, od którego należy izolować pijaków

    Jeżeli nie chce Ci się chodzić ani pisać do gminy, pytać, ustalać i
    zaskarżać,
    to prześlij tę fotkę do gazet. Dziennikarze wtedy dzwonią do urzędników,
    a Ci sami się muszą tłumaczyć, jak do tego doszło.
    Jeśli właściciel pijalni przekroczył swoje prawa, to w gminie szybko mu
    to wytkną i zażądają przywrócenia stanu poprzedniego.
    Jeśli nie przekroczył, to też jest szansa, że gmina uzna za stosowne
    jakoś problem rozwiązać.

    --
    MArta
    m...@N...pl