  • 1. Data: 2004-07-08 21:28:20
    Temat: Pelnomocnictwo - tak czy nie. PO RAZ KOLEJNY
    Od: "boudicca" <b...@p...onet.pl>

    Mam nadzieje ze po raz ostatni umieszczam ta wiadomosc i z gory dziekuje
    wszystkim, ktorzy wypowiadaja sie na ten temat.

    Na poczatku roku rodzice wykupili od gminy mieszkanie, w domu skladajacym sie z
    3 lokali. W zeszlym miesiacu do wszystkich lokatorów zglosil sie Zarzad Budynków
    Komunalnych z propozycja administrowania Wspólnota. Warunkiem bylo jednak
    podpisanie takiego dokumentu:
    "Wspólnota Mieszkaniowa Nieruchomosci polozonej przy ul. A w imieniu której
    dzialaja Wspólwlasciciele w/g wykazu stanowiacego zalacznik do nieniejszego
    pelnomocnictwa udziela pelnomocnictwa Zarzadowi Budynków Komunalnych w B z
    siedziba przy ul. C do dokonania wszelkich czynnosci prawnych i faktycznych
    zwiazanych z zarzadzaniem nieruchomosci Wspólnoty. Pelnomocnictwo nieniejsze
    upowaznia Pelnomocnika do dokonania w imieniu i na rzecz Wspólnoty, w
    szczególnosci nastepujacych czynnosci:
    1. Wystepowania przed wszystkimi organami wladzami panstwowej i samorzadowej,
    2. Wystepowania przed urzedami, in stytucjami, przedsiebiorstwami oraz bankami,
    3. Skladania wszelkich oswiadczen woli.
    4. Skladania wniosków oraz wyjasnien zwiazanych z funkcjonowaniem Wspólnoty
    5. Reprezentowania spraw Wspólnoty przed sadami wszystkich instancji w tym przed
    sadami administracyjnymi,
    6. Zawierania umów niezbednych dla funkcjonowania Wspólnoty 7. Doonywania
    wszelkich rozliczen finansowych,
    8. Podejmowania innych czynnosci, które okaza sie konieczne i niezbedne dla
    Wspólnoty
    Niniejsze pelnomocnictwo upowaznia do udzielania dalszych pelnomocnictw
    substytucyjnych".
    Moi rodzice nie zgodzili sie na tak ogolnie sformulowane pelnomocnictwo, bez
    jakichkolwiek odnosników do kodeksu i jego paragrafów.Zarzad Komunalny nie chce
    sie z kolei zgodzic na jakakolwiek wstawke i korekte tego pelnomocnictwa (w
    chwili obecnej rodzice zgodziliby sie nawet na podpisanie tego pelnomocnictwa,
    ale z dodaniem zdania:
    "Wspólwlasciciele udzielaja pelnomocnictwa do dokonywania czynnosci w zakresie
    zwyklego Zarzadu Nieruchomosci Wspólna Wspólnoty Mieszkaniowej. Do dokonywania
    innych czynnosci przekraczajacych zwykly zarzad potrzebna jest zgoda wszystkich
    wlascicieli. W sprawach nieuregulowanych stosuje sie przepisy ustawy z dn.
    24.06.1994 r. o wlasnosci lokali",
    tak aby był jakikolwiek odnosnik do kodeksu. Zarzad obecnie nie zgadza sie
    jednak na jakiekolwiek poprawki w tym pelnomocnictwie. Dzieki temu, ze jest to
    "mala" wspólnota, rodzice mogli zawetowac podpisanie tego dokumentu. Ale
    sasiedzi maja; pretensje, bo w kodeksie napisane jest wyraznie co wolno a czego
    nie (mimo ze w kodeksie sa sankcje karne, a jakos przestepczosc nadal istnieje).
    Moi rodzice juz raz sie sparzyli na podobnym papierze i nie chca powielac tego
    samego
    bledu. A Zarzad nie chce wstawic jakichkolwiek odnosników prawnych.
    Zaznacze jeszcze, ze w zasadzie wszystko rozliczamy oddzielnie prad, media,
    ogrzewanie. Sasiedzi uzgodnili równiez (a rodzice to zaakceptowali, ze nie
    bedziemy zakladac funduszu remontowego, tylko naprawy robic indywidualnie w
    miare potrzeb. Jedynym wspólnym rozliczeniem jest woda i scieki (a i to nie
    dlugo, bo jednoglosnie zaplanowalismy w najblizszym czasie budowe oddzielnych
    instalacji wodnych dla kazdego mieszkania, a plan gospodarczy naszego miasta
    zaklada budowe kanalizacji do 5 lat).
    Dodam, ze na dzien dzisiejszy adminiastracja prowadzona przez nas &#8211; właścicieli
    nie wchodzi w gre. Tato nie jest mobilny, mama pracuje za granica, a ja również
    się tam wybieram. Sasiadki chca mieć swiety spokoj i nie paprac się w sprawy
    papierkowe.
    Doszlo wiec do sytuacji patowej. Rodzice sie nie zgadzaja na podpisanie tego
    pelnomocnictwa, a sasiadka na rezygnacje z uslug Komunalki, ktora nie moze nic
    zrobic bez pelnomocnictwa. Bledne kolo. Czy ostroznosc Rodziców jest
    uzasadniona? Bardzo prosze o opinie. Z jednej strony chcielibysmy wiedziec czy
    to my sfiksowalismy. No i miec jakikolwiek argument w rece.

  • 2. Data: 2004-07-09 06:25:27
    Temat: Re: Pelnomocnictwo - tak czy nie. PO RAZ KOLEJNY
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 8 Jul 2004 23:28:20 +0200, boudicca naskrobał(a):

> [...]
    > uzasadniona? Bardzo prosze o opinie. Z jednej strony chcielibysmy wiedziec czy
    > to my sfiksowalismy. No i miec jakikolwiek argument w rece.

    Miałeś juz odpowiedzi że jest to zbyt szerokie pełnomocnictwo. Jak chcesz
    solidnej porady prawnej to idz do prawnika zapłać 100 zł i dowiesz sie co i
    jak dokładnie ;)

    Poza tym takie pełnomocnictwo zgodnie z art 184 par 3 ustawy o gospodarce
    nieruchomościami powinno być wydane imiennie na osobę figurującą w
    centralnym rejestrze zarządców w rozumieniu art 193 par 1.
    Poza tym nie powinno sie umożliwiać przenoszenia pełnomocnictwa tym
    bardziej że art 185 par 1b pozwala na wykonywanie czynności przez osoby
    przez niego wskazane. Podstawowe elementy umowy wskazuje art 185 par.

    btw: kiedykolwiek gdy jako klient otrzymujesz odpowiedz "bo tak musi być"
    to omijaj tę firmę dalekim łukiem.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org