  • 11. Data: 2008-08-03 20:41:25
    Temat: Re: Pełnomocnictwo a nieważność umowy
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Marek Marecki <m...@g...com> napisał(a):

    > Umowa miedzy osoboami prawnymi, z których jedna była reprezentowana przez
    > pełnomocnika.
    >
    > Z dostarczonego pełnomocnictwa wynika, że pełnomocnik nie posiadał uprawnień
    > do zawarcia umowy na tę kwotę (cyt. "... z zastrzeżeniem, że łaczna wartość
    > zobowiązań Spółki w odniesieniu do kazdej umowy nie przekracza 18000zł netto
    > rocznie."). A naszej umowie roczna wartość zobowiązań przekracza tę kwotę.

    Nie jest dobrze. Jeśli wasz kontrahent potwierdzi umowę, to zgodnie z art. 103
    kc. staje się ona ważna; potwierdzenie może być wyrażone w dowolnej formie,
    nawet przez dokonywanie czynności faktycznych, z których można wnioskować o
    tym potwierdzeniu (np. przez płacenie czynszu).
    Więc jeśli chodzi o uznanie umowy za nieważną w związku z tym pełnomocnictwem,
    to na moje oko jest po ptokach. Starałem się coś pokombinować, ale prawo jest
    tu tak jasne, że za bardzo nie ma pola do popisu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 12. Data: 2008-08-03 20:44:07
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    > Osoba prawna jeszcze nie potwierdziła tego faktu, bo nie zwracalismy się do
    > niej o to.
    > Na razie są święcie przekonani, że wszystko zrobili OK.
    > Zamiezramy się zwrócic z pismem "że umowa jest niewazna" - wykorzystujac
    > fakt braku umowocowania pełnomocnika do zawarcia tej umowy.
    > Tylko chciałbym tak to napisac, żeby czegoś nie zawalić...

    Ale jak im tak napiszecie, to wciśniecie zwyczajny kit: ona nie jest nieważna,
    tylko w stanie bezskuteczności zawieszonej :)

  • 13. Data: 2008-08-04 05:26:36
    Od: "Marek Marecki" <m...@g...com>

> [...]
    > nawet przez dokonywanie czynności faktycznych, z których można wnioskować
    > tym potwierdzeniu (np. przez płacenie czynszu).

    Nie płaci czynszu, bo nie są wystawiane mu faktury...

    Dzięki za pomoc :)
    serdecznie pozdrawiam
    mirek