    From: Marek <m...@z...adres.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pat w umowie
    Date: Thu, 14 Aug 2008 00:37:30 +0200

    Będąc bezrobotnym uzyskałem zgodę na indywidualne szkolenie, które sfinansuje
    Urząd Pracy. Pomiędzy Urzędem Pracy a instytucją szkoleniową musi być zawarta
    umowa, w której jest sporny zapis dotyczący ubezpieczenia mnie od następstw
    nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczyć mnie musi instytucja szkoleniowa - koszt
    polisy jest zwracany przez UP. Od zapisu tego "pośredniak" nie może odstąpić,
    jak chce tego organizator kursu,ze względu na taki wymóg zawarty w art. 41 ust.
    7 i 8 (Dz.U. 2004 Nr 99 poz. 1001). Nie chcą podpisać tej umowy, w której
    pośrednicz w wykupieniu polisy NNW z obawy o to, że gdyby doszło do wypadku z
    moim udziałem, to ja lub moja rodzina, możemy ich zaskarżyć dlaczego tak niska
    polisa została wykupiona (zawsze istnieje droższa polisa). Urzad nie może
    wykreślić spornego zapisu z kolei instytucja szkoleniowa nie podpisze umowy z
    tym paragrafem. "Pośredniak" nie może też narzucić w umowie wartości polisy bo
    to pozwoliłoby wyelimninować "zagrożenie". Urząd Pracy działa rutynowo i nie
    szuka wyjścia z sytuacji z kolei dla drugiej strony też to tylko jeden kursant.
    Bardzo zależy mi na uratowaniu tego szkolenia, dlatego proszę o pomoc w
    znalezieniu wyjścia z tej patowej sytuacji.

    --
    dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Marek