  • Data: 2009-03-26 20:19:28
    Temat: PKP - żąda ode mnie zapłaty za jej własne koszta.
    Od: " Matrix" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,
    dostałem właśnie pismo od PKP w związku z następującą sprawą:
    1. W styczniu wsiadłem do pociągu na stacji, na której nie ma kasy do 3go
    wagonu (na peronie było b. dużo ludzi tak, że nie dało się do 1szego -
    praktycznie, bo teoretycznie gdybym zaczął laemntować, że nie mam biletu i
    muszę od 1go to pewnie bym wszedł)

    Tego wątku nie będę opisywał - wynikiem jego była kara za przejzad bez biletu
    na kwotę 65pln.

    Odwołałem się od tej kary do działu windykacji za pośrednictwem e-mail
    wysyłając opis sytuacji.

    Po 2 tygodniach dostaję pismo, że karę muszę zapłacić bo jechałem na tyłach
    pociągu bez biletu i teraz mam zapłacić już nie 65pln ale 158 w związku z
    kosztami prowadzonego postępowania.

    Czy to mieści się w granicach jakiejkolwiek ustawy - nikt mnie nie
    poinformował w momencie składania reklamacji o jej kosztach ani w żaden sposób
    nie byłem zleceniodawcą dla PKP - jedynie zareklamowałem. To tak jakbym oddał
    buty do reklamacji i nie uznano by jej i zażądano 100pln za koszty oględzin
    nie informując o takiej możliwości.

    Czy takie postępowanie jest legalne ?