-
11. Data: 2002-05-25 19:14:08
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
On Sat, 25 May 2002, Tomasz Śląski wrote:
>+ <s...@p...onet.pl> napisał:
[...]
>+ A jestes pweien ze FSB masz ustawione na 266 Mhz ?
>+ Niektóre płyty maja zwore do ustawienia FSB.
A niektóre po rozebraniu ustawiają "w dół" programowo.
Prawda, alarm "sprzedali mi Durona" znam z autopsji :)
>+ Zdejmij wiatrak i zobacz, co masz na rdzeniu proca wygrawerowane.
1. Athlona łatwo wyszczerbić. A ponieważ nikt nie chce dyskutować
jeśli procesor ma "uszkodzenie mechaniczne" to... ostrożnie.
Znany mi jest ze słyszenia przypadek awantury, bo serwis
dystrybutora stwierdził że opisywane objawy błędów spowodowane
są własnie owym uszkodzeniem :>
>+ Nie zapomnij zakladajac wiatrak z powrotem posmarowac lekko rdzeń
>+ proca pasta przewodzaca ciepło, bo bedzie sie przegrzewał.
2. Athlona łatwo "zasmarować". A pomazanego dystrybutorzy jak wyżej...
Pozdrowienia, Gotfryd
-
12. Data: 2002-05-25 20:06:19
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>
On Sat, 25 May 2002 00:24:57 +0200,
HaNkA ReDhUnTeR <h...@i...pl> wrote:
> Ps. Czyzby to oslawiona firma Monell?
Monell, Monell... skąd ja znam tą nazwę... to chyba ta firma w której
oferowali mi komputer za "x" zł a gdy już zamawiałem zrobiło się
nagle z tego "y" gdzie "y" > "x"... jaka szkoda, że wtedy powiedziałem
"dziękuję" i poszedłem kupić komputer gdzie indziej ;)
A w temacie... pytanko do kolegi który założył wątek - rozmawiałeś już z
nimi? Może nie będą robić problemów? Bywa, że w ramach testów wsadza się
do zestawu najróżniejszy sprzęt - ktoś mógł po prostu zapomnieć po
testach zmienić na oryginalny. Jeśli jednak będą robić Ci wstręty
to pozostaje Ci chyba jedynie awantura i nadzieja, że będą woleli
oddać niż się kłócić...
--
Marcin Wieczorek
i...@g...pl
-
13. Data: 2002-05-25 20:21:13
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: <s...@p...onet.pl>
> A w temacie... pytanko do kolegi który założył wątek - rozmawiałeś już z
> nimi? Może nie będą robić problemów? Bywa, że w ramach testów wsadza się
> do zestawu najróżniejszy sprzęt - ktoś mógł po prostu zapomnieć po
> testach zmienić na oryginalny. Jeśli jednak będą robić Ci wstręty
> to pozostaje Ci chyba jedynie awantura i nadzieja, że będą woleli
> oddać niż się kłócić...
>
> --
> Marcin Wieczorek
> i...@g...pl
Nie wiem jak zareaguja.
Komputer odebralem z serwisu w piatek po poludniu (musialem sie zwolnic z pracy
na godzine), a podmiane zauwazylem wieczorem.
Bede z nimi rozmawial w poniedzialek.
I bylbym pewien siebie, gdyby to wszystko bylo opieczetowane przez nich.
A tu kiedy zauwazylem nieprawidlowosc - otworzylem komputer i okazalo sie, ze
tym razem nic nie nakleili.
Dlatego wlasnie szukalem porady, nie wiem jak z nimi rozmawiac.
Darek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
14. Data: 2002-05-25 22:37:08
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: Jacek <g...@p...onet.pl>
s...@p...onet.pl wrote:
>
> Witam,
> Oszukano mnie w serwisie komputerowym, co moge zrobic?
> 1.5 miesiaca temu kupilem komputer. Przed tygodniem sie zepsul, oddalem do
> serwisu (mam gwarancje 2-letnia). Naprawa trwala tydzien.
> Przy odbiorze stwierdzono, ze wszystko juz dziala, ze wymieniono plyte glowna.
> Poprosilem o wlaczenia komputera, wlaczono go, dzialal wiec zaakceptowalem.
> Wieczorem podlaczylem komputer w domu i okazalo sie, ze zostalem oszukany.
> Zamiast procesora AMD XP 1700 dostalem AMD Athlon 1100, a wiec sporo wolniejszy.
> Teraz sprawdzalem, na procesorze nie ma nawet ich nalepek, wiec
> pewnie kiedy tam sie zglosze beda chcieli utrzymywac, ze je zdjalem,
> a procesor wymienilem sam i chce ich naciagnac.
> Jakie kroki moge przedsiewziac aby odzyskac to za co zaplacilem?
>
> Darek
Jezeli czujesz sie oszukany i potrafisz to oszukanie uprawdopodobnic
i potrzebujesz sadowej ekspertyzy to napisz na privat.
Mysle ze na obecnym etapie wystarczy rozmowa telefoniczna z szefem
serwisu.
Jacek
--
True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl
-
15. Data: 2002-05-26 07:08:50
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: a...@n...net (Marcin Debowski)
Dnia 24 May 2002 22:48:47 +0200 w artykule <0...@n...onet.pl>
s...@p...onet.pl <s...@p...onet.pl> napisano co następuje:
>Poprosilem o wlaczenia komputera, wlaczono go, dzialal wiec zaakceptowalem.
>Wieczorem podlaczylem komputer w domu i okazalo sie, ze zostalem oszukany.
>Zamiast procesora AMD XP 1700 dostalem AMD Athlon 1100, a wiec sporo wolniejszy.
>Teraz sprawdzalem, na procesorze nie ma nawet ich nalepek, wiec
>pewnie kiedy tam sie zglosze beda chcieli utrzymywac, ze je zdjalem,
>a procesor wymienilem sam i chce ich naciagnac.
A jesteś absolutnie pewien, że to nie XP1700? Już ktoś to mówił w tym
wątku, a ja Ci powtórze: możesz mieć źle ustawioną jedną zafajdaną zworkę
na płycie i XP1700 będzię się zachowywał dokładnie jak 1100 i tak będzie
identyfikowany. Sam mało co nie tachałem swojego klamota do sklepu właśnie
z tego powodu. Oprogramowanie i bios pokazywały że to athlon 1100, a
potem pogrzebałem na płycie i stał się cud: zrobił się piękny i rasowy XP
1700.
--
Marcin
-
16. Data: 2002-05-26 08:44:44
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: <s...@p...onet.pl>
> A jesteś absolutnie pewien, że to nie XP1700? Już ktoś to mówił w tym
> wątku, a ja Ci powtórze: możesz mieć źle ustawioną jedną zafajdaną zworkę
> na płycie i XP1700 będzię się zachowywał dokładnie jak 1100 i tak będzie
> identyfikowany. Sam mało co nie tachałem swojego klamota do sklepu właśnie
> z tego powodu. Oprogramowanie i bios pokazywały że to athlon 1100, a
> potem pogrzebałem na płycie i stał się cud: zrobił się piękny i rasowy XP
> 1700.
Bardzo bym chcial, zeby wlasnie tak sie okazalo.
Ze to tylko pomylka.
Ale nie chce sam szukac czegos w komputerze, ktory jest na gwarancji.
Jednak kiedy pomysle, ze taraz nie nalepili stickersow, to przchodzi do glowy
mysl, ze to moglo byc celowe. Jutro zobacze.
Na pewno napisze tu o wynikach wizyty w serwisie.
Darek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
17. Data: 2002-05-26 11:44:16
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: a...@n...net (Marcin Debowski)
Dnia 26 May 2002 10:44:44 +0200 w artykule <7...@n...onet.pl>
s...@p...onet.pl <s...@p...onet.pl> napisano co następuje:
>Ale nie chce sam szukac czegos w komputerze, ktory jest na gwarancji.
>Jednak kiedy pomysle, ze taraz nie nalepili stickersow, to przchodzi do glowy
>mysl, ze to moglo byc celowe. Jutro zobacze.
>Na pewno napisze tu o wynikach wizyty w serwisie.
To napisz jeszcze póki co dokładnie (producent, typ etc) co to za płyta.
--
Marcin
-
18. Data: 2002-05-26 19:25:36
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>
Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał:
> Bardzo bym chcial, zeby wlasnie tak sie okazalo.
> Ze to tylko pomylka.
> Ale nie chce sam szukac czegos w komputerze, ktory jest na
> gwarancji.
> Jednak kiedy pomysle, ze taraz nie nalepili stickersow, to
> przchodzi do glowy
> mysl, ze to moglo byc celowe. Jutro zobacze.
> Na pewno napisze tu o wynikach wizyty w serwisie.
Erhkmmmm... Nie zebym sie czepiał, ale widze pewną niespójność w
Twoich "zeznaniach".
Piszesz, ze nie ma stikersa na procku - żeby to stwierdzic, musiałeś
zajrzec do srodka obudowy (w zdaniu cytowanym powyżej wzbraniasz sie
przed tym). Idąc dalej, musiałes zdjac_wiatrak_i_wyjąć procesor, zeby
zobaczyć czy w istocie jest nieoznaczony (nalepki bywaja rownież od
spodu). W takiej sytuacji rzut oka na rdzeń wyjaśniłby wszystko.
Ja jednak upierałbym sie przy doglebnym sprawdzeniu, czy rzeczywiscie
masz wszystko OK ustawione - nie dalej, jak wczoraj sąsiad przyszedł
do mnie niepocieszony z Athlonem 1400 na plycie MSI K7T - komunikat
biosu "Athlon 1000 found" przypomniał mi o zworce...
--
TOM @ HOME
GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE
FAQ grupy pl.misc.telefonia: http://www.telefonia.skonet.pl
-
19. Data: 2002-05-26 19:32:51
Temat: [OT] Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>
"Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> napisał:
> 1. Athlona łatwo wyszczerbić. A ponieważ nikt nie chce
> dyskutować
> jeśli procesor ma "uszkodzenie mechaniczne" to... ostrożnie.
[...]
> 2. Athlona łatwo "zasmarować". A pomazanego dystrybutorzy jak
> wyżej...
Zgadza sie, ze dłubanie w klamotach komputrowych, zwlaszcza przy
AMD-kach, wymaga jako takiej wprawy i ostrożności - wiec jesli ktos
nie czuje sie na siłach nie powinien tego sam robić ;)
--
TOM @ HOME
GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE
FAQ grupy pl.misc.telefonia: http://www.telefonia.skonet.pl
-
20. Data: 2002-05-27 09:58:23
Temat: Re: Oszukany w serwisie komputerowym
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>
Użytkownik "Marcin Wieczorek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
Monell, Monell... skąd ja znam tą nazwę... to chyba ta firma w której
oferowali mi komputer za "x" zł a gdy już zamawiałem zrobiło się
nagle z tego "y" gdzie "y" > "x
Tiaaa, widzę ze ta firma niezmiennie trzyma "poziom". Niezmiennie niski:-))
Ciagle mnie zadziwia fakt, ze oni nadal egzystują na rynku:-)))
HaNkA