  • Data: 2007-05-06 19:05:29
    Temat: Oświadczenie czy zobowiązanie ?
    Od: "Slawek" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Mam prosbę o pomoc w napisaniu tekstu, który ma wywołac określone skutki
    prawne, a poniżej napiszę dokładnie o co mi chodzi.

    Jest rodzeństwo tj. brat i 3 siostry. Dawno, dawno temu rodzice przepisali
    ziemię na brata (bo nie było można na czworo), a ojciec przed śmiercią w
    szpitalu oznajmił, że ziemia ma zostać sprzedana i pieniądze podzielone na
    czworo (taka była jego wola). Brat się troszkę buntował ale w końcu
    zdecydował się na sprzedaż. Oznajmił, ze pieniądze podzieli tj. przekaże w
    formie darowizny. Pytanie jednak jak się zabezpieczyć, gdyz pieniadze po
    sprzedaży muszą wpłynąć na jego konto i może sie okazać, że tyle z jego
    przyżeczenia. Chodzi o sformułowanie jakiegoś pisemka, które w obecności
    notariusza by podpisał tj. że zobowiązuje się do darowania kwot wg jakiegoś
    tam wyszczególnienia procentowego lub kwotowego. No i czy ma to byc
    oświadczenie czy zobowiązanie ?

    Z góry Wam mądrym głowom serdeczne dzieki za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam Sławek